Har känslor för oss båda

Ok, jag förstår. Jag känner nog mest en lätt allergi mot att nödvändigtvis etikettera allt. Jag kan inte se att polysexuell är ett begrepp som riktigt behövs. För mig bryter de här personerna helt enkelt mot tvåsamhetsnormen och den är ju bara en konstruktion, olyckligtvis en förfärligt stark sådan. Men att hitta på ett ord för det och förknippa det med att leva så för att vara lyckliga, då gör man det till ett slags läggning, ett inre driv. Medan jag bara ser det som ett brott mot en trång norm, att de här människorna (under förutsättning att alla vet och samtycker) hittat ett bra sätt att undvika att bara en person ska fylla alla ens behov.

Men hur som, i det här fallet tror jag att man gör mannen en tjänst om man kallar honom poly. Han hade ett förhållande med en kvinna, det tog slut, de fortsatte ligga, han träffade ts, de började ligga, och först efter tre månader berättade han om kvinna nummer ett. Vars träffar, som du själv säger, han ljuger om. För mig är det bara en slöfock som hittat ett bekvämt sätt att få ligga utan krav.
Jag pratade inte om den här relationen specifikt, utan ville bara belysa att en polyrelation inte behöver innebära flera kärlekspartners, bara flera partners.

Vad den här mannen sysslar med har jag ingen aning om.
 
Man kan vara polysexuell snarare än polyamorös också, det finns massor med olika konstellationer. Det som binder dem samman är dock alltid samtycke, kommunikation och ärlighet, annars funkar ingen typ av poly särskilt länge.

Men det här låter ju väldigt mycket som ditt eget försvarstal inför dig själv att han visst vill ha dig mer än henne och att han kommer lämna henne? Du vet ju inte, och det är väl fullständigt möjligt att ha en nära relation utan att ha varit hemma hos varandra?

Jag var "den andra kvinnan" - en gift mans älskarinna - i tre år. Vi var av förklarliga skäl aldrig hemma hos varandra (jag var också gift). Det gjorde liksom inte att vi inte hade en nära relation - vi var soulmates och extremt nära varandra på det personliga planet i två år innan vi på riktigt blev ihop. Det var nog mitt livs kärlekshistoria, trots att vi kanske träffades 1-2 gånger i månaden och aldrig var hemma hos varandra....
Ok. Förstår att det ser olika ut i alla relationer.
Om det inte finns några hinder (en make/maka) barn som bor hemma varför är man då inte mer med varandra?
Det är något jag undrar över. Jag har frågat honom men får inget direkt svar.
Frågan ställer jag av ren nyfikenhet (varför dom har utvecklat en mer nära relation.

Han säger att den andra kvinnan inte har tid. Jag kan välja att stanna ett tag till eller avsluta det hela.
Inte lätt som sagt
 
Jag pratade inte om den här relationen specifikt, utan ville bara belysa att en polyrelation inte behöver innebära flera kärlekspartners, bara flera partners.

Vad den här mannen sysslar med har jag ingen aning om.
Jag kan säga att vi ligger inte bara..😉
Vi gör massor med andra saker. Går på konsert, ute och äter, nakenbadare på sommaren, har träffat hans föräldrar.
Jag känner mig inte som hans kk.
 
Ok. Förstår att det ser olika ut i alla relationer.
Om det inte finns några hinder (en make/maka) barn som bor hemma varför är man då inte mer med varandra?
Det är något jag undrar över. Jag har frågat honom men får inget direkt svar.
Frågan ställer jag av ren nyfikenhet (varför dom har utvecklat en mer nära relation.

Han säger att den andra kvinnan inte har tid. Jag kan välja att stanna ett tag till eller avsluta det hela.
Inte lätt som sagt
Efter att ha läst alla inlägg så uppfattar jag det som att det är henne han vill ha, men när han bara får smulor av henne så nöjer han sig med vad du kan ge. Du är helt enkelt inte hans förstahandsval.
 
Efter att ha läst alla inlägg så uppfattar jag det som att det är henne han vill ha, men när han bara får smulor av henne så nöjer han sig med vad du kan ge. Du är helt enkelt inte hans förstahandsval.
Nä det är nog så
 
Jag pratade inte om den här relationen specifikt, utan ville bara belysa att en polyrelation inte behöver innebära flera kärlekspartners, bara flera partners.

Vad den här mannen sysslar med har jag ingen aning om.
Det fattade jag ju egentligen, så jag borde inte ha formulerat det där som att du skrev om honom.
 
Då undrar jag varför dom inte ses mera?
Varför träffas dom bara 1-2 ggr i månaden. Det förstår inte jag. Om dom nu verkligen vill ha varandra. Vad är problemet.
Hon säger att hon inte har tid
Jag tror att du måste försöka släppa det tänket. Han har en annan kvinna som han träffar si eller så ofta. Det är fakta. Det enda du kan bestämma är hur du vill förhålla dig till det.
 
Då undrar jag varför dom inte ses mera?
Varför träffas dom bara 1-2 ggr i månaden. Det förstår inte jag. Om dom nu verkligen vill ha varandra. Vad är problemet.
Hon säger att hon inte har tid
Den ende som kan svara på det är han (eller hon) och han vill inte ge dig ett svar. Hur mycket buke än skulle spekulera så vet du ju inte om det vi kommer fram till är rätt? Det är mest sannolikt att du skulle välja ett svar med en teori som du gillar och så skulle du bygga vidare på din idé om relationen - trots att den kanske är på en helt annan planet än hans idé. Har själv SÅ många såna t-shirts.
 
Jag tror att du måste försöka släppa det tänket. Han har en annan kvinna som han träffar si eller så ofta. Det är fakta. Det enda du kan bestämma är hur du vill förhålla dig till det.
Jo jag vet, men kan samtidigt inte sluta att fundera på varför det inte har blivit mer mellan dom
 
Den ende som kan svara på det är han (eller hon) och han vill inte ge dig ett svar. Hur mycket buke än skulle spekulera så vet du ju inte om det vi kommer fram till är rätt? Det är mest sannolikt att du skulle välja ett svar med en teori som du gillar och så skulle du bygga vidare på din idé om relationen - trots att den kanske är på en helt annan planet än hans idé. Har själv SÅ många såna t-shirts.
Haha..t-shirts
 
Varför då? Om hon är nöjd med att ligga ett par gånger i månaden, så är det väl helt naturligt att hon inte vill ha mer av relationen.
Jo jag förstår det. Men varför vill hon inte ha mer? Hon verkar ha känslor för honom. Dom har haft en relation där dom träffades regelbundet.
Han säger att han har känslor för mig, att han är kär. Får inte ihop det bara
 
Haha..t-shirts
Ja, så många! Jag lyckades inte bryta det där beteendet förrän jag satte mig ner och rannsakade varför jag nöjde mig med smulorna från någon annans bord, varför jag hela tiden valde att inte få vara partnern. När jag började hitta orsakerna hos mig själv så la jag ner. Ingen förtjänar att inte få vara nummer ett och det är ingen idé att leta efter orsaken hos den andre, orsaken finns hos en själv.
 
Jo jag förstår det. Men varför vill hon inte ha mer? Hon verkar ha känslor för honom. Dom har haft en relation där dom träffades regelbundet.
Han säger att han har känslor för mig, att han är kär. Får inte ihop det bara
Nu kan jag ju inte svara för någon annan, såklart, men en tänkbar anledning är ju att hon har barn. Det är inte alldeles självklart att släpa in en ny vuxen sina barns liv och bilda bonusfamilj. Det som den här kvinnan är med mannen som även du träffar kanske är så mycket tid hon kan och vill vara borta från sina barn? Jag har själv varit i valsituationen att kunna flytta ihop med en ny kärlek några månader efter att jag blev singel med 13-årig dotter. Och jag valde att inte göra det.
Man vet så lite om andra människors skäl, kanske är det lika bra att acceptera det?
 
Jo jag förstår det. Men varför vill hon inte ha mer? Hon verkar ha känslor för honom. Dom har haft en relation där dom träffades regelbundet.
Han säger att han har känslor för mig, att han är kär. Får inte ihop det bara

Jag hade släppt det där med att försöka förstå om jag vore du. Du utgår från dig själv, de från sig. Folk fungerar, tänker och vill olika. Varför andra vill andra saker än en själv? Personlighet, erfarenheter, livssituation. Släpp det och bara acceptera i stället. De har sin relation. Sluta försök analysera den och plocka isär den i bitar, du kommer inte att bli klokare av det. Bestäm dig i stället för vad du vill utifrån de förutsättningarna som finns och utgå från att de inte kommer att förändras.
 
Jo jag förstår det. Men varför vill hon inte ha mer? Hon verkar ha känslor för honom. Dom har haft en relation där dom träffades regelbundet.
Han säger att han har känslor för mig, att han är kär. Får inte ihop det bara
Jag ansluter till de andra i tråden. Du har ingenting med deras relation att göra, det är inte din ensak utan är mellan dem. Det du kan fokusera på är eran relation, och om den störs av att han träffar någon annan. Stör du dig inte på det så är det bra. Stör du dig på deras relation, lämna. Det finns liksom inte så mycket mer att säga.
 
Jo jag förstår det. Men varför vill hon inte ha mer? Hon verkar ha känslor för honom. Dom har haft en relation där dom träffades regelbundet.
Han säger att han har känslor för mig, att han är kär. Får inte ihop det bara
Jag tänker att det är en eller två i den här trissen som inte är helt ärliga med vad de känner och vill (han och hon) och därför blir det otydligt.
Jag tänker också att han är i samma position som du. Dvs att han vill och känner mer mot henne men får inte mer.
Att ha känslor för någon men bara ses lite löst ser jag inte som några konstigheter.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 539
Senast: tott
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 386
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 655
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 926
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp