Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Insåg att jag frågat saker här och sedan inte svarat tillbaka på det som ni skrivit.
Det har lite fallit bort i mängden med saker att göra. Men ska försöka svara här tänkte jag.
Ni som äter proteinpulver till frukost, var köper ni det?
Köpte proteinyoghurt på Lidl som jag ätit nu med frysta blåbär. Dock är den slut nu så jag får återgå till havregrynsgröt igen
Jag fick ordning på Lifesum också, hade inte tänkt så långt att det blev en sökning på vad andra skrivit. Jag skrev bara in det jag hade ätit. Har blivit lite nogrannare med att skriva ingredienserna nu och då går det bättre.
Insåg att jag frågat saker här och sedan inte svarat tillbaka på det som ni skrivit.
Det har lite fallit bort i mängden med saker att göra. Men ska försöka svara här tänkte jag.
Ni som äter proteinpulver till frukost, var köper ni det?
Köpte proteinyoghurt på Lidl som jag ätit nu med frysta blåbär. Dock är den slut nu så jag får återgå till havregrynsgröt igen
Jag fick ordning på Lifesum också, hade inte tänkt så långt att det blev en sökning på vad andra skrivit. Jag skrev bara in det jag hade ätit. Har blivit lite nogrannare med att skriva ingredienserna nu och då går det bättre.
+ @MirreJag köper kasein från svenskt kosttillskott med smak av blåbär/acai. Det är ju en sån smaksak vad man gillar. Vet många som gillar tyngres protein, jag avskyr dom![]()
Appropå mat och tillskott, jag är nyfiken på Kiano men fick ingen träff på buke. Någon med erfarenheter? Vill främst lägga till lite nyttigheter och kändes som ett trevligt, svenskt alternativ med rimliga ingredienser. Jag vill inte addera sötningsmedel och protein med få kalorier (det är ju lätt att hitta, jag gillar tex fortfarande barebells bars som reserv i stallet osv) för att gå ner i vikt eller så utan bara lockas att variera min kost/mellanmål mera. I bästa fall dessutom hitta "söta" alternativ till min varma dryck i slutet av mina kväll/nattskift eller om man blir godissugen hemma.
Betydligt mindre brus idag, jag såg till att äta över proteinmålet igår och ta det lätt med kolhydraterna för att inte trigga något sug.
Dyrt men ser attraktivt ut! De flesta av ingredienserna är inte svenska även om det är ihopblandat. En del av dom har dolda aktiva växter, sånt är jag lite försiktig med. Exempelvis maca.
Vill du ha veganskt proteinpulver så är min favorit Bulks hampaprotein.
Nej sorry det var otydligt av mig, de är tydliga med att ingredienserna ju inte är svenska jag tänkte mer på svenskt företagande! Jag testtuggade faktiskt på hampan jag köpt till hästarna, fattar varför han inte såg den som godisMen tack för tips! Behöver inte vara veganskt eller ens vegetariskt, jag bara försöker klura på lite mer positiva rutiner o vill testa mig fram lite. Förr hade jag tex otroligt svårt att dricka bara vatten ur glas, speciellt efter jag borstat tänderna på kvällen eller på morgonen innan jag ätit. Nu ser jag framemot det
Men gillar det INTE till mellanmålsmackan utan då blir det kaffe och lätt att jag missar att dricka på för många stalltimmar. Kanske något av deras grejer kan bättra på vätskeinstaget. Osv!
Aha!
Något jag verkligen gillar som vardagslyx just nu är en ismatchalatte gjord på växtmjölk, vassleprotein ej smaksatt, lite vassleprotein vanilj, matchapulver, is.
Jag gillar också blandade juicer som har grönsaker i sig, exempelvis något med rödbeta eller morot.
Känner du dig sugen på något av de där företagens pulver så är det väl bara att prova tänker jag.
Alltså, jag har funderat på kreatin men drar mig för det pga viktökningen. (Oavsett vad den beror på när man börjar med kreatinet så kommer det att sätta sig i huvudet på mig.) Blir det bra igen efter ett tag eller får man bara acceptera extra kilon som uppoffring för mer uthållighet i gymmet?Tredje veckan med kreatin, vikten går stadigt… upp
Inte bara pga ev vätska bunden av kreatinet tyvärr
Men jag ska försöka hålla ut och inte stressa, började ju bara hålla koll i måndags efter semestervecka.
Kommit igång med löpningen igen och dragit ner på ”åh gott med en öl på stan efter jobbet”. Äter mig igenom godiset hemma och ska inte köpa mer heh.
Så om jag ger det ett par veckor istället för fyra dagar så kanske jag får en mer rimlig indikation på hur det går![]()
Och jag gymmar knappt längre känns det somAlltså, jag har funderat på kreatin men drar mig för det pga viktökningen. (Oavsett vad den beror på när man börjar med kreatinet så kommer det att sätta sig i huvudet på mig.) Blir det bra igen efter ett tag eller får man bara acceptera extra kilon som uppoffring för mer uthållighet i gymmet?
Alltså, jag har funderat på kreatin men drar mig för det pga viktökningen. (Oavsett vad den beror på när man börjar med kreatinet så kommer det att sätta sig i huvudet på mig.) Blir det bra igen efter ett tag eller får man bara acceptera extra kilon som uppoffring för mer uthållighet i gymmet?
Jag har inte märkt nån som helst skillnad när jag började ta kreatinförutom mer styrka i träningen.