Jag spånar på detta med omvandlingen. Detta är fria tankar rakt ifrån mig med lite funderingar om viken skada det kan göra plus vad ffa spionen (om den inte är omvandlad) borde kunna se
Om det var spionen som omvandlats vore det en för stor fördel för de onda tänker jag, spionen har ju en massa information som den kan ta med sig och det borde vara lite väl tarvligt om de omvandlat den. Så jag hoppas och tror inte det är spionen, men kan naturligtvis inte vara säker på något. Om spionen inte är omvandlat så lär den i allafall se en hel del saker som kan leda till att den vet vem som är omvandlad.
Blodgivaren har ju redan gjort sitt viktiga jobb – så om den är omvandlad är det i princip lika lite skada skedd som om det var en bybo som är omvandlad
Borgmästaren med sin avgörande röst och möjlighet till stoppad lynch är ett annat alternativ som är illa, men inte lika illa som ängel eller spion.
Det kan vara Ron (älva) som är omvandlad - något mindre skada än om det vore ängeln. Jag tror att Ron har förbrukat sina sior iom att vi är så långt in i leken. Jag undrar vad som sker med Ron om ängeln är omvandlad - får han skydda varannan natt ändå?
Det kan vara kvarvarande tvilling, men jag ser att det kan vara ett rent logistiskt problem. Får den sluta kommunicera med fio? Det blir lite awkward tänker jag.
Det kan vara bagaren som är omvandlad - fördel onda dels pga en till i lyan men ffa för att inget käk gör dem mätta nog att inte äta nästa dag
Det kan vara Errol - brevbäraren - bör ha skickat åtminstone 3 paket så det finns inte så många kvar. Jag gissar dessutom att det är de kraftfullaste paketen som är skickade. Så visst gör det skada om brevis är omvandlad, men inte lika mkt som om det är ängeln eller spionen. Om brevis är på rätt sida (och har hyffsad koll på några säkra goda) så får någon ett paket imorgon vid DagDL så vet den att Errol är på rätt sida. Spionen bör ju också kunna se ifall paketen plötsligt inte går iväg.
Jag tänker ju på att det kan ha varit ängeln pga PP nu är en vanlig ulv, men samtidigt så blir det ju liksom fritt fram att käka Lilltess (om hon fortfarande är god)- eller i allafall försöka varannan natt eftersom i så fall så finns Ron kvar och kan skydda varannan natt.
.
Jägaren – om det är jägaren så borde det synas i spioninfon tänker jag. Om jägarens val plötsligt saknas i spioninfon så bör ju i allafall spionen veta att jägaren är omvandlad.
Ja, sen har vi ju siaren då. Största skadan för goda sidan naturligtvis. Samtidigt så har ju fördelen varit sjukt stor och skadan redan med onvandligen öht är ju jättestor. Så om Lilltess plötsligt blivit ond så lär hon ju fortsäta leka siare. Oavsett om hon är omvandlad eller inte så är hennes styrka totalt naggad i kanten. Så fort hon visar att hon siat någon som ond så lär det protesteras högljutt eftersom hon numera inte går att lita på. Om hon är omvandlad så bör plötsligt sior saknas i spioninfon redan idag?
Sen finns ju åtminstone en bybo som kan vara omvandlad och det är väl det som gör minst skada