Hästtjuvarna identifierade

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästtjuvarna identifierade

äckliga snorungar.....:mad:
 
Sv: Hästtjuvarna identifierade

fattar inte hur de tänker!! Hade jag haft barn som gjorde nåt sånt så skulle de fasen inte kunna sitta på en vecka minst...
 
Sv: Hästtjuvarna identifierade

Ja men det låter väl bra, att bestraffa barn som begått olaglig handling med en olaglig handling.;):angel:
 
Sv: Hästtjuvarna identifierade

fattar inte hur de tänker!! Hade jag haft barn som gjorde nåt sånt så skulle de fasen inte kunna sitta på en vecka minst...


Om du hade haft barn som hade gjort så....vems hade felet varit då kan man undra!? :angel: Den smällen borde du ju rimligtvis ge dig själv då du uppenbarligen inte gjort ditt jobb som förälder! :idea: Och har man som uppfostringsmetod att spöa ungarna så är det ju inte så konstigt att det blir därefter då heller!

Med din lösning på problemet så är det ju tur att du inte har barn! :grin: Så jag fattar inte hur du tänker!? :devil:

Kicki :bump:
 
Sv: Hästtjuvarna identifierade

asså allvarligt fy f*nken va sjuk den här världen är!!!!:cry:
de är UNDER 15 år och försöker stjäla en HÄST!!!TÄNK UNGAR TÄNK!snälla tänk er för och fundera på konsekvenserna!:eek:
å vad är det för föräldrar egentligen?man börjar ju fundera..:mad:
 
Sv: Hästtjuvarna identifierade

Ni som förfasade er över Dandyridges uppfostringsmetoder - har NI barn själv? Och i så fall har de aldrig gjort något dumt? Jag tror inte Dandyridge verkligen menade att spöa upp ungarna bokstavligt utan h*n ska få dem att förstå hur illa de uppfört sig.
 
Sv: Hästtjuvarna identifierade

Är de inte straffmyndiga är det ett fall för socialtjänsten att utreda. Eftersom barnen ifråga inte har fått lära sig etik och moral i hemmet borde de iaf dömas till vård inom socialtjänsten. Att de är för unga för att straffas är nog inte till hjälp för kaxiga tjejer som oftast drar nytta av kryphål och manipulerar friskt! Man kan ju annars hoppa att deras föräldrar söker vård och inte daltar med ungarna!
 
Sv: Hästtjuvarna identifierade

Ni som förfasade er över Dandyridges uppfostringsmetoder - har NI barn själv? Och i så fall har de aldrig gjort något dumt? Jag tror inte Dandyridge verkligen menade att spöa upp ungarna bokstavligt utan h*n ska få dem att förstå hur illa de uppfört sig.


Ja jag har barn själv! Skriver man som Dandyridge gjorde så får man de svar man förtjänar, finns ingen anledning att sitta och läsa mellan raderna! Och vad menar du med "dumt"!? Ritat på tapeten vid 2 års ålder eller vad!? Om man vid denna ålder försöker sno någons häst så vet jag inte om det faller under kategorin "att göra något dumt" som barn! Det är ju faktiskt grövre eller hur!? Så har man inte tidigare i relationen kunnat befästa vad man gör och inte gör så blir det nog inte bättre av att man blir galen av ilska när det är gjort! Så om om DR själv hade haft barn hade hon/han nog inte uttalat sig så här, för då hade vetskapen om sin egen skuld i det hela varit uppenbar!

Kicki :laugh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästtjuvarna identifierade

Jag får väl skriva till 100% eftersom allt tolkas enligt bokstaven. Har din barn aldrig gjort något trots att du uttryckligen och åtskilliga gånger sagt är förbjudet? I så fall är det bara att gratulera och be dig skriva en instuktionsbok till oss andra förädrar som inte lyckas med det du gör. Det "dumma" som barn hittar på brukar växa med åldern så för att ha korrekt uttryck till tonåringarnas tilltag får väl bli idiotiskt. Men att bara döma föräldrarna för detta tycker jag är att göra det enkelt för sig. Vad har ni för förslag då? Nu är skadad skedd och tydligen är föräldrarna oförmögna att ta hand om sina ungdomar, så vad göra?
 
Sv: Hästtjuvarna identifierade

Nu läser du mina inlägg som fan läser bibeln! Och som svar på din fråga, nej, de har inte gjort "dumma saker" i den bemärkelsen att det innefattar stöld, egenmäktigt förfarande eller liknande lagövereträdelser, inte heller trakasserat eller mobbat någon. Och om det gör mig som förälder på något vis unik i dina ögon så är det ju tråkigt för dig. Så det "dumma" som växer med åren är inte något som jag har behövt uppleva.

Vet inte vilka "oss andra" som du pratar om, men min uppfattning är att i den kategori som du tydligen tycker att du befinner dig i är inte medpartern av ungdommarna och deras föräldrar. Isf. är det bara att beklaga så mycket!

Kan inte se att jag heller bara har dömt föräldrarna, men som förälder får man ju faktiskt ta på sig endel när det gäller liknande saker! Med det INTE sagt att barnen själva är helt utan skuld. Men ser man på DR inlägg så var ju skulden helt hos barnen, för hon skulle minsann :devil:-lar! :crazy: Inte heller att föräldrarna är oförmögna att ta hand om sina barn, det får stå för dig, dina ord!

Kicki :laugh:
 
Sv: Hästtjuvarna identifierade

Tycker det har blivit en otroligt löjlig "debatt" om Dandyridges, inlägg..

Det är ett j-a sätt, att ta andras hästar och hade det varit mina hästar så hade jag sett rött och också, kunnat skriva både det ena och andra, utan att mena det i "verklighet"..

Tänk istället vilken olycka de kunde ställt till, med. Med djur som inte kan försvara sig..

Jag blir så ARG, när jag tänker mig in i situationen, och ser det som en mycket allvarlig brottshandling..egenmäktigt förfarande och uppsåt till brott, är man 14 så vet man :devil: vad man gör!
 
Sv: Hästtjuvarna identifierade

Vet du, jag är SÄKER på att ALLA i den här tråden är överens om att det inte är ok, de friheter som dessa jäntor tog sig.
MEN, att spöa upp en unge pga att de begår fel är inte så pedagogiskt, ej heller att verbalt uttrycka sig på det sättet mot barn.

Som förälder, vet man att barn är allt annat än änglar. ALLA begår dumheter, sen kan uppfostran spela in till stor del men inte alltid. De flesta föräldrar vill bli informerade om när deras barn begår dumheter, att ungar beter sig korkat är inte alltid ett tecken på att föräldrarna struntar i barnen. Barn är allt annat än färdig utbildade/uppvuxna när de vistas fritt i samhället. De lär sig utifrån hur vi vuxna hanterar situationen.

Hade man fått tag på dessa flickor på direkten, så hade säkert saken kunnat lösas ganska smidigt, som det är nu är jag inte förvånad över att man blandar i polisen för att finna tjejerna.
 
Sv: Hästtjuvarna identifierade

Skönt att de har fått fast de små kräken. Jag flyttade mina hästar innan de hade fått fast dessa bovar för att inte riskera att mina hästar försvann då jag inte bor mer än en knapp kilometer från Lyn. Dessa tjejer ÄR bovar och jag tycker att det ska bli rejäla konsekvenser både för dem och föräldrarna som tydligen inte har kunnat lära dem att skilja på mitt och ditt.

Det är inte mer än rätt att polisen blivit inblandad, det kan de gott ha när de gör lagöverträdelser.

Jag har blivit uppfostrad av mina föräldrar genom "frihet under ansvar", hände det något som jag hittade på fick jag också ta och stå för konsekvenserna, där gullades det inte med mig. Jag har inte gjort några lagöverträdelser då det inte skulle vara accepterat hos mina föräldrar. "Oskyldiga" saker har jag väl hittat på genom åren men jag har snällt fått ställa det till rätta igen på egen hand utan att jag har fått hjälp av mina föräldrar. Min första häst köpte jag för egna ihoptjänade pengar genom att tvätta bilar och klippa gräsmattor hemma och åt andra. Jag tycker detta har varit ett bra uppfostringssätt som har lärt mig vad som är rätt och fel samt att man inte bara kan köpa allt man vill ha utan man ska ha råd också.
 
Sv: Hästtjuvarna identifierade

Tack för det. Det var ungefär så här jag menade och att jag tolkade DR`s inlägg som att ungdomarna ska få veta vad de gjort men naturligtvis inte bli misshandlade. Resonemanget om att allt är föräldrarnas fel känns väldigt orättvist. Min vännina och hennes man har 3 barn. De är välutbildade, sociala och engagerade föräldrar men trots detta har det ena barnet "flippat ut". Jag vet att de gjort allt som står i deras makt att få barnet på rätt bana men fick ge upp efter flera års kamp och överlämna ansvaret till andra för att själv överleva. Att slå sig för bröstet och peka finger åt andra är väldigt lätt när man inte själv varit i situationen. Sedan finns det många föräldrar som inte tar sitt ansvar, det håller jag till fullo med om. Men i detta fallet har vi mycket lite fakta att gå på. Tänk om det är så att flickorna tyckte att hästen var misskött och ville rädda den. Vilken vändnig tar då tankarna? Detta har jag skrivit bara för att visa att saker alltid har mer än en sidan och innan man vet kanske man ska vara lite försiktig i sitt dömande. I rest my case.
 
Sv: Hästtjuvarna identifierade

Om man inte menar misshandla skall man ha vett nog att inte skriva det!!!!!
Jag är förbannat less på alla som förespråkar misshandel tortyr o kroppsstraff, o sen påstår att de inte menade det bokstavligt. Fattar ni inte att detta faktiskt påverkar andra?
Hur tror ni att en lynchmob kommer igång?
PL
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några...
45 46 47
Svar
923
· Visningar
40 331
Senast: Mistimed
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Har man vunnit dressyrtävlingen i Stockholms International Horseshow fem gånger, varav tre i rad, har man förstås högt ställda...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Att fotografera hästar är knepigt. Det är sällan de står stilla och poserar tills bilden är tagen. Så Johanna Sarkar, 14-årig...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Kellog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp