Hårborstarnas djungel

Även jag är förtjust i Tangle Teezer, utformningen (utan skaft) är både en för- och nackdel som jag ser det. Ska jag ha häst igen, kommer den absolut att få en TT.

Tappar betydligt mindre hår med TT än med andra borstar.
 
Jag kanske är helt udda... Men jag borstar aldrig håret :o
Har visserligen inte jättelångt eller tjockt hår, men tillräckligt för att det ska kunna trassla sig. Nu för tiden kammar jag det med en gles (!) kam en eller två gånger om dagen bara.
Det, i kombination med bättre hårvård i övrigt, har gjort mitt hår väldigt mycket gladare. Så en gles kam, får bli mitt tips. Och helst i trä.

Här är en till som aldrig borstar håret. Tror inte att jag ens äger en borste :o
Längden går ner till bhbandet ungefär och har självfall. Bra balsam och kamma med fingrarna i duschen räcker för mig :)
 
Röstar också på Tangle Teezer (eller valfri kopia, går säkert lika bra)! :)
Är supernöjd med min, känns som jag tappar betydligt mindre hår än innan, det går inte av lika lätt och är inte ett dugg statiskt längre (vilket det alltid blev av min förra borste). Har låååångt, spikrakt hår som har en förmåga att bli som svinto i nacken. Borstar igenom det ca 2 ggr per vecka (innan hårtvätt) och det räcker gott och väl!
 
Pga er (och det våriga vädret ute :p) har jag beställt något rosa :o http://nicebeauty.com/se/tangle-tee...VM5ZBN6J-E0-4F5H90H9SWDW-0j5JFsZUuBoCbj3w_wcB

Borstar alltid håret i duschen med inpackning i och för under 125 kr inkl frakt kändes en värd att testa!

I övrigt har balsammetoden (tvättar hårbottnen med balsam, Coops egna, och har inpackning i längderna, Elvitals rosa) och hästen pälsglans från Sjöbogården hjälpt mitt hår massor!
 
  • Gilla
Reactions: Ia*

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 394
Senast: Madalitso
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 903
Senast: Görel
·
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: skiesabove
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 507
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp