Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förlåt att jag inte är alls aktiv, känner mig lite oinspirerad för ulvlek just nu... och har ett antal vetenskapliga artiklar att plöja igenom innan vi får gäster ikväll.

Bull att någon blivit omvänd, yay att ingen blivit äten. Men som sagt så har vi ju Lobelia, som fio som var god sa att hon såg en blooper från, och LenaH, som Lilltess som vi visste var siare vid tillfället lade en röst på vilket jag ser som ett ganska tydligt tecken på att hon visste något om henne. Någon av dem kan vi förhoppningsvis plocka idag

Så det är ju bra. Mindre bra är att vi antagligen inte kommer att kunna få ut så mycket ny information av de kommande röstningarna, och vi kan inte längre lita på allt som hänt förut. Så det är i stort sett dags att börja om.

Lilltess röstar på LenaH

Jaha jag röstar nu. Kommer med ett bättre teoriinlägg sedan :) Motivering: jag tror Lena är ond för hennes strömröster och att hon inte kommit på en egen teori om någon osv.

Jaha Hur blev det nu då? Dags att börja om lite smått känns det som.

Jag tror att de onda vi funderat och röstat på tidigare fortfarande stämmer. Så kanske säkrast att försöka få ut dom först och se hur det blir vartefter.
Visst är det så att vi efter Niyamas eminenta teoriande inte har onda specialroller kvar nu? Eller hur är det? Känner att jag hängt med vansinnigt dåligt denna lek :o

Nåja, för att inte helt kopiera mina tidigare röster väljer jag att idag rösta på LenaH. Jag tror hon är siad av Lilltess pga dennes röstinlägg igår (och idag för den delen)

Idahoe röstar på LenaH

Jag spånar på detta med omvandlingen. Detta är fria tankar rakt ifrån mig med lite funderingar om viken skada det kan göra plus vad ffa spionen (om den inte är omvandlad) borde kunna se

Om det var spionen som omvandlats vore det en för stor fördel för de onda tänker jag, spionen har ju en massa information som den kan ta med sig och det borde vara lite väl tarvligt om de omvandlat den. Så jag hoppas och tror inte det är spionen, men kan naturligtvis inte vara säker på något. Om spionen inte är omvandlat så lär den i allafall se en hel del saker som kan leda till att den vet vem som är omvandlad.

Blodgivaren har ju redan gjort sitt viktiga jobb – så om den är omvandlad är det i princip lika lite skada skedd som om det var en bybo som är omvandlad

Borgmästaren med sin avgörande röst och möjlighet till stoppad lynch är ett annat alternativ som är illa, men inte lika illa som ängel eller spion.

Det kan vara Ron (älva) som är omvandlad - något mindre skada än om det vore ängeln. Jag tror att Ron har förbrukat sina sior iom att vi är så långt in i leken. Jag undrar vad som sker med Ron om ängeln är omvandlad - får han skydda varannan natt ändå?

Det kan vara kvarvarande tvilling, men jag ser att det kan vara ett rent logistiskt problem. Får den sluta kommunicera med fio? Det blir lite awkward tänker jag.

Det kan vara bagaren som är omvandlad - fördel onda dels pga en till i lyan men ffa för att inget käk gör dem mätta nog att inte äta nästa dag

Det kan vara Errol - brevbäraren - bör ha skickat åtminstone 3 paket så det finns inte så många kvar. Jag gissar dessutom att det är de kraftfullaste paketen som är skickade. Så visst gör det skada om brevis är omvandlad, men inte lika mkt som om det är ängeln eller spionen. Om brevis är på rätt sida (och har hyffsad koll på några säkra goda) så får någon ett paket imorgon vid DagDL så vet den att Errol är på rätt sida. Spionen bör ju också kunna se ifall paketen plötsligt inte går iväg.

Jag tänker ju på att det kan ha varit ängeln pga PP nu är en vanlig ulv, men samtidigt så blir det ju liksom fritt fram att käka Lilltess (om hon fortfarande är god)- eller i allafall försöka varannan natt eftersom i så fall så finns Ron kvar och kan skydda varannan natt.

.

Jägaren – om det är jägaren så borde det synas i spioninfon tänker jag. Om jägarens val plötsligt saknas i spioninfon så bör ju i allafall spionen veta att jägaren är omvandlad.

Ja, sen har vi ju siaren då. Största skadan för goda sidan naturligtvis. Samtidigt så har ju fördelen varit sjukt stor och skadan redan med onvandligen öht är ju jättestor. Så om Lilltess plötsligt blivit ond så lär hon ju fortsäta leka siare. Oavsett om hon är omvandlad eller inte så är hennes styrka totalt naggad i kanten. Så fort hon visar att hon siat någon som ond så lär det protesteras högljutt eftersom hon numera inte går att lita på. Om hon är omvandlad så bör plötsligt sior saknas i spioninfon redan idag?

Sen finns ju åtminstone en bybo som kan vara omvandlad och det är väl det som gör minst skada

Ånej, Niyama hoppar av - hoppas att det inte är för att hon är omvandlad - alla veeeet ju hur illa hon tycker om omvandlingar.

En grej till - jag gissar att Errol skickat brev till Lilltess (troligtvis i DL2 och ev DL3) den enda som var säkert god tidigt i leken. Mottagaren har ju då skickat ett svar tillbaka och då lär Errol fått ngt svar som Lilltess bör följa upp tänker jag. I bästa fall kan då Errol och spionen bekräfta på något vis var Lilltess står i leken.

Även jag ska ha gäster om ett par timmar så kommer inte ha tid att vara med så mycket under kvällen ( men ett och annat toalettbesök bör jag kunna åstadkomma :angel:. Så jag åtminstone har koll på vad som händer. )
Jag lägger för säkerhets skull min röst redan nu och idag känns det som att det borde finnas goda utsikter att få ut en ulv ;)
Jag tror att Lilltess har siat LenaH. Hon röstade på henne igår och av det drar jag slutsatsen att hon är ulv ,då övriga onda roller utanför lyan redan är utröstade. Därför :
quarter4ever röstar på LenaH

Jag spånar på detta med omvandlingen. Detta är fria tankar rakt ifrån mig med lite funderingar om viken skada det kan göra plus vad ffa spionen (om den inte är omvandlad) borde kunna se

Om det var spionen som omvandlats vore det en för stor fördel för de onda tänker jag, spionen har ju en massa information som den kan ta med sig och det borde vara lite väl tarvligt om de omvandlat den. Så jag hoppas och tror inte det är spionen, men kan naturligtvis inte vara säker på något. Om spionen inte är omvandlat så lär den i allafall se en hel del saker som kan leda till att den vet vem som är omvandlad.

Blodgivaren har ju redan gjort sitt viktiga jobb – så om den är omvandlad är det i princip lika lite skada skedd som om det var en bybo som är omvandlad

Borgmästaren med sin avgörande röst och möjlighet till stoppad lynch är ett annat alternativ som är illa, men inte lika illa som ängel eller spion.

Det kan vara Ron (älva) som är omvandlad - något mindre skada än om det vore ängeln. Jag tror att Ron har förbrukat sina sior iom att vi är så långt in i leken. Jag undrar vad som sker med Ron om ängeln är omvandlad - får han skydda varannan natt ändå?

Det kan vara kvarvarande tvilling, men jag ser att det kan vara ett rent logistiskt problem. Får den sluta kommunicera med fio? Det blir lite awkward tänker jag.

Det kan vara bagaren som är omvandlad - fördel onda dels pga en till i lyan men ffa för att inget käk gör dem mätta nog att inte äta nästa dag

Det kan vara Errol - brevbäraren - bör ha skickat åtminstone 3 paket så det finns inte så många kvar. Jag gissar dessutom att det är de kraftfullaste paketen som är skickade. Så visst gör det skada om brevis är omvandlad, men inte lika mkt som om det är ängeln eller spionen. Om brevis är på rätt sida (och har hyffsad koll på några säkra goda) så får någon ett paket imorgon vid DagDL så vet den att Errol är på rätt sida. Spionen bör ju också kunna se ifall paketen plötsligt inte går iväg.

Jag tänker ju på att det kan ha varit ängeln pga PP nu är en vanlig ulv, men samtidigt så blir det ju liksom fritt fram att käka Lilltess (om hon fortfarande är god)- eller i allafall försöka varannan natt eftersom i så fall så finns Ron kvar och kan skydda varannan natt.

.

Jägaren – om det är jägaren så borde det synas i spioninfon tänker jag. Om jägarens val plötsligt saknas i spioninfon så bör ju i allafall spionen veta att jägaren är omvandlad.

Ja, sen har vi ju siaren då. Största skadan för goda sidan naturligtvis. Samtidigt så har ju fördelen varit sjukt stor och skadan redan med onvandligen öht är ju jättestor. Så om Lilltess plötsligt blivit ond så lär hon ju fortsäta leka siare. Oavsett om hon är omvandlad eller inte så är hennes styrka totalt naggad i kanten. Så fort hon visar att hon siat någon som ond så lär det protesteras högljutt eftersom hon numera inte går att lita på. Om hon är omvandlad så bör plötsligt sior saknas i spioninfon redan idag?

Sen finns ju åtminstone en bybo som kan vara omvandlad och det är väl det som gör minst skada
Utförligt och bra sammanställt Cirkus! Ungefär som jag själv har resonerat!

Jag måste också tyvärr avisera tidsbrist ikväll då jag hastigt och lustigt blev tvungen att ta insläpp i stallet i kväll. Och innan dess ska vi iväg på middag. Men det ser ju ut som att röstningen går åt ett visst håll idag, och jag ser ingen orsak att tänka åt något annat håll idag.

Jag tror att Lilltess siat LenaH som ulv, hennes röst igår går inte att tolka på annat sätt.

Klara röstar på LenaH

Då jag tror att Lilltess (som vi vet var siare) eftersom hon lade sin röst där igår var säker på LenaHs roll och eftersom LenaH inte alls verkar vilja förklara sig så

Gabby_Ossi röstar på LenaH

DL 1
18:17 Lobelia röstar på Lilltess
19:49 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:02 cirkus röstar på FiaM
20:24 fio röstar på Klara

20:47 Niyama röstar på fio
20:50 Klara röstar på cirkus
20:53 Mirtai röstar på Habina
20.55 Artline röstar på Niyama
21.04 Lilltess röstar på Niyama
21.06 Mirtai ändrar röst till Klara

21.07 LenaH röstar på Artline
21.08 Koppen röstar på Cirkus
21:15 glömmerallt röstar på Artline
21:15 Niyama ändrar röst till Artline
21:17 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:20 Idahoe röstar på Lilltess
21:23 glömmerallt ändrar röst till Lilltess
21:25 Snurrfian röstar på Lilltess
21:26 Hjartagna röstar på Mirtai
21:27 LenaH ändrar röst till Lilltess
21:30 Habina röstar på Mirtai
21:30 quarter4ever röstar på Lilltess
21:44 bollen__ röstar på Artline
21:45 FiaM röstar på cirkus

DL 2
08:40 fio röstar på Lobelia

08:52 cirkus röstar på Lobelia
08:58 quarter4ever röstar på Lobelia
09:01 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
09:03 Koppen röstar på Lobelia
10:24 LenaH röstar på Lobelia
10:28 Snurrfian röstar på Lobelia
11:38 Artline röstar på Lobelia
16:20 Niyama röstar på Artline

17:23 FiaM röstar på Lobelia
17:42 glömmerallt röstar på Artline
18:30 Habina röstar på Lobelia
20:15 bollen_ röstar på Artline
20:17 Blacksmithfarm ändrar röst till Artline
20:19 Lilltess röstar på Artline
20:24 Idahoe röstar på Lobelia
20:42 Hjartagna röstar på Lobelia
20:49 Lobelia röstar på Artline
21:04 Gabby_Ossi röstar på Artline
21:15 cirkus ändrar röst till Artline
21:24 FiaM ändrar röst till Artline
21:28 Mirtai röstar på Artline

DL 3
11:17 cirkus röstar på Lobelia
11:20 Koppen röstar på Lobelia
11:21 Lilltess röstar på Lobelia

12:18 Mirtai röstar på Lobelia
12:50 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
13:08 Habina röstar på Lobelia
14:55 Niyama röstar på Habina
15:01 Blacksmithfarm ändrar röst till Habina
16:00 bollen_ röstar på Habina
16:22 quarter4ever röstar på Habina
16:27 Gabby_Ossi röstar på Habina
16:33 Lilltess ändrar röst till LenaH
16:36 Koppen ändrar röst till Habina
19.12 LenaH röstar på Habina
19.43 glömmerallt röstar på Habina
19,45 Snurrfian röstar på Habina
20.02 FiaM röstar på Habina
20.12 Hjartagna röstar på Habina

cirkus ändrar röst till Habina
20.42 Lobelia röstar på LenaH
21.16 Idahoe röstar på Habina

Blacksmithfarm röstar: Habina – Lobelia, Artline-Lobelia- Habina
bollen_ röstar: ArtlineArtline - Habina
cirkus röstar: FiaM –
Lobelia, Artline-Lobelia-Habina
FiaM röstar: cirkus –
Lobelia, Artline-Habina
fio röstar: Klara – Lobelia
Gabby_Ossi röstar: Mirtai – Artline-Habina
glömmerallt röstar:
Artline, LilltessArtline-Habina
Habina röstar: Mirtai – Lobelia-Lobelia
Hjartagna röstar: Mirtai – Lobelia-Habina
Idahoe röstar: Lilltess – Lobelia-Habina
Koppen röstar: cirkus – Lobelia-
Lobelia-Habina
LenaH röstar:
Artline, Lilltess – Lobelia-Habina
Lilltess röstar: Niyama – Artline-
Lobelia-LenaH
Lobelia röstar: Lilltess – Artline-LenaH
Mirtai röstar:
Habina, KlaraArtline-Lobelia
Niyama röstar:
fio, ArtlineArtline-Habina
quater4ever röstar: Lilltess – Lobelia-Habina
Snurrfian röstar: Lilltess - Lobelia-Habina

DL4
13.38 LenaH röstar på Lobelia
13.43 cirkus röstar på LenaH
14.33 Lilltess röstar på LenaH
14.38 Idahoe röstar på LenaH
15.07 quarter4ever röstar på LenaH
15.21 Klara röstar på LenaH
15.25 Gabby_Ossi röstar på LenaH

LenaH 6
lobelia 1

Okej
jag tycker att cirkus har gjort en bra sammanställning av läget.

Jag funderar lite:
Det kan vara ett paket eller ängeln som hindrat käket. Måste räkna dagar... andra paketet har nått fram va? Och det skickades efter att lilltess återuppstod? frågan är vem som har fått första paketet... och om den som får dagens paket fortfarande är god???
Det gör att jag funderar på om Lilltess fortfarande är god och om det var henne ulvarna försökte käka?

Det finns många möjliga scenarier... ska fundera vidare, men har lite ont om tid. Så jag röstar för säkerhets skull.

Blacksmithfarm röstar på LenaH

För jag tror att lilltess siade henne och eftersom hon har röstat på LenaH igår tror jag det betyder att LenaH är ond.

Hoppas kunna titta in ikväll för mer teoriande:D

DL4

Blacksmithfarm röstar på LenaH

LenaH 7
lobelia 1

@quarter4ever -ser du tidpunkten för min röst? Surfar på pappas padda...(som har vissa användarna i ordlistan :angel:)

DL4

16.02 Blacksmithfarm röstar på LenaH

LenaH 7
lobelia 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 561
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 538
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
15 570
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 661
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V