Har ni ert drömyrke?

Nja, ja och nej. Ett av dem har jag men jag drömde om att bli veterinär, eller- jäkligt otippat jämfört med övriga yrken jag haft på listan- inköpare för någon form av affär/kedja som säljer kläder och/eller accessoarer. Jag kom dock på tidigt att det första krävde hopplösa betyg och att de då prioriterade manliga sökande, och att det senare inte direkt hade en tydlig utbildning utan var mer jobba upp sig med kontakter etc och det lät krångligt och svårt och jag vill ha säker inkomst. Men jag har ett väldigt stimulerande och brett jobb så jag ska absolut inte klaga. Men jag hade gärna vetat om innan att det skulle bli så slitsamt och svårt att kombinera med familjeliv- då hade jag kanske valt en annan väg faktiskt.

Mina känslor för mitt jobb går som i en bergochdalbana. Vissa dagar tänker jag att jag aldrig vill jobba med något annat och andra dagar är jag beredd att säga upp mig och längtar efter att jobba som lövblåsare eller vad som helst med minimal mänsklig kontakt. Jag tror inte att jag har något drömjobb, mer en mycket hypotetisk och luddig (och omöjlig) tanke om ett arbete som är stimulerande men inte stressigt, meningsfullt men där man inte riskerar att göra fel, korta arbetstider men någorlunda lön, lagom både psykiskt och fysiskt ansträngande.

Ja. Jag har haft mitt drömyrke i 25 år och är fortfarande verksam inom det.
Huvudförsörjningen är sedan 5 år skiftad till ett annat yrke, en praktisk kompromiss som är tillräckligt intressant och omväxlande för att jag inte skall tröttna. Men bara nätt och jämnt.

Ja, jag har mitt drömyrke, visste bara inte om det förrän jag halkade in på ett bananskal. Ångrar inte mitt val att bli långtradarchaufför. :D

Jag har aldrig drömt om att ha ett yrke, för mig är ett jobb något man gör för att tjäna ihop pengar till sin fritid. Jag är så sjukt långt ifrån en karriärist som man kan komma, det enda jag skulle vilja göra är att vinna pengar nog att jag aldrig behöver jobba mer och bara ägna mig åt mina hundar :D!

Däremot så har jag ett drömjobb på det sättet att jag trivs på min arbetsplats (har jobbat på samma ställe i 14 år, det säger ju lite) har frihet under ansvar, en rätt bra lön, flexibla arbetstider och möjlighet att vara ledig i stort sett alltid när jag behöver (om arbetet så tillåter) för ex veterinärbesök och fysioterapeuttider.... så på det sättet har jag rätt så nära ett drömjobb.

Inte mitt drömyrke men arbetar inom min drömbransch iaf. Sitter inte och suktar på något specifikt annat yrke för jag vet inte riktigt exakt vad jag helst vill göra. Men det ger nog sig :)

Jag trivs jättebra på jobbet idag, bra ställe kollegor arbetsuppgifter arbetstider ansvar pendlingstid och så vidare.
Jobbar som kock men älskar att bryta av med servering och administrativt ibland. Vilket jag får göra.

Men drömmigt yrke, som i ouppnåeligt skulle vara att jobba med hästar i någon form. Gärna beridare eller liknande. Men det har jag aldrig berättat för nån :o

Jag har nog aldrig drömt om ett speciellt jobb. Nu har jag dock ett jobb(elevass) och trivs väldigt bra. Finns inget jobb jag hellre vill ha i dagsläget.

Jag älskar mina jobb!
Drömjobb a la noll verklighetsförankring är det väl inte. Skulle gärna få en miljon per daglig ridtur på Totilas tex.

Men om man ska se till vad som är rimligt och möjligt är jag jättenöjd.
Jag har ju lyxen att få jobba med ett av mina största intressen, träffa härliga människor(och djur), ha flexibla tider och ha lite varierande arbetsuppgifter som kräver viss kreativitet till en dräglig lön.

Tycker väldigt mycket om mitt jobb, men drömyrke, det vet jag inte?
Kan däremot tänka mig att jobba i branschen och vidareutbilda mig, men i slutändan så drömmer jag om att ha gård och jobba med djur. Och då åtminstone jobba 50/50. :)

Jag är sjukt nöjd med mitt jobb, roligt, kreativt, fantastiska förmåner. Det enda negativa är att vi har så mycket att göra att jag inte kan gå ner i tid trots att jag har råd med det. Det är ju inte mitt jobbs fel att vi har 8-timmars arbetsdag i detta landet.

Jag trivs otroligt bra med mitt jobb och skulle hålla på med det i någon form även om jag inte fick nåt betalt. Men med som så mycket annat räcker tiden inte till för allt jag VILL göra; hade jag av nån anledning inte kunnat utföra mitt nuvarande jobb alls, hade jag blivit Massör, tror jag. Jag var nära att anmäla mig till en grundkurs hos Axelssons som tonåring, men Livet pushade mig åt ett annat håll. Annars är det nåt jag tycker verkar jätteintressant och väldigt givande.

Jag ville vid 12 års ålder bli tandläkare och valde senare gymnasieutbildning som gav mig behörigheterna att söka till högskolan. När jag sen blev reserv jobbade jag ett år inom hemtjänsten och insåg att det där med att träffa en massa människor varje dag inte var min grej men var fortfarande fascinerad av tänder (jag vet, det låter lite sjukt :angel:) och det enda som fanns kvar var tandtekniker som på högskolans hemsida beskrevs som ett konstnärligt yrke och eftersom jag älskar att måla och skapa tyckte jag det lät toppen. Sökte, kom in och fick jobb efter examen och nu har jag varit verksam i branschen i sju år och jag älskar mitt jobb! Det passar mig helt perfekt och jag är bra på det jag gör :)

Jag har absolut mitt drömyrke. Jobbet är jag också till största del nöjd med men skulle önska att jag hade råd att jobba någonstans mellan 50-80% istället för 100% inom mitt yrke då jag vill ha mer fritid.
Har också mer och mer upptäckt att jag inte är överförtjust i möten med nya människor och gillar mest att jobba på de avdelningar där jag har mycket patientkontakt (patienterna är djur i mitt fall) men mindre djurägarkontakt.

Jobbar idag som undersköterska på natten. Drömjobb? Nja men, ett jätteroligt och varierande jobb! Trivs som fisken i vattnet med mina kollegor och arbetstiden gör att jag har mer tid för min fritid.
Drömyrke: Ambulansförare eller obduktionstekniker.
Hinder: Betyg, pengar och att jag inte kan sitta i en bil utan att må illa ;)

Mitt drömyrke ja, min drömarbetsplats nej. Men så har den arbetsplatsen skiftat i tanken mer än en gång sen jag började jobba för knappt tre år sedan :p Jag älskar mitt jobb på många sätt men ibland förbannar jag att jag fastnade för ett yrke inom främst offentlig sektor med allt vad det innebär av stress och att aldrig ha en chans att räcka till de behov som fins. Stundtals är det jävulskt knäckande, stundtals mer hanterbart.

Drömbransch, ja! Drömarbetsplats, nej.
Jag älskar att jobba med människor, med socialt arbete, och vill aldrig jobba inom något annat område.
Sen är inte karriär något superstort för mig och jag värderar min fritid högt. Jag har ett jobb där det är möjligt för mig att inte jobba heltid och ändå klara mig ekonomiskt. Det mycket värt för mig! Det gör att jag kan ägna mycket tid åt mitt hundnörderi;)

Jag har nog aldrig haft och har fortfarande inte något drömjobb. Jag har alltid tänkt att det nog ger sig längs vägen, men nu har jag en 5-årig högskoleutbildning och arbetat i 6 år och vet fortfarande inte vad jag vill. Inte så att jag vantrivs nu, men jag önskar att jag hade en dröm att arbeta mot! Det närmsta är väl att jag skulle vilja driva eget företag någon gång, men har svårt att motivera mig att satsa på det när jag inte ens vet vad jag vill jobba med.

Jag kan inte tänka mig nått bättre än det jag gör, men hade gärna gjort det i större skala.

Tyvärr svårt med nyinvesteringar i en bransch som är så prispressad.(köttptoduktion)

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 218
Senast: fio
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 837
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
853
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka