Bukefalos 28 år!

Har ni fått brev från er bank? Ang terroristlagen?

Det verkar mer och mer som vi lever i något jävla Stasi land och nu kan dom snart kontrollera när vi sitter och skiter och vad vi ätit

Det gör de ju redan, eftersom en mängd idioter redan köpt "smarta" kylskåp och toastolar som "kollar din hälsa"... Samt via kvitton från ICA, COOP mfl betalade med kort...
 
Senast ändrad:
Blir mer och mer förbannad när jag tänker på det här med kontrollerna .Och snart låter den här :devil: regeringen någon i utlandet sköta om registren så har man inte en krona kvar på kontot
 
Blir mer och mer förbannad när jag tänker på det här med kontrollerna .Och snart låter den här :devil: regeringen någon i utlandet sköta om registren så har man inte en krona kvar på kontot

Allt är riggad så att världens 5% rikaste (som förövrigt kontrollerar 98% av världens finansiella medel och tillgångar) skal bli rikare, och resten av oss skal snällt slita häcken av oss så att de kan kontrollera även mer av världens resurser, pengar och tillgångar. Det är vad vi blivit itutad de senaste 350 åren kallas demokrati...
 
Allt är riggad så att världens 5% rikaste (som förövrigt kontrollerar 98% av världens finansiella medel och tillgångar) skal bli rikare, och resten av oss skal snällt slita häcken av oss så att de kan kontrollera även mer av världens resurser, pengar och tillgångar. Det är vad vi blivit itutad de senaste 350 åren kallas demokrati...
Jo så är det och det här med att byta sedlar och pengar var för att få bort svarta pengar med tanke på att man måste ha kvitto för att sätta in dom på banken så det var att göra dom värdelösa .Det diskuterades förut på nyheterna att när det händer en olycka eller något allvarlig händelse så skulle alla i närområdet få sms och det tyder på att dom vet var vi är hela tiden genom mobilen .Men tror inte att dom lyckades få igenom det .Demokrati vettetusan det liknar mer kommunism eller mer som en diktatur
 
Jo så är det och det här med att byta sedlar och pengar var för att få bort svarta pengar med tanke på att man måste ha kvitto för att sätta in dom på banken så det var att göra dom värdelösa .Det diskuterades förut på nyheterna att när det händer en olycka eller något allvarlig händelse så skulle alla i närområdet få sms och det tyder på att dom vet var vi är hela tiden genom mobilen .Men tror inte att dom lyckades få igenom det .Demokrati vettetusan det liknar mer kommunism eller mer som en diktatur

Demokrati är inget annat än "legaliserad diktatur", demokrati kan det inte bli innan folket kan rösta på valfri kandidat, inte enbart de "kandidater" de politiska partierna/etablisementet väljer åt oss att välja på, samt att folkets röst får råda i allt vad heter viktiga beslut via tex omröstning på nätet...
 
Senast ändrad:
Originalkvitto på en begagnad sadel? ;)

Jag är mer förvånad att du ifrågasätts faktiskt...

Har du inte såpass ordning å din ekonomi, tillgångar och värdesaker så att du har kvar dina kvitton på inköpet? Du är ju precis den typ av människa SÄPO, Militären, skatteverket och finansinspektionen letar efter, suspekta finansiella transaktioner utan möjlighet att visa kvitton... (precis vad 1000 tals individer utan svenskt medborgarskap/nordiskt klingande namn) utsätts för varje dag...
 
Originalkvitto på en begagnad sadel? ;)

Jag är mer förvånad att du ifrågasätts faktiskt...
Vore nåt det - gamla kronsadlarna är väl dessutom snodda eller försnillade när de skulle gå till destruktion någon gång efter kriget! Inte mycket pengar men ändå, kvitton är bara en bit papper går lätt att skriva nya om det är så.
 
När vi nyligen öppnade ett nytt konto åt min make i Sverige (ej svensk medborgare) frågade vi specifikt om det skulle bli några bekymmer med att föra över stora summor pengar från vår utländska bank. Vår bank, Handelsbanken, svarade då att så länge vi inte satte över miljoner spelade det ingen roll - och då skulle det vara Skatteverket som kanske blev nyfikna. Banken däremot ställde inte en enda fråga om varifrån pengarna kom.

Är det för att det var pengar som fördes över och inte var kontanter som sätts in? För jag var helt förberedd på att vi skulle behöva förklara oss.

Jag fick Swish och två insättningar ifrågasatta i vintras. Inga jättesummor och min förklaring var inga problem. Men det var i samband med att jag avslutade mitt IPS, troligen hade de inte ringt och frågat.
 
Vore nåt det - gamla kronsadlarna är väl dessutom snodda eller försnillade när de skulle gå till destruktion någon gång efter kriget! Inte mycket pengar men ändå, kvitton är bara en bit papper går lätt att skriva nya om det är så.

Även om de bara kostar 200 i inköp från något loppis/antikhandlare så kan man alltid begära kvitto... Så har man i alla fall bevis på var/när den är köpt... Finns ingen som på laglig väg kan vägra att lämna ett kvitto på försäljning.
 
Har du inte såpass ordning å din ekonomi, tillgångar och värdesaker så att du har kvar dina kvitton på inköpet? Du är ju precis den typ av människa SÄPO, Militären, skatteverket och finansinspektionen letar efter, suspekta finansiella transaktioner utan möjlighet att visa kvitton... (precis vad 1000 tals individer utan svenskt medborgarskap/nordiskt klingande namn) utsätts för varje dag...

Det kvittot gav jag givetvis till köparen. Det hade dock inte bevisat nåt om var de 8' kom från.
Och som sagt varken jag blev ifrågasatt eller pappa när han sålde mcn för 100'
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag fick Swish och två insättningar ifrågasatta i vintras. Inga jättesummor och min förklaring var inga problem. Men det var i samband med att jag avslutade mitt IPS, troligen hade de inte ringt och frågat.

Spännande. Jag gick och väntade på att de skulle höra av sig när jag sålde svamp förra hösten och det swishades hej vilt. Men de trodde nog jag hade loppis eller nåt
 
Det kvittot gav jag givetvis till köparen. Det hade dock inte bevisat nåt om var de 8' kom från.
Och som sagt varken jag blev ifrågasatt eller pappa när han sålde mcn för 100'

Ditt inköps kvitto skal aldrig lämna ditt ägo, det är till för att evt polisutredning skal kunna spåra bakåt och bevisa att du köpt i "god tro" gentemot föregående ägare/säljare, ifall objektet visar sig vara stulet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp