Hantverkare och toalettbesök (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 29)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Forst och framst har ju busschaufforer och deras mojlighet att ga pa toaletten inget med den har traden att gora ... men jag kor mellan en och 4 timmar. Jag har flera mojligheter att stanna vid narmaste "drugstore" (apotek med en "convenience store" ihopslaget ungefar med stora parkeringsplatser) och anvanda toaletten, eller vanliga mataffarer/restauranger/eller andra offentliga byggnader runt sta'n nar bussen ar tom och sedan kora vidare efter mitt "pit stop" som inte tar mer an 3 minuter ungefar.

Framfor sa ar attityden mot manniskor sa oerhort "trakig" att jag far riktigt ont i magen.

Plotsligt forstar jag hur det kommer sig att nagon skrek at mig for att jag gick in pa McDonald's och gick direkt in pa toaletten och sedan ut igen utan att jag kopa nagot nar jag var i Sverige sist. (Jag tyckte det var sjalvklart da man gor det pa den har kontinenten) Eller att det inte finns toaletter pa affarer och om det faktiskt finns toaletter sa maste man betala for att anvanda dem.

Och HUR fungerar det nu nar bankerna inte vill ha cash och stora delar av befolkningen inte har cash med sig? Anvander man kort for att betala? Vad gor man da nar barnen/tonaringarna inte kan ha nagra mynt i fickan for att ga in pa toaletten?
Många ställen har idag en lås-uppknapp vid kassan så man får be dem öppna.
 
Tycker du att personen skulle ringt och frågat TS när han nu fick sina akuta behov? För det är väl egentligen det tråden handlar om?
Ja faktiskt.
Eller snarare frågat om det är något särskilt att tänka på innan den åker därifrån.
Nu så var ju en del av jobbet i just badrummet så då är det ju lämpligt att fråga hur det skall lämnas.
Eftersom TS inte gick att nå på telefon så borde det varit avhandlat i förväg.

Mina hantverkare brukar skicka ett SMS med bild på utförda uppdrag för att sedan ringa och avsluta med hur de skall lämna platsen.
Jag sköter mycket på distans då jag bor på annan ort och det brukar fungera utmärkt.

Nu så har jag nästan bara återkommande hantverkare så kommunikationen flyter bra.
Vissa går i pension och behöver ersättas, men de brukar lämna över mig åt en kompis då.
 
Ja faktiskt.
Eller snarare frågat om det är något särskilt att tänka på innan den åker därifrån.
Nu så var ju en del av jobbet i just badrummet så då är det ju lämpligt att fråga hur det skall lämnas.
Eftersom TS inte gick att nå på telefon så borde det varit avhandlat i förväg.

Mina hantverkare brukar skicka ett SMS med bild på utförda uppdrag för att sedan ringa och avsluta med hur de skall lämna platsen.
Jag sköter mycket på distans då jag bor på annan ort och det brukar fungera utmärkt.

Nu så har jag nästan bara återkommande hantverkare så kommunikationen flyter bra.
Vissa går i pension och behöver ersättas, men de brukar lämna över mig åt en kompis då.

Nar du da far en ny hantverkare som aldrig varit hos dig forut forutsatter du da att hantverkaren ska skicka bilder, ringa och fraga om han/hon kan anvanda toaletten? Eller planerar DU frammat och meddelar den nya personen det forsta gangen han/hon kommer till dig?
 
Ja faktiskt.
Eller snarare frågat om det är något särskilt att tänka på innan den åker därifrån.
Nu så var ju en del av jobbet i just badrummet så då är det ju lämpligt att fråga hur det skall lämnas.
Eftersom TS inte gick att nå på telefon så borde det varit avhandlat i förväg.

Mina hantverkare brukar skicka ett SMS med bild på utförda uppdrag för att sedan ringa och avsluta med hur de skall lämna platsen.
Jag sköter mycket på distans då jag bor på annan ort och det brukar fungera utmärkt.

Nu så har jag nästan bara återkommande hantverkare så kommunikationen flyter bra.
Vissa går i pension och behöver ersättas, men de brukar lämna över mig åt en kompis då.
Det är många yrken som inte kan ta privatsamtal hur som helst.
I vården får man kolla av telefonen på rasten.

Om jobbet skulle utföras i bla badrummet så får man ta förgivet att det är en arbetsplats som man kan få återställa.
Man förväntar sig liksom inte att en målare hänger upp tavlorna efter sig eller att snickaren dammsuger upp spån.
 
Du har skrivit mängder med inlägg om att de får hålla sig hela dagen, åka till en annan toalett, jämfört dem med bussförare, tyckt att de får planera sina toalettbesök…varför om de FÅR låna toaletten?
Jag har aldrig skrivit det.
Så jag kan förstå om du blir förvirrad.

Allt som jag begär är att de berättar i förväg att de kommer att behöva tillgång till toalett.
Och det bara i de lägen som ingen finns där att fråga.
Och när det finns någon att fråga, att de gör det, frågar alltså.
Så att jag kan anvisa lämplig toalett.

Vid behov så löser jag det.
Men jag vill bestämma hur eftersom att jag får reda ut efteråt om det blir fel.
 
Forst och framst har ju busschaufforer och deras mojlighet att ga pa toaletten inget med den har traden att gora ... men jag kor mellan en och 4 timmar. Jag har flera mojligheter att stanna vid narmaste "drugstore" (apotek med en "convenience store" ihopslaget ungefar med stora parkeringsplatser) och anvanda toaletten, eller vanliga mataffarer/restauranger/eller andra offentliga byggnader runt sta'n nar bussen ar tom och sedan kora vidare efter mitt "pit stop" som inte tar mer an 3 minuter ungefar.

Framfor sa ar attityden mot manniskor sa oerhort "trakig" att jag far riktigt ont i magen.

Plotsligt forstar jag hur det kommer sig att nagon skrek at mig for att jag gick in pa McDonald's och gick direkt in pa toaletten och sedan ut igen utan att jag kopa nagot nar jag var i Sverige sist. (Jag tyckte det var sjalvklart da man gor det pa den har kontinenten) Eller att det inte finns toaletter pa affarer och om det faktiskt finns toaletter sa maste man betala for att anvanda dem.

Och HUR fungerar det nu nar bankerna inte vill ha cash och stora delar av befolkningen inte har cash med sig? Anvander man kort for att betala? Vad gor man da nar barnen/tonaringarna inte kan ha nagra mynt i fickan for att ga in pa toaletten?

Man blippar kortet eller telefonen eller klockan alternativt sms:ar ett nummer :)
 
Ja faktiskt.
Eller snarare frågat om det är något särskilt att tänka på innan den åker därifrån.
Nu så var ju en del av jobbet i just badrummet så då är det ju lämpligt att fråga hur det skall lämnas.
Eftersom TS inte gick att nå på telefon så borde det varit avhandlat i förväg.

Mina hantverkare brukar skicka ett SMS med bild på utförda uppdrag för att sedan ringa och avsluta med hur de skall lämna platsen.
Jag sköter mycket på distans då jag bor på annan ort och det brukar fungera utmärkt.

Nu så har jag nästan bara återkommande hantverkare så kommunikationen flyter bra.
Vissa går i pension och behöver ersättas, men de brukar lämna över mig åt en kompis då.
Ok, ja där ser inte jag att det behövs.
 
Jag har aldrig skrivit det.
Så jag kan förstå om du blir förvirrad.

Allt som jag begär är att de berättar i förväg att de kommer att behöva tillgång till toalett.
Och det bara i de lägen som ingen finns där att fråga.
Och när det finns någon att fråga, att de gör det, frågar alltså.
Så att jag kan anvisa lämplig toalett.

Vid behov så löser jag det.
Men jag vill bestämma hur eftersom att jag får reda ut efteråt om det blir fel.
Jag är inte förvirrad över att du skrev det utan över att du nu tar avstånd ifrån det.
Läs om dina inlägg från början.
 
Plotsligt forstar jag hur det kommer sig att nagon skrek at mig for att jag gick in pa McDonald's och gick direkt in pa toaletten och sedan ut igen utan att jag kopa nagot nar jag var i Sverige sist. (Jag tyckte det var sjalvklart da man gor det pa den har kontinenten) Eller att det inte finns toaletter pa affarer och om det faktiskt finns toaletter sa maste man betala for att anvanda dem.
Så fungerade det då rakt inte när jag var på "den där" kontinenten.
Det var ett himla ylande om att toaletterna bara var för betalande gäster.
Även på McDonalds.
Kontinenten är stor.

Men min kompis från Portland förklarade det noga för mig sist som jag var där.
 
Du blev ju missnöjd över veterinärassistenten.
Det var inte missnöjd som jag blev.
Den hade jag ju inte bett om att få ut på gården.

Men besviken på att hon inte begrep att man inte spolar ner bindor, det blev jag.
Innan dess så trodde jag att folk fattade sådant själva.
Men efter det så vill jag ge instruktioner så att det inte upprepas.
 
Men TS var inte hemma och kunde inte bli tillfragad.
Det är så som man tar det i förväg.
Ventilationspersonen måste ju ha vetat att ingen skulle vara hemma.

Nu så tror jag att det var en lägenhet och då är det uppdragsgivaren som har ansvaret.
Ett ventilationsjobb i ett lägenhetshus tar ju flera dagar och då måste där finnas en anvisad toalett.
Att använda hyresgästernas/medlemmarnas toaletter är inte okej utan tillåtelse.
 
Så fungerade det då rakt inte när jag var på "den där" kontinenten.
Det var ett himla ylande om att toaletterna bara var för betalande gäster.
Även på McDonalds.
Kontinenten är stor.

Men min kompis från Portland förklarade det noga för mig sist som jag var där.

Det ar konstigt for jag bor i Portland och har anvander man toaletter overallt ... som sagt. Just McDonald's och andra "fast food" stallen brukar jag ofta stanna vid nar jag ar ute och reser (de finns dar de flesta manniskor aker forbi och darfor lampliga att googla efter da det ar enkelt att komma tillbaka pa vagen igen) och jag har ALDRIG hort att det har varit nagot problem.

Jag har akt fram och tillbaka over den har kontinenten manga ganger och skyltar som sager att toaletter bara ar for betalande gaster har jag bara sett pa dyrare ("finare") restauranger dar man behover ga igenom restaurangen for att komma till toaletten ... aldrig nagonsin pa en fast food kedja. Inte heller pa fast food restauranger typ Applebee's, Chili's, IHOP, eller liknande dar toaletterna vanligen ligger nara ingangen.
 
Nar du da far en ny hantverkare som aldrig varit hos dig forut forutsatter du da att hantverkaren ska skicka bilder, ringa och fraga om han/hon kan anvanda toaletten?
Ja.
Och den enkla orsaken till det är att mina hantverkare gör så alldeles av sig själva.
Även de nya eller sådana som är tillfälliga, typ solceller.

Så nu förväntar jag mig att hantverkare gör så.
Det är inget som jag någonsin har bett om.
Mina hantverkare kan tänka alldeles själva.
 
Min konklusion så här långt är att jag har världens bästa hantverkare.

De kan tänka alldeles själva och planera sina dagar på ett utmärkt sätt.
Jag får tydliga instruktioner på vad de behöver och så ser jag till att tillhandahålla det.
De utför arbeten med utmärkta resultat och jag betalar på tid.
Alla glada och nöjda.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 098
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 758
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Trassel12
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 005
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp