Bukefalos 28 år!

Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

RIA

Trådstartare
Så sa veterinären till mig.

Min hund har fått tillbaka sin jävla inflammation runt ögonen!
Han slutade äta medicin för det sista september i år och har alltså varit frisk i ynka 2 månader innan det kom tillbaka igen, 4 ggr på 1½ år har han haft detta nu.

När jag pratade med vet i telefonen så lät det på henne som att det bara är att ge upp efter att vi testat denna nya medicin.
Sist så tog det nästan en hel månad innan medicinen började hjälpa, och då efter att han fått testa 2 olika antibiotika.

Han ska in på koll på onsdag, få ny medicin och så hoppas vi på det bästa.

Han är min lille kille å jag vill inte skicka honom till någon hundhimmel :cry:
Nu ska jag ge honom en bamsekram å blöta ner hans päls med tårar som rinner...min lille Felix :cry:
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

Men oj vad är detta för typ av infektion? Låter fruktanasvärt :(
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

Ett gott råd kan vara att testa med ny veterinär som kanske har nya ideer och förslag på behandlingar. hoppas voven blir bra. kram på dig och hunden.
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

Så här ser det ut :(






29989264.jpg




Det som ser ut som små blodfläckar är skorpor. han får massvis med sår runt ögonen som blir stora och blöder massvis...
 
Senast ändrad:
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

Usch det där såg inte bra ut.

Jag håller tummarna för att ni hittar en medicin som hjälper.
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

Stackars liten:cry: Jag skulle nog ocksa prove en ny vet... bara for att fa en "second opinion" och forvissa mig att den vanliga vetten inte missar nagot.
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

Fy så det ser ut. Stackarn. o stackars dej. Har inga andra tips än dom som givits. Prova med en annan veterinär o se vad den säger. Håller verkligen tummarna för att något bra inträffar.
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

Usch, hoppas det löser sig. Vi håller tummar och tassar!
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

va trodde veterinären de kunde bero på? Kan det vara någon form av allergi? har du testat kortison?
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

va trodde veterinären de kunde bero på? Kan det vara någon form av allergi? har du testat kortison?

veterinärens diagnos lyder så här: HA5 Immunologiska tillstånd, hud underhud

Det är allt...

Dom har tagit odling och hittade virus i cellerna eller nåt sånt. Kommer inte riktigt ihåg vad hon sa.

Han har provat 2 olika antibiotika, varav han går just nu på synulox och ja, vi har testat kortison. det har han inte nu. jag kom överrens med vet jag ringde i helgen att jag påbörjar antibiotikakur direkt eftersom jag hade kvar sen sist, och så ringde min ordinarie vet mig idag och han går på antibiotikan tillfälligt nu tills vi ska dit på onsdag och testa en ny medicin, något mot immunförsvaret pratade hon om sist.

Nu skulle det bli en helt annan medicin så jag går till ordinarie vet på onsdag och skulle inte det hjälpa så går jag till någon annan veterinär.
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

Stackars både dig och vovven, ser inte roligt ut :(

Hoppas den nya medicinen hjälper
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

nejmen fy vad hemskt för hunden ( o för dig också såklart) Om det inte blir bättre skulle iallafall jag ta ett hårprov på hunden och skicka in på analys...och få homeopatisk hjälp. en del skriker nog nu men det har hjälpt min fd eksemmärr t ex att kunna vara fri från sin klåda efter 10-12 års helvete.
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

nejmen fy vad hemskt för hunden ( o för dig också såklart) Om det inte blir bättre skulle iallafall jag ta ett hårprov på hunden och skicka in på analys...och få homeopatisk hjälp. en del skriker nog nu men det har hjälpt min fd eksemmärr t ex att kunna vara fri från sin klåda efter 10-12 års helvete.

Har faktiskt det i tankarna själv.
Min svärgeska går hos en homeopat och vi skulle i så fall gå till henne för hjälp.

Min man pratade med sin syster idag och hon ska ringa sin homeopat imorgon för att höra om det är något hon kan hjälpa till med.
Så det är på G :)
Jag testar allt bara han blir bra!
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

kan du inte under tiden klippa bort pälsen runt ögonen på hunden så att det inte hela tiden"återinfekterar" ögonen på honom ?
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

kan du inte under tiden klippa bort pälsen runt ögonen på hunden så att det inte hela tiden"återinfekterar" ögonen på honom ?

Han är klippt runt ögonen :)
Nu har han kvar sin tofs på huvudet- det håret är lättare om det är långt så är det bara att sätta upp för när det växer så växer det hängandes över hans ögon och skulle bara irritera mer.
 
Sv: Han får testa en ny medicin, sen finns det inget mer att göra...

Idag har vi varit hos veterinären.

Hon tog en titt på honom och sedan diskuterade vi alternativ.

Nu valde vi i första hand kortison och det ska han äta i 6 månader nu, för att verkligen få ut skiten ur kroppen.

Veterinären ringer mig på måndag-tisdag. Har inte kortisonet gjort någon verkan alls tills dess så sätter hon in den andra medicinen och den ska han i så fall äta lika länge.

Sedan när kuren är över fram till sommaren så ska vi avvakta. Kommer det tillbaka så skulle vi ta ställning till det då.

Jäkla vilken prisskillnad det är på medicin, 96 kr för kortison i 6 månader medans den andra skulle gå på 1800 kr...men helt klart värt varenda öre :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 674
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 648
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 366
Senast: Sol
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 994
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp