Bukefalos 28 år!

Handmaid's tale säsong 3

Jag har inte läst boken. Är det en bok serien baseras på? Eller en serie? Hur slutar böckerna?
Bara första säsongen bygger på Atwoods bok och följer den ganska väl. Sedan hade hon något slags översyn över manus till åtminstone säsong 2. Om hon var inblandad i säsong 3 vet jag inte, jag hade tröttnat då.
 
Jag tycker den här säsongen varit skitdryg. Den hade potential att bli intressant de första 1-2 avsnitten och sedan föll allt och de var tillbaka på ruta 1. Nu har det börjat hända mer saker igen, men jag hoppas inte det kommer vara likadant nästa säsong.

Det ska hur som bli intressant att se hur säsongsavslutningen ter sig.
 
Jag tycker den här säsongen varit skitdryg. Den hade potential att bli intressant de första 1-2 avsnitten och sedan föll allt och de var tillbaka på ruta 1. Nu har det börjat hända mer saker igen, men jag hoppas inte det kommer vara likadant nästa säsong.

Det ska hur som bli intressant att se hur säsongsavslutningen ter sig.

Är också spänd på sista, ska försöka hålla mig till sent ikväll när det börjar mörkna ute. Jag HOPPAS det blir något positivt iaf.
 
Jag trodde att jag skulle behöva vänta med sista avsnittet pga min kassa timing och mitt kassa tålamod, men tydligen inte! Det låg uppe tidigare på en mindre laglig sida så jag satt och kollade innan det ens kommit på HBO :angel:

Herreguuuuud vad spännande och herreguuuuud vad jag fulgrät när de kom till Kanada och herreguuuuud vad jag tyckte synd om Luke! Helt jävla fantastiskt att se Serena gripas också! Men nu vill jag ha säsong 4 så jag får se hur fan återstående handmaids ska bära sig åt, de bör ju rimligtvis hamna på väggen om de inte på nåt vis kan promenera till Kanada?!
Hade annars varit ett bra slut på serien om de bara låtit June förblöda där i skogen. Känns rätt passande att låta henne dö hjältedöden liksom. Menmen, läggs säsong 4 på den här nivån så ska jag inte klaga, vi får se!
 
Jag trodde att jag skulle behöva vänta med sista avsnittet pga min kassa timing och mitt kassa tålamod, men tydligen inte! Det låg uppe tidigare på en mindre laglig sida så jag satt och kollade innan det ens kommit på HBO :angel:

Herreguuuuud vad spännande och herreguuuuud vad jag fulgrät när de kom till Kanada och herreguuuuud vad jag tyckte synd om Luke! Helt jävla fantastiskt att se Serena gripas också! Men nu vill jag ha säsong 4 så jag får se hur fan återstående handmaids ska bära sig åt, de bör ju rimligtvis hamna på väggen om de inte på nåt vis kan promenera till Kanada?!
Hade annars varit ett bra slut på serien om de bara låtit June förblöda där i skogen. Känns rätt passande att låta henne dö hjältedöden liksom. Menmen, läggs säsong 4 på den här nivån så ska jag inte klaga, vi får se!

Även jag gillade sista avsnittet! Jag fulgrät en skvätt med, jag som inte ens gillar barn :eek:

Jag såg avsnittet igår morse kan jag erkänna. Det tar ju sån tiiiiiiiid innan det kommer ut den lagliga vägen!! Jag kände precis som du att det hade varit bättre om hon hade fått förblöda i skogen, men det kanske hon gör tids nog ändå? För de kan ju inte ta henne till någon läkare, hon kommer ju bara hamna på väggen i slutändan ändå isf gissar jag. För hur skulle de kunna förklara hela den där biten?? Eller kanske om alla handmaids sluter upp bakom, för de kan väl inte avrätta alla? Fast så galna som de är så vet man aldrig...

Jag hoppas på lite mer tempo i säsong 4, men blir det något lyckligt slut där hon får både sin man och sin dotter så kommer jag nog bli lite grinig, så bra kan det ju liksom inte bli. Men det vore ju bra om de verkligen kunde störta gilead!

Jag var oxå väldigt nöjd med att Serena greps, men samtidigt så kändes det lite sorgligt, hon har ju ändå hjälpt till att störta gilead så mkt hon kan. Inte för att det gör hennes agerande bättre, men det känns lite konstigt att hon skulle kunna dömas för något hon gjorde i gilead i Kanada? Lagar brukar väl inte fungera så??
 
Även jag gillade sista avsnittet! Jag fulgrät en skvätt med, jag som inte ens gillar barn :eek:

Jag såg avsnittet igår morse kan jag erkänna. Det tar ju sån tiiiiiiiid innan det kommer ut den lagliga vägen!! Jag kände precis som du att det hade varit bättre om hon hade fått förblöda i skogen, men det kanske hon gör tids nog ändå? För de kan ju inte ta henne till någon läkare, hon kommer ju bara hamna på väggen i slutändan ändå isf gissar jag. För hur skulle de kunna förklara hela den där biten?? Eller kanske om alla handmaids sluter upp bakom, för de kan väl inte avrätta alla? Fast så galna som de är så vet man aldrig...

Jag hoppas på lite mer tempo i säsong 4, men blir det något lyckligt slut där hon får både sin man och sin dotter så kommer jag nog bli lite grinig, så bra kan det ju liksom inte bli. Men det vore ju bra om de verkligen kunde störta gilead!

Jag var oxå väldigt nöjd med att Serena greps, men samtidigt så kändes det lite sorgligt, hon har ju ändå hjälpt till att störta gilead så mkt hon kan. Inte för att det gör hennes agerande bättre, men det känns lite konstigt att hon skulle kunna dömas för något hon gjorde i gilead i Kanada? Lagar brukar väl inte fungera så??
Jag visste inte ens att det gick att se olagligt innan, trodde det skulle dröja tills lagliga kom ut och rippats liksom. Hade jag vetat det så hade jag inte stått och betalat för HBO - menmen, nu slipper jag, det är nice :angel:

Nej det de kan göra är väl isf att begränsa de ytterligare? De behöver ju sina handmaids liksom. Sy ihop käften på de kan de ju tydligen göra tex, likaså kedja fast de i ett rum. Men June kan de väl ändå inte låta leva, inte nu när hon fått ut 50+ ungar utöver allt annat hon ställt till med.
Jag hoppas helt enkelt att de kan ta sig till Kanada. Att June överlever säger ju sig självt som seriens huvudperson och att hon inte skulle hängas i Gilead nu känns helt enkelt för orimligt.

Serena greps väl av USA för något hon gjort i det som egentligen ska vara USA? Han som grep henne är ju inte kanadensare iaf utan arbetar för USAs regering. Känns fullt rimligt. Att hon deltar mot Gilead är ju inte ens för att störta Gilead utan för att få träffa dottern hon fick till genom just våldtäkt av både June och Nick. Hon tänker på sig själv helt enkelt och hon kan gott sitta inlåst imo.

Jag är rätt nyfiken på vad som ska hända med Lawrence nu. De måste ju fatta att han var inblandad, eller kan han komma undan såna misstankar tro? Kanske kan han och June samarbeta med honom i Gilead och June i Kanada? Jag hoppas att han iaf fortsätter vara med i nästa säsong. Han känns annars som en nackdel i den här säsongen, det svängde för snabbt från arsle till toffel och det känns som att han tillförde jävligt lite för att ha varit en till en början intressant karaktär.
 
Jag hade tänkt vänta tills ikväll men när jag såg att det började skrivas här kunde jag inte hålla mig. Ja, jag har grinat också. Det blev känslosamt när planet landat i Kanada med återföreningar och hur alla hjälps åt :cry:. Jag tycker att den här säsongen varit lite seg, men också mycket mindre ångest än i säsong 1 tex (alla våldtäkter knäckte mig), så på sätt och vis har säsong 3 varit lättare att följa. Det blir väldigt spännande att se vad som händer i nästa säsong. Och trots att jag stör mig på June så vill jag inte att hon förblöder i skogen, jag hatälskar henne på nåt sätt :p
 
Tycker också att säsong 3 är riktigt bra!

Även här bölades det när barnen klev av flyget och åt de återföreningar som ändå skedde. Mäktigt!

Hur de ska göra nu med en skadad June ska bli intressant att se.

När är nästa säsong klar? :angel:
 
Tycker också att säsong 3 är riktigt bra!

Även här bölades det när barnen klev av flyget och åt de återföreningar som ändå skedde. Mäktigt!

Hur de ska göra nu med en skadad June ska bli intressant att se.

När är nästa säsong klar? :angel:
Imdb säger bara ”2020”. Säsong 1&2 hade premiär i slutet av april och denna i början på maj, så förhoppningvis blir det våren 2020.
 
Jag gillade säsongsavslutningen!
Sååå nervöst. Hade typ ångest halva filmen när jag var övertygad om att allt skulle gå åt helvete, sen grät jag jättemycket.

Tycker också att det var rätt åt Selena. Hon har ju liksom varit en nyckelperson i att skapa Gilead, en av de första och lade grunden med sin bok osv innan. Hon är ju bara störd.
Fred måste vara jäkligt arg på henne för att offentligt erkänna att han inte är far till barnet.

Jag tänker att anförarna kanske är lite förvirrade när han den ena ledaren är död (vilket de inte fattat) och Fred fängslad. De verkar ju vända sig till Lawrence så han kanske lyckas komma undan på något sätt.

Undrar också vart de ska ta vägen med June. Kanske tillbaka till huset och lappa ihop henne i källaren?
 
Jag gillade säsongsavslutningen!
Sååå nervöst. Hade typ ångest halva filmen när jag var övertygad om att allt skulle gå åt helvete, sen grät jag jättemycket.

Tycker också att det var rätt åt Selena. Hon har ju liksom varit en nyckelperson i att skapa Gilead, en av de första och lade grunden med sin bok osv innan. Hon är ju bara störd.
Fred måste vara jäkligt arg på henne för att offentligt erkänna att han inte är far till barnet.

Jag tänker att anförarna kanske är lite förvirrade när han den ena ledaren är död (vilket de inte fattat) och Fred fängslad. De verkar ju vända sig till Lawrence så han kanske lyckas komma undan på något sätt.

Undrar också vart de ska ta vägen med June. Kanske tillbaka till huset och lappa ihop henne i källaren?
Ja det är nog hennes enda räddning. Han lär ju backa upp henne iaf, eftersom han själv lär hänga om han talar om hennes inblandning.
 
Har ÄNTLIGEN fått tid till att se sista avsnittet. Otroligt bra, och så jäkla spännande. Satt på nålar hela tiden.
 
Såg sista förra veckan men har fått smälta det lite. Jag ville att June skulle komma iväg nu, ut. För att planera hur de ska köra över Gilead. Men det verkar som ödet (manusförfattarna) vill att hon ska vara kvar. Men om hon inte åker fast... Det känns som hon kommer undan med så jekla mycket mer nu än innan. Och hur ska de andra handmaids läka henne? Hon ska ju snart byta Commander…. Och jag hoppas återigen att nästa säsong blir den sista.
 
Jag som enligt tidigare inlägg i tråden varit både kritisk och negativ över säsong 3’s storyline och produktion, tycker sista avsnittet var bra. Mycket välgjort och de lyckades knyta ihop påsen över förväntan!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
985
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 478
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 490
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 968
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp