Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas inte att detta är mitt fel nu om jag har hintat :o Har dock inte fått någon tillsägelse så hoppas inte det :( Men alltså förstå hur jobbigt jag har det. Jag har aldrig ens spelat "vanlig" siare :p

Hoppas inte att detta är mitt fel nu om jag har hintat :o Har dock inte fått någon tillsägelse så hoppas inte det :( Men alltså förstå hur jobbigt jag har det. Jag har aldrig ens spelat "vanlig" siare :p

Jag har bara sett ett inlägg från dig som skulle kunna tolkas som hint (det jag svarade på) men det gjorde ju ändå ingen större skillnad för onda sidan så att det skulle ge en omvandling utan att du ens får en tillsägelse verkar osannolikt. Jag tror det hänt nåt "bakom kulisserna" som gjorde det, vi får nog veta lär leken är slut.

Jag tror det är enklare som du har det du slipper bli frustrerad över att ingen förstår eller lyssnar på dig, delen där vi tycker du är skum och röstar ut dig har vi ju redan klarat av. ;)

Jag har bara sett ett inlägg från dig som skulle kunna tolkas som hint (det jag svarade på) men det gjorde ju ändå ingen större skillnad för onda sidan så att det skulle ge en omvandling utan att du ens får en tillsägelse verkar osannolikt. Jag tror det hänt nåt "bakom kulisserna" som gjorde det, vi får nog veta lär leken är slut.

Ja eller att det skrivits något i tråden som inte uppmärksammats. Som LL vill åtminstonde inte jag peka ut sådant om det kan störa leken utan som du är inne på så får en ta det efteråt.

Nä, som jag skrivit tidigare tycker jag oftast att du känns skum. Men reaktionen nu tycker jag sticker ut.

Jag noterade redan igår att jag tyckte det var skumt att den enda som habina sa nånting om förutom det givet goda och givet onda var just Mirtai - jag undrade då vad det berodde på, nu när vi vet att hon var ond spion så tror jag att det är lika bra att släppa vad Habina menade. men jag noterar också Mirtais reaktion - och Niyamas reaktion på reaktion och att glömmerallt håller med (:D :D)

Förlåt, men detta är ju lite komiskt O_o

Information från rektorskollegiet.
Det har kommit till vår kännedom att vissa regler inte efterlevs på ett korrekt sätt, och det har tyvärr fått konsekvenser. En av våra betrodda deltagare har nu lockats över till dödsätarna.

Påminner än en gång om hint-regeln. Alla god/ondförklaringar måste följas med en teori.

Men det var ju själva fan - då kan man inte lita på någon helt plötsligt.

Nu kände jag lite att luften gick ur mig.
Hur ska jag kunna teoria nånting nu när det finns en som kan ha varit hur godförklarad som helst som är ond.

Jag funderar också lite på hintförbudet i allmänhet.
Att det i varje inlägg ska finnas en teori om varför man tror att nån är ond/god - även om ma skrivit fdet förut.
Eller som i fallet Lilltess - måste man skriva varför man tror att hon är god?

jag kan fatta att om man skriver om någon NY så ska det finnas en teori.

I allafall så kan jag släppa en sak som jag lyfte igår - det var Mirtai's "äntligen" kommentar - som jag funderade över om detkunde vara en vinkning till lyan - nu vet vi ju vem den andra utanför lyan var.

I övrigt så känner jag mig ganska renons på tankar.

Nu kände jag lite att luften gick ur mig.
Hur ska jag kunna teoria nånting nu när det finns en som kan ha varit hur godförklarad som helst som är ond.
Det vi åtminstone kan vara säkra på är de som vi redan tror är dödsätare, dvs LenaH och Lobelia. Sen blir det lite som att börja om från början igen och fundera...

Jag funderar också lite på hintförbudet i allmänhet.
Att det i varje inlägg ska finnas en teori om varför man tror att nån är ond/god - även om ma skrivit fdet förut.
Eller som i fallet Lilltess - måste man skriva varför man tror att hon är god?

jag kan fatta att om man skriver om någon NY så ska det finnas en teori.

I allafall så kan jag släppa en sak som jag lyfte igår - det var Mirtai's "äntligen" kommentar - som jag funderade över om detkunde vara en vinkning till lyan - nu vet vi ju vem den andra utanför lyan var.

I övrigt så känner jag mig ganska renons på tankar.
Vi vet ju inte längre om Lilltess är god. Det kan lika gärna vara hon som gått över till onda sidan?

Det jag funderar på är om de verkligen kan ha placerat vem som helst i lyan med tanke på balansen? Tänker mest på att det finns ju ett par roller som har lite extra info...

@Paddington och @CaisaLundblad den som går över, behåller den sin förmåga om den hade någon?

De kanske har lottat? Jag har ingen aning verkligen.
Har kollat på Habina men det är inte lätt att hitta nåt i hennes inlägg. Det är mest om Lobelia och det sticker inte ut alls. Alla vet ju mer eller mindre hennes roll. Och som ond spion kan jag förstå hennes medhåll lite här och var. Hon vill ju inte sticka ut liksom. Hon har även diskuterat lite kring LenaH, men det var i onsdags om jag inte minns fel, så tveksamt om hon hunnit sia Henne.
Fast va? Jag kan ju inte vara säker på dig, bara för att du tror att artline är tjuv? Det är ju en teori bland flera. Förstår inte varför min osäkerhet plötslig gjort att du tycker att jag är skum? Jag har inte siat dig, alltså kan jag inte vara säker.
(Svar till Niyama) är detta ett klassiskt försök till villospår på en god? Troligtvis

Verkar ju rätt tydligt som jag åker. :(

Vill återigen påpeka att jag ändå tror att niyama är god, eftersom hon var drivande att få ut tjuven. Sedan är jag mycket ambivalent kring mirtai, tycker inte jag fått något grepp om henne, så jag misstänker att hon kan vara ond. Slutligen tror jag, med tanke på Lilltess beteende och hur hon skrivit, att LenaH är siad ond.
Nytt villospår på Niyama??
Här tar hon upp mirtai och lenah igen. Men har hon hunnit sia någon av dem eller är detta villospår?

De kanske har lottat? Jag har ingen aning verkligen.
Har kollat på Habina men det är inte lätt att hitta nåt i hennes inlägg. Det är mest om Lobelia och det sticker inte ut alls. Alla vet ju mer eller mindre hennes roll. Och som ond spion kan jag förstå hennes medhåll lite här och var. Hon vill ju inte sticka ut liksom. Hon har även diskuterat lite kring LenaH, men det var i onsdags om jag inte minns fel, så tveksamt om hon hunnit sia Henne.

(Svar till Niyama) är detta ett klassiskt försök till villospår på en god? Troligtvis

Nytt villospår på Niyama??
Här tar hon upp mirtai och lenah igen. Men har hon hunnit sia någon av dem eller är detta villospår?

Habina kunde väl inte sia någon alls?
Förstår inte hur du menar?

UPPDATERING

Mrs Norris stryker graciös och osedd längs Hogwarts väggar i natten. Ett okänt ljud hade fångat hennes intresse och detta behövde undersökas. Hon rundar ett hörn och krockar nästan med en tvåbening som ovanligt tyst (för en tvåbening vill säga) verkade vänta på något. Det var dock inte källan till ljudet som Mrs Norris var ute efter och efter att ha konstaterat att det var den Filch kallar för Snape och alltså ingen inkräktare eller student som var ute efter utegångsförbudet tassar hon vidare.

Efter att ha rundat ytterligare ett hörn ser hon en liten skepnad som verkar inställd på att attackera ett fönster om och om igen.
Hon smyger närmare, med tankar på om det möjligen skulle kunna vara en alldeles utsökt god mus eller fet råtta med lite tur. Hon kryper ihop, gör sig redo, alla sinnen på helspänn och DÄR flyger hon över den hjälplösa... chokladgrodan?! Nej fy vad äckligt!
Mrs Norris fnös föraktfullt åt den förrymda chokladgrodan och försvann sen iväg in i skuggorna...

DL-tiderna meddelas av Paddington

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 541
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 486
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
15 544
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 656
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31