Hantverkare och toalettbesök (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 29)

Status
Stängd för vidare inlägg.
De får den information som de frågar efter.
De brukar inte vilja ha så mycket snack utanför det.
Upptagna människor efterfrågar sällan information som de inte behöver.

De får helt enkelt fråga.

Men hädanefter så skall jag meddela alla hantverkare om var lämplig toalett finns.
Det skall bli spännande med reaktionerna på det.
Då får du ju skylla dig själv om du blir missnöjd. Det förstår du väl att ingen är tankeläsare och kan tänkas ha en fråga för allt som ska behaga dig? Du har faktiskt ett ansvar du med i ett samarbete.

Resonerar du lika dant i alla former av kontakter? ”Den som inte frågar får inget veta. Jag tänker inte öppna munnen självmant.”
 
Inte det minsta.
De behöver bara fråga efter vad de behöver och inte ta saker för givet.

Ett bygge t.ex. har inga fungerande toaletter förrän precis på slutet.
Så där finns faciliteter som behövs på avtalad plats.
De är nog inte alls ovana vid att närmaste toalettstol inte är användbar och att nya toaletter i byggprojektet inte skall användas.
Men tror du på fullaste allvar att det inte finns toaletter på nybyggen förrän avlopp och vatten är färdigt?

Det sjukaste jag har varit med om (och då besöker jag ändå många byggarbetsplatser i mitt jobb) var ett stort bostadsprojekt i ett av stans flashigare områden där man hade ställt en enorm pissoar på innergården. Mitt på innergården alltså, fullt synlig för alla som arbetade på bygget.

Givetvis hade man också ett flertal toaletter i arbetsbodarna en bit därifrån.
 
Det här är fånigt, bara för att busschaufförer inte kan gå på toaletten exakt när de vill utan kan få vänta upp till 2,5 timmar (om de redan är nödiga när de kliver på) så ska hantverkare inte förväntas låna toaletten där de finns? Eller vad är poängen?

Och du, alla har inte samma blödningsmängd som du, en del har mer, andra mindre. De som har mycket mer har stora problem om de inte har tillgång till toalett.

Upp till 4,5 h...
 
Men tror du på fullaste allvar att det inte finns toaletter på nybyggen förrän avlopp och vatten är färdigt?

Det sjukaste jag har varit med om (och då besöker jag ändå många byggarbetsplatser i mitt jobb) var ett stort bostadsprojekt i ett av stans flashigare områden där man hade ställt en enorm pissoar på innergården. Mitt på innergården alltså, fullt synlig för alla som arbetade på bygget.

Givetvis hade man också ett flertal toaletter i arbetsbodarna en bit därifrån.
Man kan dock bli fast mellan de två. Det har jag blivit ett par gånger då jag byggstädat - storjobbet är gjort så barackerna och bajamajorna är bortforslade men toaletterna inne i huset är inte i bruk ännu. :D Är det ett mindre bygge eller totalrenovering är det inte heller säkert att det finns ditforslad toalett.

Nu argumenterar jag inte med eller mot någonting egentligen, jag bara säger att det förekommer. :)
 
De får den information som de frågar efter.
De brukar inte vilja ha så mycket snack utanför det.
Upptagna människor efterfrågar sällan information som de inte behöver.

De får helt enkelt fråga.

Men hädanefter så skall jag meddela alla hantverkare om var lämplig toalett finns.
Det skall bli spännande med reaktionerna på det.
Jag förstår inte riktigt, känner jag.

Jag upplever att de flesta, typ i stort sett alla, människor frågor om toalett-vänner, som okända, på något vis. Man går inte bara och rotar efter en toalett hos någon- hos mamma kanske, jag frågar inte henne om jag får gå på toa, men det ser jag som lite annat.

TS reagerade på att någon hade gått på toa när hon inte var hemma OCH inte fällt ner locket OCH inte stängt dörren. Det är det här jag inte tycker är en big deal. Hade hon varit hemma hade hon fått en fråga gissar jag, men nu var hon inte det. Tycker du att personen skulle ringt och frågat TS när han nu fick sina akuta behov? För det är väl egentligen det tråden handlar om?

Visst ska man planera när man har yrken där toaletter inte förekommer som svampar i skogen en regnig sommar, men å andra sidan kan nöden komma plötsligt. Så att planerna man ändå hade går i stöpet och nöden tränger sig på. Visst ska man ta upp frågan och fråga var toaletten är, men jag har inga problem att förstå att vi människor faktiskt glömmer saker ibland, tex en sådan sak- när vi ändå har 3 miljoner andra saker att ha i huvudet just den givna dagen.

Vad ska man göra när man behöver "pudra näsan" akut och omedelbart och du inte är hemma? Det är en helt annan sak om personen jobbar ute eller på ett bygge utan toalett osv, jag kan tänka mig att de kör i väg, men om du har fungerande toalett några meter från var personen utför arbetsuppgifter, vad ska denne då göra om du är i väg och gör något annat? Ska den ringa dig och fråga innan den utför sitt akuta behov?
 
Asså jag får så underbara syner av den här tråden!:D
”Doktor Hansson har telefon”
”Jag står mitt i en operation, vad gäller det syster?”
”Du har en bajsnödig elektiker i sommarstugan på landet och han undrar om han får låna doktorns toalett?”
 
Jag börjar förstå varför så många är rädda för att träffa andra människor. Har social fobi. Har ångest. Väldigt många människor är inte speciellt toleranta mot andra människor faktiskt, inte konstigt att fler och fler verkar tycka att det är obehagligt med andra människor. Tänk om man inte gör rätt, är rätt, beter sig rätt, går rätt, sitter rätt, kommer ihåg allt, är perfekt, är som dem, är som andra, äter rätt, går på toa rätt, pratar rätt, lever rätt. Så många saker som man ska komma ihåg, så många saker man ska göra rätt för att accepteras. Jag undrar hur många människor som stör sig på mig varje dag liksom. Siter jag fel på bussen bredvid någon. Stod jag för nära någon i kön utan att ens veta om det? Hur dryg är jag på jobbet liksom? Frågar jag för ofta, för fel? Går jag på toa för ofta? Arbetar för långsamt? Pratar för mycket? För lite? Glömmer jag hälsa på någon?

Jag hade förstått reaktionerna om hantverkare hade gått in i någons sovrum och tagit en siesta i sängen eller rotat i kyl och frys och sagt "jag ska bara se om du har något gott, jag är så sugen på något", men det här var att låna toaletten när ägaren inte var hemma så den kunde inte fråga. En pryl man kissar och bajsar på/i.
 
Man kan dock bli fast mellan de två. Det har jag blivit ett par gånger då jag byggstädat - storjobbet är gjort så barackerna och bajamajorna är bortforslade men toaletterna inne i huset är inte i bruk ännu. :D Är det ett mindre bygge eller totalrenovering är det inte heller säkert att det finns ditforslad toalett.

Nu argumenterar jag inte med eller mot någonting egentligen, jag bara säger att det förekommer. :)
Låter som en mindre bra planering 👎☹️
 
Asså jag får så underbara syner av den här tråden!:D
”Doktor Hansson har telefon”
”Jag står mitt i en operation, vad gäller det syster?”
”Du har en bajsnödig elektiker i sommarstugan på landet och han undrar om han får låna doktorns toalett?”
Hahahaha!

"Nej, kan syster hälsa att det inte går för sig? Jag är rädd att han ska glömma att stänga toalettdörren efter sig så att det luktar skit i hela huset när jag kommer hem!"
 
Så därför får ingen låna din toalett?
Men det är ju inte vad jag påstår.

Jag vill bli tillfrågad först för att kunna anvisa en fungerande toalett, förbereda med pedalhink och ge instruktioner.
Ingenstans har jag påstått något om att inte få låna en fungerande toalett.
 
Låter som en mindre bra planering 👎☹️
Sure, kanske det, men när det handlar om ett jobb som tar några timmar eller max en dag eller två där jag själv styr rasterna tycker jag inte det är hela världen att behöva forsla mig själv till en toalett heller. :) Det händer ibland bara.
 
Men det är ju inte vad jag påstår.

Jag vill bli tillfrågad först för att kunna anvisa en fungerande toalett, förbereda med pedalhink och ge instruktioner.
Ingenstans har jag påstått något om att inte få låna en fungerande toalett.
Om du inte är hemma då?
Om du inte kan svara i telefon?
Om du pga sjukdom inte kan förmedla dig?

Nyss hävdade du att du inte tänkte upplysa en toalettgäst om någonting. De fick fråga. Men nu kan du alltså ge både hink och anvisningar?

Om vi utgår från normala situationer i tråden så kan vi väl anta att det gäller en helt vanlig, hel toalett och en helt vanlig arbetare som är en helt vanlig medmänniska.
Kan vi bortse från alla udda scenarier?
Du har skrivit mängder med inlägg om att de får hålla sig hela dagen, åka till en annan toalett, jämfört dem med bussförare, tyckt att de får planera sina toalettbesök…varför om de FÅR låna toaletten?
Förlåt men jag blir förvirrad.
 
Då får du ju skylla dig själv om du blir missnöjd. Det förstår du väl att ingen är tankeläsare och kan tänkas ha en fråga för allt som ska behaga dig? Du har faktiskt ett ansvar du med i ett samarbete.

Resonerar du lika dant i alla former av kontakter? ”Den som inte frågar får inget veta. Jag tänker inte öppna munnen självmant.”
Men jag är inte missnöjd.
Har du blandat ihop mig med någon annan?
 
Forst och framst har ju busschaufforer och deras mojlighet att ga pa toaletten inget med den har traden att gora ... men jag kor mellan en och 4 timmar. Jag har flera mojligheter att stanna vid narmaste "drugstore" (apotek med en "convenience store" ihopslaget ungefar med stora parkeringsplatser) och anvanda toaletten, eller vanliga mataffarer/restauranger/eller andra offentliga byggnader runt sta'n nar bussen ar tom och sedan kora vidare efter mitt "pit stop" som inte tar mer an 3 minuter ungefar.

Framfor sa ar attityden mot manniskor sa oerhort "trakig" att jag far riktigt ont i magen.

Plotsligt forstar jag hur det kommer sig att nagon skrek at mig for att jag gick in pa McDonald's och gick direkt in pa toaletten och sedan ut igen utan att jag kopa nagot nar jag var i Sverige sist. (Jag tyckte det var sjalvklart da man gor det pa den har kontinenten) Eller att det inte finns toaletter pa affarer och om det faktiskt finns toaletter sa maste man betala for att anvanda dem.

Och HUR fungerar det nu nar bankerna inte vill ha cash och stora delar av befolkningen inte har cash med sig? Anvander man kort for att betala? Vad gor man da nar barnen/tonaringarna inte kan ha nagra mynt i fickan for att ga in pa toaletten?
 
Men tror du på fullaste allvar att det inte finns toaletter på nybyggen förrän avlopp och vatten är färdigt?
Nej jag het att det finns toaletter i pauslokalerna.
Toaletterna i själva bygget har däremot osäker funktion in i det sista.
Det är därför som man inte kan smita in på närmaste toa utan måste gå till den anvisade toaletten på bygget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 098
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 754
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Trassel12
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 004
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp