Han äter som en... Häst :eek:

K

kladdkakor

Har en katt som är 1 år & 3 månader nu, han har lite siames i sig och resten bondkatt.

Han är utekatt, har en kattlucka som han går in och ut i när han vill.
Han får Mjau Kalaskyckling varje dag, på förpackningen står det att han ska ha si och så mkt 2 ggr dagligen.

Men han är hungrig jämt :eek:
Om man ger honom mat på morgonen när marskålen är tom och sedan går till skolan typ, så är matskålen tom när man kommer hem... Så ger man honom full matskål igen, och på kvällen är den tom, och när man vaknar på morgonen... Så är den tom :crazy:

Han är verkligen inte fet eller så, och tror inte att han har mask heller, han avmaskades för 3 månader sen ungefär.

Hur mkt mat tycker ni att han ska få? Och varför äter han så jäkla mkt?

Tacksam för svar :D
 
Sv: Han äter som en... Häst :eek:

Ungkatter ger jag fri tillgång på mat så länge dom inte blir feta.
 
Sv: Han äter som en... Häst :eek:

Är han ungkatt fortf när han är så gammal?
Isf ska han få äta :angel:
 
Sv: Han äter som en... Häst :eek:

Det är inte så att han har en kattkompis som kommer och äter upp maten?

Vi har också en kattlucka där katterna kan gå ut och in som de vill. Vi har sett en röd katt som inte är vår eller våra grannars smita in och äta ibland. Vissa dagar är matskålen renslickad, jag gissar att den röda katten varit på besök då.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
938
Senast: Bulldoozer
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 993
Senast: Enya
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 016
Senast: Fibusen
·
Katthälsa Jag har en katt på sju månader, kastrerad, som får dubbelt så mycket Mush som det står på förpackningen, plus blötmat ibland när jag...
2
Svar
36
· Visningar
11 212
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp