Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

hehehe...jag ar dansare sa jag far all xtra traning pa jobbet...:)
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

hej!

jag undrar vad du har för tips, muskelgrupper man ska träna/annan träning som gynnar en ryttare?

mage rygg å vader främst eller?

vänligen sofie
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

finns det bättre/sämre träningsalt. vilka är då d bättre alt.?
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

*kl*

Nu har jag börjat komma igång med gymmet, kör dock bara kondition så länge.

1000kcal (ca 120min) på löpband med schysst lutning (7 av 10) i snitt fem dagar i veckan.

Framåt våren bör det väl synas på vågen också.

(Och tänk vad trevligt att kunna visa häst utan att få andnöd!)
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Nää jag hinner inte träna något annat sen har jag haft problem med mitt knä länge. Men innan gick jag i innebandy det var kul !:)
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Det är tänkt att jag ska styrketräna också men jag känner just nu inte att jag har tid. För jag vill inte välja bort mina 120min kondition heller. Vilket gör att jag behöver iaf 180min de dagarna (två eller tre) som jag ska köra styrka. Men jag hittar nog den tiden så småningom.
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Vilka muskelgrupper är det du främst tänker på som man inte tränar i och med ridning och stallarbete?
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Jag tränar Yoga också.

Jo jag gör det! Asså... jag gick i alla fall en introduktionskurs för 2 år sedan och tycktre det var jättebra... ja, jag jag har tänkt att gå flera gånger men det har ju varit så mycket annat just nu och så... :o
Men... jag tänker ofta på att jag borde träna Yoga.... :D
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Jag tränar både sånt jag tycker är roligt, och sånt som jag anser mig behöva men inte är lika roligt. Till exempel gillar jag att springa, så där får jag ut min konditionsträning. Jag brukar även träna igenom hela kroppen på gymmet, något jag ogillar men känner att jag måste för att hålla mig stark i kroppen. Har valt lite själv vilka maskiner jag vill köra med osv, men fått hjälp av min pojkvän och en gyminstruktör för att kunna lägga upp ett bra träningsschema.
Kosten är jag inte så noga med förutom när jag tränat (då ser jag alltid till att äta bra!), jag äter mest det jag tycker är gott och som jag är sugen på. Mår så bra ändå utan speciella träningsdieter osv :D
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

på sommaren tränar jag och tävlar med racingkajak. Tränar även löpning då.

på vintern tränar jag styrketräning och längdskidåkning.

Gått många kurser osv inom idrott genom kajakklubben, om hur man är bra ledare samt hur man ska träna rätt.
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

mitt jobb är min motion :smirk:
jobbar i travstall där vi inte gör annat än att gå och rida hela dagarna.
Plus att jag spelar innebandy två träningar i veckan + matcher.

hästarna hemma ger ju med lite motion, men de behöver jag bara ta ca 3 dagar/vecka.
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

jag försöker träna 3-4 dagar i veckan på gym. 2 dgr styrka o 2 dgr kondition.:)
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

kl

Jag rider hästarna i en del montéjobb och ska väl tävla en del i det i år också och det är jobbigt så det är väl mest därför jag tränar.

Jobbet ger oss simkort så det blir simning ett par dagar i veckan, roddmaskin på jobbets gym, hundpromenader. Dessutom jobbar jag på ett sågverk som i sig är ett väldigt fysiskt jobb. Tycker jag har god koll på träning eftersom jag gick fotbollsgymnasium och har spelat elitfotboll och därmed blivit inpräntad hur man ska träna/äta rätt från början både vid träning och rehab.
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Hej hej..
Ja den frågan är svår att ge ett svar på utan att veta i vilken grad du rider samt vad du gör osv. Men som ett allmänt svar så skulle jag säga att man skall vara noga med bukmuskulaturen där jag sett en del brister på hos många som rider :angel: Med detta menar jag inte att man har depåfett/valkar där utan att man helt enkelt fuskar lite (läs väldigt mkt) med de musklerna.

Ryggen kan man inte heller tjata nog om. Ser många som kompenserar en svag rygg med en lite tråkig hållning som i sin tur påverkar resten av kroppen negativt. När jag säger ryggen så menar jag hela...

Vader kan jag väl inte direkt säga som ngt som jag anser att man har brister i just som ryttare men absolut, visst kan man tänka även på dem.

Och stretcha!!! de är oootroligt viktigt men de flesta tycks helt glömma bort det.

Blev lite svävande svar känner jag men utan att veta mer så tar jag det jag allmänt sett att bristerna legat i.

Mvh/ Alindra
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Nää jag hinner inte träna något annat sen har jag haft problem med mitt knä länge. Men innan gick jag i innebandy det var kul !:)

Har du problem så är de detu större skäl att ta sig tid att träna anpassad träning. Jag förstår givetvis att det kan vara svårt att finna tiden ibland. Men tyvärr är de så att man får bakslaget längre fram om man inte tar tag i det.
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Kosten är jag inte så noga med förutom när jag tränat (då ser jag alltid till att äta bra!), jag äter mest det jag tycker är gott och som jag är sugen på. Mår så bra ändå utan speciella träningsdieter osv :D

haha.. nejdu ser man bara till at få i sig det man ska och inte för mkt av de man inte ska finns det ingen anledning att hålla på med en massa strikta krav om vad som får ätas å inte.

Själv är jag i en period nu där all mat vägs och kollas in i minsta detalj.. Så kul har jag.. :crazy:
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Jag tränar Yoga också.

Jo jag gör det! Asså... jag gick i alla fall en introduktionskurs för 2 år sedan och tycktre det var jättebra... ja, jag jag har tänkt att gå flera gånger men det har ju varit så mycket annat just nu och så... :o
Men... jag tänker ofta på att jag borde träna Yoga.... :D

haha tänk om de ändå kunde vara tanken som räknades.. då skulle jag tänka att jag åt jättebra medan jag åt massa godis :idea:

Skämt åsido, jag tycker Yoga är lite speciellt.. Det är väldigt bra men jag har ändå inte helt fastnat. Jag försöker dock göra det då dem som håller på mkt alltid ser så fräscha ut ;)
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Jag har precis tagit mig i kragen och börjat gymma! *känner mig duktig* Annars brukar det bli promenader till och från bussen ifrån stallet. Sen kan man ju få upp kondisen i sänghalmen oxå...:angel::rofl::o
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

*kl*

har skrivit i tråden tidigare, men behöver uppdatera lite ;)

Träning just nu:
* ridning 2-5 ggr/veckan (o när jag tömkör pållen får jag extra motion måste jag säga :rofl:)
* "muskel hardcore" 1 gng/veckan. ett härligt muskelpass där man jobbar med skivstänger o vikter. dessutom till hårdrock :love: å man kan ju inte klaga över att tränaren är snygg :angel:
* spinning 1 gng/veckan. bra för att förbättra konditionen + att det är skonsamt mot knän o leder.
* promenader

Har tänkt att jag utöver ridningen behöver ett muskelpass o ett konditionspass. Sedan tänkte jag promenera, men det har jag inte riktigt kommit igång med än.

Kan ju säga att min rygg blivit mkt bättre o jag mår allmänt mkt bättre nu när jag börjat träna! :banana: :bump: :D
 
Sv: Hästmänniskor.. tränar ni ngt annat?

Usch trist, själv har jag aldrig påverkats av kost osv. Har alltid varit lika smal :P
 

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 964
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 642
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 385
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Hej! jag har ett fullblods sto på 11 år och hon är en väldigt snäll dam men med fullblodsnerver. För ca ett halv år sedan började...
2
Svar
23
· Visningar
5 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp