hästgymnasium, hjälp mig!

Häster är flockdjur, vett du. Behöver dom vara ensama går dom undan...
 
jag vet att hästen är ett flockdjur.
det hon skrev tog jag som att det är ALLTID var folk i stallet.
inga lugna stall är där iaf.

jag säger det jag tycker om bollerup.
det jag såg och upplevde.
 
men det är faktiskt sant :smirk:


man har olika sätt på hur man sköter hästar
somliga är kanske inte särskilt noggranna andra är.
konstigt att jag fick denna synen om bollerup om den nu är såå bra :angel:

hästen jag red var framtung och STEL.
knappast något jag kunde göra något åt eftersom ridläraren sa andra saker än vad min tränare säger. :smirk:
tycker inte du är särskilt "rolig" över att klaga på någon du aldrig sett rida.

en som jag pratat med stod inte ut o gå kvar så hon hoppade av.
även två andra härifrån som kommit in och bott där i 1 vecka sen hoppat av.

han såg inte jag när jag var där.
bara en fet gubbe som höll i körsningen.
en lat som satte på oss en radio så han slapp prata hög(vi var ensamma i ridhuset).

jag hade iaf aldrig gått där.
men som sagt det beror på hur man vill sköta sina hästar.

kan säga något bra om bollerup dom fick iaf komma ut i hagen på helgen... :eek:
 
Ursäckta! trodde att du menade att dom aldrig fick va ifred för amdra häster, Hästarna behöver lungn å ro i stallet...
 
nej jag har aldrig skrivit att de aldrig fick vara ifred för människor. när jag skrev att de aldrig var ensamma menade jag naturligtvis andra hästar....

"gubben" måste ha varit gunnar, en fantastiskt duktig körlärare som hyllades av sina elever vid avtackningen. han var mycket engagerad i undervisningen och skulle aldrig ha satt på musik om det inte var på elevernas begäran. fredrik är en hyfsat ung kille, så honom kan du knappast mena.

wow vad mycket man har sett på 1 vecka... fast, att bo på internat passar inte alla. ibland blir hemlängtan för stor.

jag har ridit i stort sett alla ridskolans hästar, och sett andra rida dom. med de riktigt duktiga ryttarna gick hästarna som smidiga dressyrmaskiner medan med de mindre duktiga tog chansen och vilade...

vad jag också tycker är lite konstigt är att du har varit där 1 gång, medan jag har varit där i tre år. tror du inte att jag har bättre koll på hästarna än du? och tror du inte att jag hade protesterat om jag funnit brister?
 
inte musik. en radio han pratade till oss i.

hemlängtan hade dom inte för dom bor inte långt ifrån bollerup annars.

man har olika syner på hästhållning.
detta är väl din syn men verkligen inte min.
jag är van att rida ponny så att komma upp på den bumliga hästen var inte lätt.
kunde ju knappt rida lätt :o
fast tränaren sa att jag red henne jätte bra och att min sits var den bästa hon sett på den hästen. :smirk:

det beror på vad du menar med koll.
det beror på vad man gemför med.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 156
Senast: inverterad
·
Skola & Jobb Hejsan! Jag är en 15-årig tjej som går i nian och det innebär att gymnasievalet snart nalkas. Jag tycker mycket om skolan och jag...
2
Svar
22
· Visningar
3 089
Senast: macbeth
·
Hästmänniskan Jag har gjort en sådan här tråd tidigare och kollat runt på trådar som redan existerar men har inte hittat någon efter 2011. Jag går då...
Svar
13
· Visningar
1 359
Senast: PantheraL
·
Skola & Jobb Nu börjar jag känna att det är dags att ta tag i studierna igen! Har jobbat ett par år och har fått väldigt mycket nyttig erfarenhet men...
2
Svar
29
· Visningar
3 071
Senast: vildros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp