Bukefalos 28 år!

Har äntligen fått en tid...

L

Lindis

Har en liten hingst som är lite små dum i bland så nu har jag bestämt mig för att kastrera honom. Så när jag ringde veterinären så fråga hon om jag kände båda kulorna. Gissa vad jag kände jo bara en :eek:. Hon sa att den kan sitta längre upp hoppas nu bara den gör de för då är han valack den 10 december :bump: / en lycklig linda och mindre lycklig rolle
 
Kastrerar dom så här sent på året?

DÅ åker du in med han då eller? :confused:
 
japp de gör de får ju åka till klinik men det är värt allt :D
 
Det ska väl inte vara någon särskild tid på året som man ska kastrera bara man inte gör det när det är sommar och varmt.
Samma sak så gör dom väl det hemma i stallet om man ber om det. Spelar väl ingen roll vilken årstid det är.
Jag kastrerade vår hingst hemma tidigt i våras iaf.
 
Så nu ryker "juvelerna" :D...hoppas busen lugnar sig lite då :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 852
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 944
Senast: bobbbo
·
Hundhälsa Var till veterinären igår, främst p.g.a. annat problem men vi provtog också en liten vårtliknande utväxt på insidan av min hunds ena...
Svar
14
· Visningar
2 752
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Var vill vi bo?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp