Bukefalos 28 år!

Har jag för höga krav??

Sv: Har jag för höga krav??

Hi hi...

När jag var ung (på Hedenhös tid alltså) så ÖPPNADE min mamma dörren till mitt rum så att alla förbipasserande skulle se den del av huset som hon kallade för "skammen".

Mina döttrar har det alltid helt okej på sina rum -
Sonen - tja honom får man jaga lite för att inte dammelefanterna skall attackera.
 
Sv: Har jag för höga krav??

Jag hade heller ingen som helst ordning när jag var 10 men mina föräldrar sa väl lite som andra i tråden sagt, din röra ditt problem, även om jag blev tvungen att städa ibland när vi skulle ha gäster och liknande.
Jag har väl fortfarande ingen superordning hemma men jag kan faktiskt om jag vill ;)

Ett tips för att få barnet att se hur stökigt det är, ta kort på röran och visa det på foto!
Jag minns att jag en gång av någon anledning tog kort på mitt rum när jag var yngre och det var först då jag såg fotot som jag insåg hur rörigt det faktiskt var. Detta gör jag fortfarande ibland för att få lite perspektiv.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 324
Senast: Hermelin
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 847
Senast: Zpunk
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 956
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Ja som rubriken säger, på mitt jobb har vi en kollega som rent skiter i att göra vissa arbetsuppgifter, vilket då är sådant som drabbar...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 693
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp