Lyan
Trådstartare
Hundarna får varsin mushbulle på eftermiddagen och kvällsmat precis innan jag går och lägger mig och det är ett ständigt tjatande, pipande, tiggande och plingande (Bella har en klocka hon plingar på när hon behöver gå ut eller vill något) om både mushbullar och kvällsmat flera timmar innan det är dags och jag håller på att bli knäpp av det. De får frukost någonstans mellan 9 och 11 beroende på hur trött jag är och där tjatar de inte ens om frukosten blir väldigt sen och jag tycker att de borde vara betydligt hungrigare på morgonen än mitt på dagen när de har fått sen frukost.
Har någon något tips hur jag kan få stopp på tjatandet? Båda flyger ofta upp bara jag eller pojkvännen tittar mot köket och det är fruktansvärt irriterande och jag blir jättestressad av hela situationen.
Jag gav mushbullarna till frukost innan, men det blev svårare för mig att komma ihåg torrfoder på eftermiddagen än mushbullarna eftersom de står på diskbänken. Det kan ju fixas lite bättre med alarm på telefonen även om det ändå blir jobbigt om jag inte är hemma just då. Det tar dock inte bort tjatet om kvällsmat.
Har någon något tips hur jag kan få stopp på tjatandet? Båda flyger ofta upp bara jag eller pojkvännen tittar mot köket och det är fruktansvärt irriterande och jag blir jättestressad av hela situationen.
Jag gav mushbullarna till frukost innan, men det blev svårare för mig att komma ihåg torrfoder på eftermiddagen än mushbullarna eftersom de står på diskbänken. Det kan ju fixas lite bättre med alarm på telefonen även om det ändå blir jobbigt om jag inte är hemma just då. Det tar dock inte bort tjatet om kvällsmat.