Bukefalos 28 år!

Hästskit på potatisland

E

eldhroka

En bekant har ett stort potatisland och jag frågade om han ville ha brunnen hästskit som gödsel.. Hans svar var att han var rädd för att få skorv i potatisen och jag är ingen potatisexpert.. Däremot så har jag fått för mig att hästskit skulle vara bra som gödsel till potatis.. Någon som är mer inne på det här med potatisodling och kan ge mig ett svar?

Mvh Anna
 
Nej, hästskit är inget vidare för potatisodling. Rosor och grönsaker som växer ovan jord är det däremot bra till!
 

Liknande trådar

Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
308
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 117
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 017
Senast: Oknytt
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 219
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp