Bukefalos 28 år!

Halsrem på sommarbetet

B

babyfoal

Nu har jag en liten fundering, och undrar om andra gjort såhär.

Mitt bete är en bit hemifrån, alltså jag kan inte sticka ut huvudet genom fönstret och se mina hästar.

Jag skulle gärna vilja att de hade någonting på sig ifall att de rymmer (GUD FÖRBJUDE!) och även att mitt telefonnummer står på.
Men grimmor skaver, så det går inte.
Så jag tänkte på de här halsremmarna, som kor har.
Det borde ju kanske gå bättre...?
Någon som har erfarenhet av att göra så? Och då är där ju 'något' att ta tag i om dom skulle 'hamna utanför hagen' än att vara helt nakna...

Vad tror ni?
 
Sv: Halsrem på sommarbetet

Jag tror att jag lagt denna tråd i fel forum, så moderator får gärna ta bort. Har postat den i Hästvård istället.
 
Sv: Halsrem på sommarbetet

jag har aldrig själv haft någon halsrem på mina men jag skulle tro att om oxå kommer att skava efter ett tag... Även om dom inte sitter åt hårt så kommer dom ju åka ner till en "stopp-pungt" och skava där?
Att varva mellan grimma och rem kanske vore det bästa?
 
Sv: Halsrem på sommarbetet

Vad har du för typ av grimmor?
Här har vi hur många hästar som helst som jämnt har grimma på sig, och skav har jag bara sett om grimman är för liten.
Eller räknar du lite bortnött hår som skav?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 706
Senast: Red_Chili
·
B
Hästvård Nu har jag en liten fundering, och undrar om andra gjort såhär. Mitt bete är en bit hemifrån, alltså jag kan inte sticka ut huvudet...
Svar
10
· Visningar
1 536
Senast: pimy
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 621
Senast: Lobelia
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 433
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp