Bukefalos 28 år!

Har ni badat än?

Det är säkert 15 år sedan jag badade i sjö eller hav.
Tycker det är komplett meningslöst.

Man går ner i vattnet och där är det blött, kallt och läskigt runt tårna. Vad gör man sen? Står där och funderar på varför i hela friden man gick i?

När jag var ung badade vi ofta på natten när vi åkte hem från nån folkparksdans. Då kändes det motiverat, man var svettig och ofräsch och det blev skönt så fort man sköljt av sig. Vatten är inte heller så kallt på natten. ;)

Jag gillar att simma men det går inte så bra utomhus. Antingen är det strömt och farligt eller så är det sjögräs att trassla in sig i - eller simmande ormar....

Nä, ge mig en simbassäng så jag kan göra ett gäng längder! :D
Jag är nog också rätt mycket åt det hållet.

Men framförallt känner jag mig så vansinnigt obekväm i att ha så lite kläder på mig och alla de andra på stranden har också så lite på sig. Jag gillar kläder, liksom!
 
Jag är nog också rätt mycket åt det hållet.

Men framförallt känner jag mig så vansinnigt obekväm i att ha så lite kläder på mig och alla de andra på stranden har också så lite på sig. Jag gillar kläder, liksom!
Det är ju därför man är i vattnet istället för på stranden :D
 
Jag hoppas att premiären blir idag, det blir isåfall i Stångån (södra Östergötland). Hade helt klart gått att bada redan förra veckan, men nu är det VARMT. Det finns inget jag älskar mer än att bada utomhus! En av sakerna jag blev förälskad i med min man var att han förklarade första gången vi träffades att han älskar att bada. :D
 
Jag tänkte ta med dejten och bada i morgon 😁
Han kommer antagligen inte bada men han kan vakta Ruben.

Ska du bada i Vättern så kommer det vara svinkallt 😅
 
Vi har egen brygga men i år har vi inte ens fått dit badstegen, förra året hade tll och med jag (badkruka) badat i slutet av maj. Jag gillar vår brygga och hatar när nån främlig befolkar den. Det är så skönt att gå ner dit endast iklädd badkläder och handduk - inga människor, bara jag (och eventuellt sällskap)
 
Jamen då får man ju istället de problem som @tanten pekar på. Vad ska man egentligen göra i vattnet? (På stranden finns heller inget att göra.) :p
Simma en liten sväng, göra någon oklar boll-/racketsport med någon medmänniska, stå och fundera på om det är varmt nog att doppa huvudet osv... ;)
 
Jamen då får man ju istället de problem som @tanten pekar på. Vad ska man egentligen göra i vattnet? (På stranden finns heller inget att göra.) :p

Simma, flyta runt, göra små volter i vattnet, gå på händer 😁
Finns massor att göra!

På stranden kan man sola, läsa, lyssna på podd, äta orimliga mängder vattenmelon, smygglo på folk genom sina solglasögon, lägga sand på ev sällskapets rygg 🙄😁

Jag gillar att ta med mig Ruben och gå upp till badet, sätter upp ett parasoll till honom och sen kan jag spendera några timmar där och koppla av
 
Jag gillar vår brygga och hatar när nån främlig befolkar den. Det är så skönt att gå ner dit endast iklädd badkläder och handduk - inga människor, bara jag (och eventuellt sällskap)

Jag anser att jag har hävdvunnen rätt till en bunker där jag badat sedan jag var liten. (har också alltid älskat badandet i saltvatten) Förvisso ligger den några km från där jag bor, men jag blir ändå lite kränkt när jag kommer ner till stranden och någon annan jävel sitter där och fikar eller bara tittar ut över havet. På MIN bunker! Jag var ju där först, tror jag!

Bästa badet är kvällsbad, och att vara så ensam på stranden att man kan skippa även baddräkten. Bara jag och sjöfåglarna och vattnet. Skulle aldrig hänga på något egentligt nakenbad med andra människor dock. Men ska man vara så ensam på "min" strand så får det vara nästan mörkt och/eller ganska off season. Ett och annat nattligt bad är dock värt känslan.
 
Ensamt och underbart både på land och i vattnet på Öland :love:
30988
 
Här i mellersta Dalarna har det inte varit något badväder ännu i mitt tycke. Börjar kännas lite sådär inför Vansbrosimningen om en månad 🤣.

Men hur ser det ut i resten av landet, har ni badat än (tror ni man kan bada i Motala nästa helg)?
11 grader senast jag åkte förbi skylten, men varmt som tusan här i Vansbro, så det kryper nog över 15 grader iaf😁 Men räkna inte med att det är varmt och skönt, för det blir det aldrig i Västerdalälven, är dock ca två grader varmare i Vanån där du simmar första två kilometrarna!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 448
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 323
Senast: Enya
·
Relationer Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 160
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 737
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp