Bukefalos 28 år!

Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Varför är det skumt? Vinstvillkoren är väl att goda vinner när alla onda är döda? Så i just denna leken ser jag inte att det skulle spela någon roll om det är ledarvargen eller en ulv man röstar på.


Sen vet jag ju min roll och håller därmed inte med Q i hennes röst men det är en annan sak.
Personligen vill jag hellre rikta in mig på ulvarna. De brukar säga mer om vem övriga ulvar är enligt mig.
 
Äh, känns lika bra att rösta nu för jag tänker inte bra under stress och nu börjar DL närma sig. Heffaklumpen röstar på cirkus. För att jag måste rösta på någon och och alltid röstar udda i DL1 och tänker fortsätta göra så även i denna leken. Dessutom känns det skumt att inte ha läst inledningen/vinstvillkoren, så nu blir det såhär.
 
Du väljer hellre en potentiell ledarvarg än nån av de ulvar den kanske vínkar till?

Där finns det ingen egentlig logik, det har du rätt i. Jag tänker lite på att alla letar rätt på en uddaröst att lägga. Det vinner mest bara ulvarna på. I synnerhet nu när det har lagt en del röster. Och att leta efter ledarvargen och inte lyan känns skumt i sig oavsett om man prickar rätt eller inte.
Vad spelar det för roll vilken ulv man lynchar?
Visst - om man sparar ledarvargen så finns ju chansen att lyan käkar hen men den måste dö på ett eller annat sätt ändå så jag vet inte vad det skumma är med det?
 
Varför är det skumt? Vinstvillkoren är väl att goda vinner när alla onda är döda? Så i just denna leken ser jag inte att det skulle spela någon roll om det är ledarvargen eller en ulv man röstar på.


Sen vet jag ju min roll och håller därmed inte med Q i hennes röst men det är en annan sak.
Fast det finns ju en fördel för goda om det finns en ond utanför lyan som lyan inte känner till - de kan ju råka käka den istället för en god en natt. Så av den anledningen är det väl vettigare att sikta in sig på en ulv om man kan välja. Vad jag minns av qitis teori fanns det lite fler alternativ till ulvar dock(?) och då är det ju rimligt att gå på den man är mest ”säker” på är ond.
 
Vad spelar det för roll vilken ulv man lynchar?
Visst - om man sparar ledarvargen så finns ju chansen att lyan käkar hen men den måste dö på ett eller annat sätt ändå så jag vet inte vad det skumma är med det?
Men ledarulven kan väl inte käka om den skulle bli själv kvar?
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen
21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus

LenaH 1
qitis 2
hemlig 1
Heffaklumpen 2
Lobelia 1
Hedinn 1
cirkus 1


Tror att det var alla röster?
 
@LenaH jag har svårt att tro att två i lyan kör "samma" svar på frågan och att ledarvagen nappar på det. Absolut att en av dom kan vara ulv och heffa utanför lyan...
Ja, det är faktiskt det som faktiskt talar emot teorin, att två ulvar skulle skriva sammanlänkade svar - de behöver ju inte visa sig för ledarvargen.
Eller så har de svarat samma bäver av en slump, de behöver ju som sagt inte fundera på det.
 
Dessutom känns det skumt att inte ha läst inledningen/vinstvillkoren, så nu blir det såhär.
Va?
Det är inte så att jag inte har koll på vinstvillkoren det är mer tanken om att ledarulven är bättre att låta bli iom att den inte kan käka och dessuto så kan den faktiskt bli käk - eller snarast en annan ulv går åt.
 
Fast det finns ju en fördel för goda om det finns en ond utanför lyan som lyan inte känner till - de kan ju råka käka den istället för en god en natt. Så av den anledningen är det väl vettigare att sikta in sig på en ulv om man kan välja. Vad jag minns av qitis teori fanns det lite fler alternativ till ulvar dock(?) och då är det ju rimligt att gå på den man är mest ”säker” på är ond.

Sen om vi skulle lyckas lyncha ulvarna allt eftersom och ulvarna inte käkar ledarvargen nån natt så kan väl ledarvargen inte käka (dvs om den är kvar utanför lyan?). Alltså borde det vara bättre att först lyncha de man tror är ulvar och först därefter leta ledarvarg?
 
Ja, det är faktiskt det som faktiskt talar emot teorin, att två ulvar skulle skriva sammanlänkade svar - de behöver ju inte visa sig för ledarvargen.
Eller så har de svarat samma bäver av en slump, de behöver ju som sagt inte fundera på det.
Jag tänker ju spontant att varken goda eller ulvar tänker på nåt sånt vid svaret på frågan, man svarar på den helt enkelt. Den enda som potentiellt skulle kunna använda svaret till något är den onda utanför lyan, i alla fall när den redan känner till ulvarna. Finns ju ingen som helst anledning för någon annan att hinta på nåt sätt i svaren? Eller?
 
Fanns ju 4 möjliga i mina alternativ. Tror inte det finns fyra i lyan. Och tänker , precis som jag skrev , att heffa kan vinka till två ulvar bland 4 deltagare
Det känns väldigt Ole dold doft att välja en av de fyra i så fall. Så länge ingen av dem räcker upp handen
Skulle heffa vara ledarvarg så for det grävas vidare bland dem förstås
Men du har kanske en säker ulv som du hittat?
Och ledarvargen måste vi också ha ut för att vinna så tycker det är väldigt rimligt att rösta på en potentiell sådan

Är inte lätt i DL 1 och det finns typ obligatoriska svaret samt ev hintar från ledarvargen att gå på om man nu vill teoria lekmässsigt och inte lägga en ren förtäckt BoP röst
Håller med om tanken att det är bättre att försöka få till en röst på någon som verkar ulvig än en förtäckt BoP.
 
Ja, det är faktiskt det som faktiskt talar emot teorin, att två ulvar skulle skriva sammanlänkade svar - de behöver ju inte visa sig för ledarvargen.
Eller så har de svarat samma bäver av en slump, de behöver ju som sagt inte fundera på det.

Nu kanske jag blandar ihop här (försökt läsa leken samtidigt som jag lyssnat på detaljerad information om ett dressypass) men var det inte jag och Hedinn som åsyftades? Vi har inte svarat samma bäver, utan två olika bävrar.

Jag är fö uppvuxen vid Bävervägen och har numera en egen skog med bävrar i, så jag är lite onödigt förtjust i dem redan av den anledningen.
 
Jag tänker ju spontant att varken goda eller ulvar tänker på nåt sånt vid svaret på frågan, man svarar på den helt enkelt. Den enda som potentiellt skulle kunna använda svaret till något är den onda utanför lyan, i alla fall när den redan känner till ulvarna. Finns ju ingen som helst anledning för någon annan att hinta på nåt sätt i svaren?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 766
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 036
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 367
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 680
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp