Bukefalos 28 år!

halt valp - veterinär idag eller imorgon?

Takire

Trådstartare
Inte mycket till diskussionstråd men jag vill kolla om någon kan råda mig till hur jag ska göra.

Jag har en shetland sheepdog på 8 månader som haltar på höger bak sedan i onsdags kväll. Han kan ha skadat sig då han halkade på promenaden tidigare under dagen.

Jag bestämde mig för att avvakta ett par dagar men så sent som i morse var han fortfarande lika halt. Nu är han eventuellt lite bättre då han flera gånger valt att trava istället för att skutta på tre ben.

Det känns ju inte akut men samtidigt har han gått och haft ont i flera dagar nu och ömmar och är svullen vid hasspetsen.

Var på väg att ringa djursjukhuset för en stund sedan men det kändes inte helt motiverat att ringa jour...

"Valpen" har utmärkt allmäntillstånd men hältan oroar mig.

Vad är vettigast, ringa veterinär nu eller avvakta till imorgon bitti? Hur skulle ni ha gjort?

Någon som råkat ut för sheltiehäl/slipped tendon på sin hund? Har en gnagande misstanke om att det är det min kille råkat ut för.
 
Avvakta till imorgon och ring på morgonen måndag (och håll hunden i stillhet såklart)
Av 2 anledningar, den har redan gått med det i flera dagar en dag till gör troligen ingen skillnad och det finns troligen inte så mycket som görs på jourtid (troligt smärtstillande och hem och få ny tid till veckan till förhoppningsvis ortoped).
Är ju om du inte bedömer att han nu har så ont att det inte är lämpligt att vänta till imorgon dvs :)
 
vid nä
Avvakta till imorgon och ring på morgonen måndag (och håll hunden i stillhet såklart)
Av 2 anledningar, den har redan gått med det i flera dagar en dag till gör troligen ingen skillnad och det finns troligen inte så mycket som görs på jourtid (troligt smärtstillande och hem och få ny tid till veckan till förhoppningsvis ortoped).
Är ju om du inte bedömer att han nu har så ont att det inte är lämpligt att vänta till imorgon dvs :)

Det låter vettigt. Kommer nog att göra så. Dessutom ska det storma här så det är kanske bäst att hålla sig hemma idag oavsett. Tvivlar på att han kommer bli akut sämre. Men imorgon ringer jag veterinär även om han plötsligt skulle gå klockrent...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar med att skriva att jag ska ringa veterinär direkt imorgon bitti, så har vi den biten avklarad! Tar det från början. I...
Svar
4
· Visningar
1 344
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 842
Senast: Hellas
·
Hästvård Hästen blev verkad för två dagar sen, det började blöda på vänster fram, när hovis verkade. INGET h*n sa förens jag själv la märkte till...
Svar
12
· Visningar
6 494
Senast: IseeU
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
5 823
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp