Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
UPPDATERING

Mrs Norris stryker graciös och osedd längs Hogwarts väggar i natten. Ett okänt ljud hade fångat hennes intresse och detta behövde undersökas. Hon rundar ett hörn och krockar nästan med en tvåbening som ovanligt tyst (för en tvåbening vill säga) verkade vänta på något. Det var dock inte källan till ljudet som Mrs Norris var ute efter och efter att ha konstaterat att det var den Filch kallar för Snape och alltså ingen inkräktare eller student som var ute efter utegångsförbudet tassar hon vidare.

Efter att ha rundat ytterligare ett hörn ser hon en liten skepnad som verkar inställd på att attackera ett fönster om och om igen.
Hon smyger närmare, med tankar på om det möjligen skulle kunna vara en alldeles utsökt god mus eller fet råtta med lite tur. Hon kryper ihop, gör sig redo, alla sinnen på helspänn och DÄR flyger hon över den hjälplösa... chokladgrodan?! Nej fy vad äckligt!
Mrs Norris fnös föraktfullt åt den förrymda chokladgrodan och försvann sen iväg in i skuggorna...

DL-tiderna meddelas av Paddington
yes!
bra jobbat ängeln!!!!!

• Gilla
Reactions: fio
Information
I och med gårdagens händelser så är Peter Pettigrew numera en vanlig ulv och inte längre en fallen ängel.
Peter Pettigrew som vid ett tillfälle kan skydda någon i lyan från att bli lynchad (fallen ängel)

Sedan vill jag påminna om att regeln om "god ton", inte bara gäller i tråden utan även i kontakten med LL och medarbetare.

Härligt! Känns som vi behövde en framgång efter igår!!
Ja det var en konstig dag igår. Först ser allt ut att gå som på räls sedan blev det magplask
Så det var trevligt att se att ulvarna misslyckades inatt!
Annars känns det lite som att luften gått ur mig efter gårdagen, fast det är väl bara att ta nya tag?
Vi har ju fortfarande 2 misstänkta ulvar att få ut!

Ja det var en konstig dag igår. Först ser allt ut att gå som på räls sedan blev det magplask
Så det var trevligt att se att ulvarna misslyckades inatt!
Annars känns det lite som att luften gått ur mig efter gårdagen, fast det är väl bara att ta nya tag?
Vi har ju fortfarande 2 misstänkta ulvar att få ut!
Jag håller med, nu känns det bra att ha någonstans att börja för det är nästan som att leken börjar om. Med den skillnaden att nu har man haft en liten aning om vissa deltagare och risken är stor att det inte stämmer längre. :nailbiting:

Jag tänkte glatt att nu kan ju spionen se om ängeln skyddade och vem ulvarna åt och på så sätt få iaf en god men kom på att det inte är säkert vi har ngn spion kvar.

Sedan kan det ju faktiskt finnas beskydd i paket utdelade också

Yes! Som jag förstått det kan det vara både ängeln och ev paket med skydd som kan ha hänt inatt? Bra var det iaf :) jag har varit iväg och fiskat så är hemma om en timme och kan spela lite mer :)

Det jag funderar på är om de verkligen kan ha placerat vem som helst i lyan med tanke på balansen? Tänker mest på att det finns ju ett par roller som har lite extra info...

@Paddington och @CaisaLundblad den som går över, behåller den sin förmåga om den hade någon?
Med tanke på att det inte längre finns någon fallen ängel i lyan så tror iaf jag att det kan ha varit precis vilken roll som helst som blev omvandlad.

Men fick vi något svar från LL om den omvandlade behåller sin eventuella förmåga?

Då det är påskafton idag och mamma och jag har middagen hos oss så kommer jag inte kunna vara jätteaktiv idag.
och ev röstar jag lite tidigare också.
Det har inte varit nån jätteaktivitet i leken idag dock, så frågan är hur man ska rösta :/

Tack! Missade det inlägget. Svårt att försöka leka och samtidigt hindra min10-månaders från att riva ner div lampor över sig i svärföräldrarnas icke barnsäkrade vardagsrum :)

Då det är påskafton idag och mamma och jag har middagen hos oss så kommer jag inte kunna vara jätteaktiv idag.
Det har inte varit nån jätteaktivitet i leken idag dock, så frågan är hur man ska rösta :/

Jag tycker inte att det är så svårt - det finns två som får min ulvometer att plinga högt som fasen.
Jag tror ju att både Lobelia och LenaH är ulvar. Lobelia för att jag tror fortfrande på att fio verkligen såg en blooper om att de skulle käka Klara. LenaH för att jag tror att hon är siad ond av Lilltess.

Det svåra är inte dessa två utan vilka är de andra ulvarna? Men jag kan ju följa min vana och lägga en tidig röst på Lobelia och sen ändra den ;)

Yes! Som jag förstått det kan det vara både ängeln och ev paket med skydd som kan ha hänt inatt? Bra var det iaf :) jag har varit iväg och fiskat så är hemma om en timme och kan spela lite mer :)

Jag är rädd att det är ängeln vi blev av med :( eftersom Peter Pettigrew blev vanlig ulv så kan jag tänka mig att det är en sorts kompensation för just detta och att skyddet som var i natt kom med posten.

Jag föreslår att du lägger rösten på mig eller @Lobelia :angel:

Jag kan börja:

LenaH röstar på Lobelia

För att jag fortfarande tror att @fio såg en blunder och att @Lobelia la ett inlägg i tråden som skulle varit i lyan. (Det känns som om många av oss skulle kunna köra copy-paste på våra tidigare röstinlägg.... :p)

Så!

Jag kan börja:

LenaH röstar på Lobelia

För att jag fortfarande tror att @fio såg en blunder och att @Lobelia la ett inlägg i tråden som skulle varit i lyan. (Det känns som om många av oss skulle kunna köra copy-paste på våra tidigare röstinlägg.... :p)

Så!

Menar du att jag ska lägga den alltid skumma andrarösten? Nej min själ det törs jag inte, den är ju alltid skum (äh skojja bara jag har nog redan lagt en andraröst på Lobelia utan att den setts som skum). men omvälxing förnöjer . Jag har ju inte röstat på lenaH i denna lek - så det kan jag väl göra nu? Jag tror alltså att Lilltess har siat LenaH, dels pga hennes röst igår, men framför allt för hennes teoriinläg då Artline röstades ut därför så:

cirkus röstar på LenaH

Menar du att jag ska lägga den alltid skumma andrarösten? Nej min själ det törs jag inte, den är ju alltid skum (äh skojja bara jag har nog redan lagt en andraröst på Lobelia utan att den setts som skum). men omvälxing förnöjer . Jag har ju inte röstat på lenaH i denna lek - så det kan jag väl göra nu? Jag tror alltså att Lilltess har siat LenaH, dels pga hennes röst igår, men framför allt för hennes teoriinläg då Artline röstades ut därför så:

cirkus röstar på LenaH
Spänningen är oliiiidlig! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 561
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 538
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
15 570
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 661
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V