Bukefalos 28 år!

Har känslor för oss båda

"Jag är rädd för att binda mig" för att hålla nån på avstånd är lite samma som "Jag vill inte såra dig". Och om "Jag vill inte såra dig" har författaren Lisa Taddeo skrivit något så bra. "... att den ordagranna översättningen av Jag vill inte göra dig illa är Jag vill ligga med dig men jag älskar dig inte.”

I det här fallet verkar ju dessutom mannen inte ha uttryckt något om rädsla, det verkar vara ts som griper det halmstrået. Man hamnar så lätt i det typiska kvinnoprojektet "Min kärlek ska göra honom hel". Good luck with that.🤷‍♀️
 
Jag håller med om att du borde tänka bort den här mannen och verkligen landa i hur du vill ha det och hur du vill att en relation ska se ut. Först när du vet det kan du fundera på just er relation och om den är vad du vill ha.

Jag endast levt i monogama förhållanden eller haft kks. Min bästa kompis däremot är poly, och så som hennes liv ser ut som jag ser det lite utifrån och vad hon berättar, så tycker jag att hans beteende känns mer som kk än poly. Jag får intrycket att riktiga polyförhållanden är mer lika monogama förhållanden än kk-relationer. Skillnaden är bara att man har en djup och meningsfull relation med fler människor istället för en. Den här mannen verkar använda ”jag är inte monogam” i liknelsen ”jag vill ligga runt”. Det är dock min känsla bara av att ha läst här.
 
"Jag är rädd för att binda mig" för att hålla nån på avstånd är lite samma som "Jag vill inte såra dig". Och om "Jag vill inte såra dig" har författaren Lisa Taddeo skrivit något så bra. "... att den ordagranna översättningen av Jag vill inte göra dig illa är Jag vill ligga med dig men jag älskar dig inte.”

I det här fallet verkar ju dessutom mannen inte ha uttryckt något om rädsla, det verkar vara ts som griper det halmstrået. Man hamnar så lätt i det typiska kvinnoprojektet "Min kärlek ska göra honom hel". Good luck with that.🤷‍♀️

Som singel under några år, och med vänner som varit singlar i snart 10 år har vi lärt oss den hårda vägen att ”jag vill inte ha något seriöst” betyder ”jag vill inte ha något seriöst med dig”. 100% av alla gånger som de orden har yttrats. Någon månad senare har han flickvän.

Och det är väl okej. Jag var inte heller ute efter något seriöst under min tid som singel, jag trivdes ganska bra med tillfälliga relationer och diverse öppna upplägg. Det behövde inte vara tryggt, lugnt och harmoniskt för att jag skulle trivas. Jag hade ganska riviga relationer ibland och just då hade jag energin till det så vi hade roligt. Huvudsaken är att alla spelar på samma planhalva. Men sen blev jag kär, och när det hände fick även jag erfara att det där med att inte vilja ha något seriöst.. gällde alla andra. Inte honom.
 
Man tror att de är ärliga. Men så visar det sig att det mesta är en lögn. När personen säger att den jobbar så nja..
Jag bröt. Lögner vägrar jag…
Hade personen varit ärlig så kanske…
 
Som singel under några år, och med vänner som varit singlar i snart 10 år har vi lärt oss den hårda vägen att ”jag vill inte ha något seriöst” betyder ”jag vill inte ha något seriöst med dig”. 100% av alla gånger som de orden har yttrats. Någon månad senare har han flickvän.
 
Äsch, jag gjorde fel … men exakt så @Voeux!

En kille som var så rädd att binda sig träffade snart en ny tjej efter mig. Henne gifte han sig med och de fick två barn och han var jättelycklig.
En person i min närhet fick uppleva att mannen kom hem ilskan som ett bi och anklagade henne för att vara otrogen. Hon fattade ingenting men packade snällt sina saker och flyttade. Hästarna hamnade hos mig. Det tog inte mer än nån vecka innan en annan kvinna flyttade in. Han försökte dölja att han träffat en annan genom att anklaga henne för det.

En annan vän började hitta kondomer i makens fickor- själv hade hon ingen livmoder längre. Han kunde inte säga att han träffat en annan så han väntade att hon skulle bli arg och avsluta äktenskapet.
 
Jag håller med om att du borde tänka bort den här mannen och verkligen landa i hur du vill ha det och hur du vill att en relation ska se ut. Först när du vet det kan du fundera på just er relation och om den är vad du vill ha.

Jag endast levt i monogama förhållanden eller haft kks. Min bästa kompis däremot är poly, och så som hennes liv ser ut som jag ser det lite utifrån och vad hon berättar, så tycker jag att hans beteende känns mer som kk än poly. Jag får intrycket att riktiga polyförhållanden är mer lika monogama förhållanden än kk-relationer. Skillnaden är bara att man har en djup och meningsfull relation med fler människor istället för en. Den här mannen verkar använda ”jag är inte monogam” i liknelsen ”jag vill ligga runt”. Det är dock min känsla bara av att ha läst här.
Poly är ett ganska brett begrepp och det finns nog inte ETT sätt att ha förhållande på som är Det Rätta. Och det är ju egentligen varken fel eller konstigt att "ligga runt" heller, och det betyder ju just det, att man inte är monogam. Så länge alla är med på det ser jag verkligen inte problemet. Är det en naturlag att man är en idiot som vill ha sexuella relationer med mer än en?
 
Så kan det vara. Det kan också handla om rädslor (känslomässiga)
Rädslor?
Jag tycker att om man bortförklarar sitt beteende med att man är rädd visar det på omognad och ointresse, särskilt om man har fyllt mer än 20 år. Att skylla på att man blivit sårad och sen trampa på andras känslor är inte något jag hade velat ha i mitt liv. Sist men inte minst, vägrar jag vara ett andrahandsalternativ
 
Poly är ett ganska brett begrepp och det finns nog inte ETT sätt att ha förhållande på som är Det Rätta. Och det är ju egentligen varken fel eller konstigt att "ligga runt" heller, och det betyder ju just det, att man inte är monogam. Så länge alla är med på det ser jag verkligen inte problemet. Är det en naturlag att man är en idiot som vill ha sexuella relationer med mer än en?
Det tycker inte jag. Men ljuger och manipulerar man för att göra det bekvämt för sig själv, ja då beter man sig som en idiot. Två skilda företeelser. TS man som hen träffar kanske är eller kanske inte är poly, men han verkar definitivt köra med spel och lögner för att göra det bekvämt för sig.
 
Det tycker inte jag. Men ljuger och manipulerar man för att göra det bekvämt för sig själv, ja då beter man sig som en idiot. Två skilda företeelser. TS man som hen träffar kanske är eller kanske inte är poly, men han verkar definitivt köra med spel och lögner för att göra det bekvämt för sig.
Ja absolut att man måste vara ärlig och rak i sin kommunikation. Det är viktigt i alla typer av relationer men extra viktigt när risken för sårade känslor är stor. Det är aldrig en ursäkt att man har svårt för det där med att prata, då får man helt enkelt träna ännu mer på det. Fast vissa delar av hans ärlighet var också fel enligt Buke, för om man inte känner att livet är slut om relationen tar slut.

Jag kan inte minnas att jag har känt så för någon kärlekspartner sedan tonåren. Det är ju trist såklart, men livet går ju vidare. Jag hade blivit enormt stressad av att ha en relation med någon som ansåg att hens lycka stod och föll med mig.
 
Poly är ett ganska brett begrepp och det finns nog inte ETT sätt att ha förhållande på som är Det Rätta. Och det är ju egentligen varken fel eller konstigt att "ligga runt" heller, och det betyder ju just det, att man inte är monogam. Så länge alla är med på det ser jag verkligen inte problemet. Är det en naturlag att man är en idiot som vill ha sexuella relationer med mer än en?
Nej absolut inte, jag upplevde i den här storyn att mannen inte verkar helt schysst, men jag känner att jag vet för lite om situationen, som sagt, bara en känsla jag fick.
 
Ja absolut att man måste vara ärlig och rak i sin kommunikation. Det är viktigt i alla typer av relationer men extra viktigt när risken för sårade känslor är stor. Det är aldrig en ursäkt att man har svårt för det där med att prata, då får man helt enkelt träna ännu mer på det. Fast vissa delar av hans ärlighet var också fel enligt Buke, för om man inte känner att livet är slut om relationen tar slut.

Jag kan inte minnas att jag har känt så för någon kärlekspartner sedan tonåren. Det är ju trist såklart, men livet går ju vidare. Jag hade blivit enormt stressad av att ha en relation med någon som ansåg att hens lycka stod och föll med mig.

Fast han sade, enligt TS, att han inte ”skulle gråta blod”. Det uttrycket vanligtvis om människor man tycker genuint illa om.
 
Har tr en man i 9 månader. Vi har starka känslor för varandra. Det som är jobbigt är att han fortfarande tr en kvinna som han har haft en djupare relation till. Nu träffas dom 1-2 ggr i månaden. Dom har sex och umgås.
Han säger att han har mer känslor för mig än för henne.
Han kan inte riktigt släppa henne.
Jag har accepterat att hon finns,även om det är jobbigt.
Hon vet att jag finns och tycker likadant.
Jag hoppas med tiden att han släpper henne mer och mer. Hon har inte så mkt tid att tr honom på pga sina barn.
Är det ngn här inne som har varit med om ngt liknande? Hur hur blev det för er isf?
// 😊
Om han kände mer för dig än för henne så hade han släppt henne. Vänd och gå, han är inget att ha när han håller på så, det är bara en player som vill både ha kakan och äta den.
 
Poly är ett ganska brett begrepp och det finns nog inte ETT sätt att ha förhållande på som är Det Rätta. Och det är ju egentligen varken fel eller konstigt att "ligga runt" heller, och det betyder ju just det, att man inte är monogam. Så länge alla är med på det ser jag verkligen inte problemet. Är det en naturlag att man är en idiot som vill ha sexuella relationer med mer än en?
Det finns olika skäl till varför jag inte alls tror att poly är förklaringen här - t ex att det vore hans lättaste väg ut att säga "Ja jag träffar er båda, jag vill ha ett polyförhållande". Det hade väl varit den enklaste förklaringen, till och med om det inte vore sant? Men det verkar han inte ha sagt, det är väl bara en del i tråden som drar upp det? Nån som faktiskt är poly skulle väl inte säga Den andra är bara sex för mig, han skulle i stället vara mån om att framhålla att det är polyrelationer han vill ha.
 
Ja absolut att man måste vara ärlig och rak i sin kommunikation. Det är viktigt i alla typer av relationer men extra viktigt när risken för sårade känslor är stor. Det är aldrig en ursäkt att man har svårt för det där med att prata, då får man helt enkelt träna ännu mer på det. Fast vissa delar av hans ärlighet var också fel enligt Buke, för om man inte känner att livet är slut om relationen tar slut.

Jag kan inte minnas att jag har känt så för någon kärlekspartner sedan tonåren. Det är ju trist såklart, men livet går ju vidare. Jag hade blivit enormt stressad av att ha en relation med någon som ansåg att hens lycka stod och föll med mig.
Han tar ju i själva verket rätt hårt på om relationer tar slut eftersom han undvek hela ämnet för att inte bli lämnad. Att bli lämnad verkar vara hans problem, men av vem spelar nog mindre roll så i just den aspekten tror jag han är ärlig både mot sig själv och sina partners.
 
Han talar ju om för henne att han inte är monogam, så jag ser inte varför han skulle behöva ha nån ursäkt alls att ligga med andra.
Fast han säger också att han har dåligt samvete och att han undrar vad han håller på med.

Och i ett inlägg är hög sexdrift (som tydligen bara verkar övermanna honom 1-2 ggr/mån) hans förklaring, i ett annat att han blivit sårad och därför inte vill träffa bara en (så att han kan bli sårad av två?)

För mig låter det mest som en slacker som inte vågar konfrontera sig själv och fatta beslut. Som 58-åring?

Ts det finns bara ett säkert sätt att värdera hans känslor för dig. Och det är att ställa ultimatum - släpp henne eller jag lägger ner. (Har en kompis som gjorde så, hon levde ett i sitt tycke behagligt liv som vänsterprassel rätt länge men så blev hon kär, ställde ultimatum och han skilde sig faktiskt. Nu lever de i ett ovanligt lyckligt och kärleksfullt äktenskap.)
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 170
Senast: tott
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 976
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 362
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 966
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp