Hästskit på potatisland

E

eldhroka

En bekant har ett stort potatisland och jag frågade om han ville ha brunnen hästskit som gödsel.. Hans svar var att han var rädd för att få skorv i potatisen och jag är ingen potatisexpert.. Däremot så har jag fått för mig att hästskit skulle vara bra som gödsel till potatis.. Någon som är mer inne på det här med potatisodling och kan ge mig ett svar?

Mvh Anna
 
Nej, hästskit är inget vidare för potatisodling. Rosor och grönsaker som växer ovan jord är det däremot bra till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 921
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 842
Senast: ako
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 854
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 370
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp