Bukefalos 28 år!

Sv: Handhäst

Jag hade ett tag ett b-ponnysto på inridning och hon var ju rätt liten till mig så hon fick ofta följa med storhästen ut och klättra o konditionsträna. Eftresom hon var så liten så kunde hon ju knappt skritta bredvid den stora så vi gick i maklig takt upp till skogen (typ 300 meter :) ) och knäppte lös grimskaftet där och hängde det på en gren. SEdan gick hon lös, oftast lite efter i alla gångarten med sprang om då och då i galoppen (red mkt samlat och kontrollerat på den stora då hon lätt skickar ut mig i skogen annars :mad: ) samt tog extra lovar utanför vägen när vi skrittade/travade för att hoppa över grenar o studera bäckar o liknande. Men hon höll sig alltid nära elelr sprang en bit o kom direkt tillbaka, inte en suck att hon skulle springa hem själv! Men vi har ju bara två hästar oxå så de är ganska "kära" i varandra när de är ute. Båda två kan gå lösa med på promenad exvis om man rider den ena eller tömkör eller liknande, skulle aldrig lämna varandra om de inte blir ombedda att göra det. Mammas häst ser dessutom mamma o hunden som sin lilla flock att vakta när mamma är ute och går med henne i grimma så hon kan gå lös och håller noga koll så alla hänger med :D
 

Liknande trådar

Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 667
Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 171
Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Roliga saker som barn säger
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp