Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Usch trist, själv har jag aldrig påverkats av kost osv. Har alltid varit lika smal :P

Hehe fast utsidan säger inte allt om hur insidan mår ;) men precis som jag sa innan lite sunt tänk räcker långt.

I mitt fall handlar de inte om att bli smalare utan är sån där jobbig människa som tävlar, därav allt vägande :D

(Å nej man måste inte va helt ådrig, inoljad och biffig dagarna i ändå som många får för sig... inte riktat till dig utan bara en liten kommentar till dem som ser mig som en belgian blue framför sig)
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Duktigt :).. Ja de är verkligen skönt när man både kan se och får känna resultatet. Piggare, helare, snyggare och framför allt håller längre :banana: *lät som en reklamslogan*
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Jo visst är det så, men ärligt talat berörs jag inte så mycket av hur min kropp mår på insidan. Mår jag bra psykiskt är det tillräckligt. Och det är ju inte så att jag trycker i mig massor av onyttigheter hela tiden, men jag skulle aldrig vilja leva efter en viss diet eller så.. Vill vara fri att äta vad jag vill, när jag vill och hur jag vill utan att behöva tänka efter innan ;)
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Oj, jag har nog alltid tränat. Men för tillfället blir det att pumpa lite muskler på gymmet "Step-in" innan sommaren då det vanligtvis blir mestadels löpning.
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Hej hej..
Ja den frågan är svår att ge ett svar på utan att veta i vilken grad du rider samt vad du gör osv. Men som ett allmänt svar så skulle jag säga att man skall vara noga med bukmuskulaturen där jag sett en del brister på hos många som rider :angel: Med detta menar jag inte att man har depåfett/valkar där utan att man helt enkelt fuskar lite (läs väldigt mkt) med de musklerna.

Ryggen kan man inte heller tjata nog om. Ser många som kompenserar en svag rygg med en lite tråkig hållning som i sin tur påverkar resten av kroppen negativt. När jag säger ryggen så menar jag hela...

Vader kan jag väl inte direkt säga som ngt som jag anser att man har brister i just som ryttare men absolut, visst kan man tänka även på dem.

Och stretcha!!! de är oootroligt viktigt men de flesta tycks helt glömma bort det.

Blev lite svävande svar känner jag men utan att veta mer så tar jag det jag allmänt sett att bristerna legat i.

Mvh/ Alindra

Oj, verkligen? Jag upplever det som om bukmuskulatur och hållning verkligen är någonting man tränar upp då man rider.
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Yes, så är det faktiskt. Sen kan jag ju inte tala för alla givetvis utan drar de jag sett allmänt vara brister på dem jag jobbat med.
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

*Dammar av tråden lite*

Nu får ni gärna hålla tummarna för mig för nu har nerräkningen till tävling börjat. 8 Dagar to go.
 

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 964
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 642
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 385
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Hej! jag har ett fullblods sto på 11 år och hon är en väldigt snäll dam men med fullblodsnerver. För ca ett halv år sedan började...
2
Svar
23
· Visningar
5 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp