Bukefalos 28 år!

Handmaid's tale säsong 3

Vad tror ni efter senaste avsnittet?

Som jag trodde så sålde Serena ut Fred :love:. Funderar kring hur Seren tar allt hat som Moira och Luke sköljer över henne. Hon borde vara förberedd på att de inte är särskilt välvilligt inställda till henne, men hon ser ändå berörd ut. Känns som att det spär på hennes lojalitet till Gilead, samtidigt som hon njuter av den frihet som finns i Kanada (ex. Att kvinnor har samma rättigheter som män).

Begriper inte riktigt varför June lät mrs Lawrence dö. Tänker hon att hon kommer kunna manipulera Joseph mer när inte frun finns i huset? Logiskt sett borde väl June förflyttas till en annan anförare eftersom Joseph nu är änkling och bör väl gifta om sig innan han försöker få barn till hushållet. Det slår mig också hur känslokall June är och att mrs Lawrence bara har varit en spelpjäs i hennes planer.
fattar inte heller det med Mrs Lawrence... det var intressant att se scenen mellan Serena och the commander, men annars var avsnittet lite blaha. Jag tror jag börjar tappa intresset för serien ...
 
Jag fattar inte grejen med Mrs Lawrence jag heller. Det borde väl riskera planerna också? Vad har han för anledning till att riskera liv och lem utan en fru han vill få ut liksom?

Kan det inte handla om att June var rädd att Mrs Lawrence skulle sabba planen, som hon var på väg att göra? Det verkar ju också som att hennes död redan fått ”positiva konsekvenser” iom att Mr Lawrence lyckades hålla gränsen öppen. Annars fattar jag inte heller vad June hade att vinna på att låta henne dö. Hon är verkligen kall och lite läskig nu.
 
Kan det inte handla om att June var rädd att Mrs Lawrence skulle sabba planen, som hon var på väg att göra? Det verkar ju också som att hennes död redan fått ”positiva konsekvenser” iom att Mr Lawrence lyckades hålla gränsen öppen. Annars fattar jag inte heller vad June hade att vinna på att låta henne dö. Hon är verkligen kall och lite läskig nu.
Juuuustfan, jag glömde det. Kommer ihåg att jag satt framför tvn och konstaterade att nu förstör du ju planen, men glömde helt att han senare löst det med gränsen.
Det är hon! Jag gillar't, typ, delvis. Förutom just att hon lät Mrs Lawrence dö. Jag gillade henne :down:
 
Det är hon! Jag gillar't, typ, delvis. Förutom just att hon lät Mrs Lawrence dö. Jag gillade henne :down:

Ja, jag gillar det också, samtidigt som det gör mig upprörd när det drabbar karaktärer jag gillar! Men det är väl en av sakerna jag gillar med serien ändå, att flera karaktärer inte är svartvitt goda eller onda (som nämnts tidigare i tråden om tex Serena eller Aunt Lydia
 
Förstår inte riktigt varför Serena ska ha umgänge med Nichole...? Hon har förmodligen inte gjort en regelrätt adoption av henne och har väl ingen rätt att träffa henne rent juridiskt? Älskar dock hur hon sålde ut Fred, så otroligt bra!
 
Ang Mrs Lawrence och Serena
June var ju på väg att springa efter hjälp, det var hennes första reaktion, men sen verkar hon inse att om Mrs Lawrence överlever kan hon utsätta dom alla för fara. Hon försa sig ju när dom andra fruarna var på besök, det hade kunnat gå riktigt illa.

Jag tror amerikanen lovat Serena att hon ska få träffa Nichole om hon sålde ut Fred, att det var hans lockbete. Inget annat betyder ju något för Serena.
 
Ang Mrs Lawrence och Serena
June var ju på väg att springa efter hjälp, det var hennes första reaktion, men sen verkar hon inse att om Mrs Lawrence överlever kan hon utsätta dom alla för fara. Hon försa sig ju när dom andra fruarna var på besök, det hade kunnat gå riktigt illa.

Jag tror amerikanen lovat Serena att hon ska få träffa Nichole om hon sålde ut Fred, att det var hans lockbete. Inget annat betyder ju något för Serena.

Så kan det säkert vara, men jag är lite nyfiken på hur deras framtida relation kommer vara. Serena kan ju inte gärna kräva att hon ska få någon form av umgängesrätt med Nichole.
 
Att Serena sålde ut Fred för att träffa Nicole framgick väl av att Luke och Moira pratade om att det var part of the deal eller nåt sånt
 
Kan det bli segare?
Tror ni Lawrence har en anledning att hjälpa June nu? Vad har han att rädda när frun är död?
Sjukt med att Serena har rätt att träffa Nicole. Är bara så stört.
 
Fear not! Säsong 3 är som nämnts inte alls lika seg som 2an :)
Men 10 säsonger?! Näää, ge fan i :arghh: De har ju redan gjort en halvkass säsong med 2an, jag vill inte se den här gå samma öde till mötes som typ GoT eller Dexter! Jag skulle gärna se att de drar ihop säcken redan nu och inte ens gör en säsong 4. Ge fan i att dra ner serien utan låt den sluta på topp liksom.

Tyvärr är det loppet redan kört ang flaggan i topp.

Jag har sällan sett ett så tragiskt förfall redan när de lämnade boken efter första säsongen. Säsong 3 är bedrövlig och jag tycker bara det är SÅ ledsamt att en toppproduktion, utifrån en verkligt fantastisk bok , förfaller såhär totalt ang story, vart storyn är påväg, absurda små ”sidestorys” som aldrig följs upp osv.

Jag är förvånad att Atwood stödjer detta - om hon gör det och inte bara skrivit under ”tillåtelse att lämna över”.
 
Tyvärr är det loppet redan kört ang flaggan i topp.

Jag har sällan sett ett så tragiskt förfall redan när de lämnade boken efter första säsongen. Säsong 3 är bedrövlig och jag tycker bara det är SÅ ledsamt att en toppproduktion, utifrån en verkligt fantastisk bok , förfaller såhär totalt ang story, vart storyn är påväg, absurda små ”sidestorys” som aldrig följs upp osv.

Jag är förvånad att Atwood stödjer detta - om hon gör det och inte bara skrivit under ”tillåtelse att lämna över”.

Jag har inte läst boken. Är det en bok serien baseras på? Eller en serie? Hur slutar böckerna?
 
Jag har inte läst boken. Är det en bok serien baseras på? Eller en serie? Hur slutar böckerna?

Det är en bok - mycket känd klassiker. Den slutar med säsong 1.

Jag har inga problem i sak med att man ville fortsätta utöver boken. Säsong ett var fantastisk.

Men produktionen är verkligen katastrof sen dess. Tycker rentav det märks på själva skådespelarna att de inte har en susning om vad de ska gestalta .... och om de har det måste det vara plågsamt att föja detta manus .
 
Det är en bok - mycket känd klassiker. Den slutar med säsong 1.

Jag har inga problem i sak med att man ville fortsätta utöver boken. Säsong ett var fantastisk.

Men produktionen är verkligen katastrof sen dess. Tycker rentav det märks på själva skådespelarna att de inte har en susning om vad de ska gestalta .... och om de har det måste det vara plågsamt att föja detta manus .
Det mest plågsamma tycker jag är att så stor den av den här säsongen har bestått av close-ups på June. Det håller liksom inte.
 
Tyvärr är det loppet redan kört ang flaggan i topp.

Jag har sällan sett ett så tragiskt förfall redan när de lämnade boken efter första säsongen. Säsong 3 är bedrövlig och jag tycker bara det är SÅ ledsamt att en toppproduktion, utifrån en verkligt fantastisk bok , förfaller såhär totalt ang story, vart storyn är påväg, absurda små ”sidestorys” som aldrig följs upp osv.

Jag är förvånad att Atwood stödjer detta - om hon gör det och inte bara skrivit under ”tillåtelse att lämna över”.
Jag ska nog vara glad över att inte ha läst boken än. Jag gillar säsong 3 :up:
 
Oj, jag känner inte alls igen beskrivningen av säsong 3. Bok eller ej, säsong 3 är riktigt bra.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
985
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 478
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 490
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 968
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp