Bukefalos 28 år!

Har ni badat än?

strawberrysylt

Trådstartare
Här i mellersta Dalarna har det inte varit något badväder ännu i mitt tycke. Börjar kännas lite sådär inför Vansbrosimningen om en månad 🤣.

Men hur ser det ut i resten av landet, har ni badat än (tror ni man kan bada i Motala nästa helg)?
 
Nepp inte badat men håller på att dö av värmeslag när stoppar ut nässpetsen! Håller på att dö av värmeslag inne också för den delen och än har sommaren bara börjat....

Om man fick lov att önska så skulle jag önska mig en pool på balkongen. Och insysnsskydd. Jag är nämligen inte en badmänniska. Alls. Om du förstås inte menar badkar! 👼 Senast jag badade var 2014 i Sörmland! Om du förstås inte menar badkar!:D
 
Har badat för ett par veckor sen, i Jämtland. Blev inte jättemånga simtag :D

Klart du kan bada i Motala nästa helg!
 
Här i mellersta Dalarna har det inte varit något badväder ännu i mitt tycke. Börjar kännas lite sådär inför Vansbrosimningen om en månad 🤣.

Men hur ser det ut i resten av landet, har ni badat än (tror ni man kan bada i Motala nästa helg)?
Fast du simmar väl i våtdräkt så temperaturen är väl inte det stora bekymret?
 
Det där känns väldigt individuellt, är en badkruka så det förslår. Kan gå nästan en hel sommar utan att jag badat, kommer på mig själv, tycker jag e himla töntig och hoppar i havet för det att jag måste ju ha badat i sommar med. Ångrar mig alltid lite i det jag hoppar, men då e det försent :nailbiting: :laugh:

Tycker du ska bada, för det blir ju ändå skönt efter ett tag,.. som oftast ;)
 
Det är säkert 15 år sedan jag badade i sjö eller hav.
Tycker det är komplett meningslöst.

Man går ner i vattnet och där är det blött, kallt och läskigt runt tårna. Vad gör man sen? Står där och funderar på varför i hela friden man gick i?

När jag var ung badade vi ofta på natten när vi åkte hem från nån folkparksdans. Då kändes det motiverat, man var svettig och ofräsch och det blev skönt så fort man sköljt av sig. Vatten är inte heller så kallt på natten. ;)

Jag gillar att simma men det går inte så bra utomhus. Antingen är det strömt och farligt eller så är det sjögräs att trassla in sig i - eller simmande ormar....

Nä, ge mig en simbassäng så jag kan göra ett gäng längder! :D
 
Det är säkert 15 år sedan jag badade i sjö eller hav.
Tycker det är komplett meningslöst.

Man går ner i vattnet och där är det blött, kallt och läskigt runt tårna. Vad gör man sen? Står där och funderar på varför i hela friden man gick i?

När jag var ung badade vi ofta på natten när vi åkte hem från nån folkparksdans. Då kändes det motiverat, man var svettig och ofräsch och det blev skönt så fort man sköljt av sig. Vatten är inte heller så kallt på natten. ;)

Jag gillar att simma men det går inte så bra utomhus. Antingen är det strömt och farligt eller så är det sjögräs att trassla in sig i - eller simmande ormar....

Nä, ge mig en simbassäng så jag kan göra ett gäng längder! :D
Jag tänker att det är rätt ofta man badar för andra skäl än att svalka sig. Förra sommaren undantaget.
Jag tänker att många gillar att vara i vatten och bada. Vissa tycker grejen är mysig, kul och somrig. Och ibland lite utmaning- att våga sig ner i kalla vattnet.
 
Nope, jag hatar att bada och ffa att vistas på badplatser. Förra sommarn föll jag till föga då en vän tvingade med mig till stranden och det var helt olidligt hett där efter 2 tim så jag var tvungen, men det är inget jag njuter av. Blött och äckligt med badade badkläder och en ska byta om och samtidigt försöka skyla sig medan en gör det bland 2735 andra personer en ej känner. Urk.
Var i Grekland för några år sedan och stålsatte mig i flera dagar, dag 4 var jag dock tvungen att svalka mig då det var 42 grader varmt. Men nåt nöje är det ju ej O_o


Mvh badkrukan :p
 
Precis gjort första doppen idag och något till lär det bli innan jag far vidare till stallet. Skåne i ett sviiiiinkallt stenbrott men det är på tok för varmt i luften (värme är inte min grej) för att inte doppa sig emellanåt. 28 grader och tryckande varmt!

Jag ligger o solar i lugn o ro och lyssnar på poddar eller slösurfar och doppar mig när jag blir för varm. Avkopplande!
 
Jag älskar att bada och vara i vatten på alla sätt! Jag badar (doppar mig) gärna året runt om det finns tillfälle. Tog nog första doppet i mars i år och då i en sjö, men badade också i havet (Malmö) i slutet av april. Jag tror absolut du kan bada i Motala, Vättern (om det är dit du ska) brukar väl vara ganska kall men det är enligt mig bara nyttigt för kropp och knopp :)
 
Hur gör ni med era värdesaker när ni badar? Om ni inte är en grupp där alla inte badar samtidigt? Jag badar typ alltid ensam, föredrar det. Men måste ju åtm ha bilnyckel (digital) någonstans. Nu lämnar jag min väska vid handduken (med mobil o nyckel under kläderna bara) och promenerar ner o doppar mig. Är ännu mer folk vid kanten så där känns konstigt att sätta väskan. Men jag är alltid nojig att någon ska ha norpat mina grejer när jag kommit upp. Det förtar att bara längre (vilket jag visserligen inte är jätte lockad av oftast).
 
Jag badade på påsklördagen i Mälaren.
Det var gränsfall till att man frös fast i botten.

Så ja, jag tror det är möjligt att bada i Motala nästa helg.
 
Det är säkert 15 år sedan jag badade i sjö eller hav.
Tycker det är komplett meningslöst.

Man går ner i vattnet och där är det blött, kallt och läskigt runt tårna. Vad gör man sen? Står där och funderar på varför i hela friden man gick i?

När jag var ung badade vi ofta på natten när vi åkte hem från nån folkparksdans. Då kändes det motiverat, man var svettig och ofräsch och det blev skönt så fort man sköljt av sig. Vatten är inte heller så kallt på natten. ;)

Jag gillar att simma men det går inte så bra utomhus. Antingen är det strömt och farligt eller så är det sjögräs att trassla in sig i - eller simmande ormar....

Nä, ge mig en simbassäng så jag kan göra ett gäng längder! :D
Just så!

Men det är svalkande när man är så här varm och inte kan hantera värmen! Heeeemskt varmt i dag, vidrigt, svettigt och vaaarmt! Och jag kan inte slutat tänka på vatten.. att dricka och bada i och ... tja, vara i! :D Blir så störd när det är varmt! :cautious::angel: Och jag tycker inte om att bada av de anledningar du räknar upp!
 
Jag ska simma imorgon, hemma i sjön! Med våtdräkt, då jag hoppas kunna simma lite längre. I somras var vattnet så sagolikt varmt att vi simmade typ 4 km tvärs över sjön utan våtdräkt och det var bara himmelskt himmelskt himmelskt. Att komma över min djupt-vatten-fobi och kunna simma i öppet vatten är en av de bästa saker som hänt mig i livet!
 
Jag har badat flera gånger, senast idag. Älskar att vara vid vatten, det glittrar och skvalpar och ger rymd. Solen värmer huden och vattnet svalkar. Lättheten i vattnet, inga begränsningar, bara gunga med i vågorna. Ligga på rygg, titta upp i himlen, vaggas. Sinnligt, som någon skrev.
 
Jag badade i havet strax söder om Göteborg på annandag påsk. Tio grader ungefär, så det var ett ganska hastigt dopp! Sedan dess har det inte riktigt varit väder för det, men nu såg jag att havstemperaturen gått över 14, så hoppas komma i igen till helgen!
 
Ungarna var i både igår och idag. Falun. Så bada går. Älven är alltid skitkall så det kvittar för vansbrosimningens del.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 393
Senast: sthu
·
Fordon Jag har precis upptäckt att min bil har automatiskt helljus...Jag har bara ägt bilen i 2 år🤣😅Beror bara på att jag tydligen inte använt...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 319
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 448
Senast: Bulldoozer
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
16 697
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp