Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 2
08:40 fio röstar på Lobelia
08:52 cirkus röstar på Lobelia
08:58 quarter4ever röstar på Lobelia

09:01 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
09:03 Koppen röstar på Lobelia
10:24 LenaH röstar på Lobelia
10:28 Snurrfian röstar på Lobelia

11.38 Artline röstar på Lobelia
16.20 Niyama röstar på Artline
17.23 FiaM röstar på Lobelia
17.42 glömmerallt röstar på Artline
18.30 Habina röstar på Lobelia
20.16 bollen__ röstar på Artline
20.17 Blacksmithfarm ändrar röst till Artline
20.19 Lilltess röstar på Artline

Lobelia: 9
Artline: 5

DL 2

11:38 Artline röstar på Lobelia
16:20 Niyama röstar på Artline
17:23 FiaM röstar på Lobelia
17:42 glömmerallt röstar på Artline
18:30 Habina röstar på Lobelia
20:15 bollen_ röstar på Artline
20:17 Blacksmithfarm ändrar röst till Artline
20:19 Lilltess röstar på Artline

Lobelia: 9

(bollen hann visst före :angel:)
(skrivit in arts röst)

Senast ändrad:
Aha. Ja, idag ser jag henne som det säkraste alternativet men om du har ett bättre? Det var ju därför jag frågade som jag gjorde tidigare i tråden. Jag tror ju inte fio hittar på men du verkade tveksam och då undrade jag eftersom vi alla vet att du har tillgång till facit även om du bara får ett kapitel i taget. :p

Jag tror just nu inget om varken fio eller Lobelia för jag har inte sett detta inlägget som det pratas om men jag var tveksam till alla snabba röster. :)

Lilltess röstar på artline

Jag tycker att LenaH har försvarat sig lite halvkasst idag och jag tycker att något är skumt när hon är med i två strömmar i rad. Min erfarenhet av henne är lite mer eget tänk och inte följa så mycket. En röst på henne skulle inte göra någon skillnad idag så därför väljer jag ikväll att följa Niyama med att artline kan vara ond utanför lyan. Jag tror att hon vet något eftersom hon är så säker. Jag skulle vilja kunna sia någon inatt också och tycker därför att det är viktigt att få ut tjuven.
Men jag förstår faktiskt inte vad jag ska försvara? Jag tycker ju inte själv att jag följde någon ström igår, jag var först ut på Artline och jag ändrade till dig för att jag tyckte du var ännu skummare som hängde på Arts svaga teori, är det att följa en ström? Hade jag sett din röst när jag la min första så hade den hamnat på dig med en gång.

Och vad gäller idag så är jag inte lika övertygad om att @Niyama har rätt som att @fio har det. Ursäkta om jag inte hann in i tråden förrän flera andra lagt röster. :meh:

Tycker Niyamas teori om Artline är intressant, men känner att det är något jag får fundera vidare över imorgon om jag får chansen.

Istället väljer jag att följa fio. Känns säkrare att få ut en ond då. Jag tror hon är God och såg en blooper från Lobelia som därför skulle sitta i lyan.

Idahoe röstar på Lobelia

Okej, lite generella funderingar från mig.

Ang vem som Lilltess eventuellt siat eller inte siat så tycker jag inte att vi ska lägga så mycket krut på det. Har Lilltess hittat någon onding så tror jag att vi märker det. Och om hon har siat någon som god är det väl bäst att låta det bero och inte servera den på silverfat till ulvarna? Är vi på väg att lyncha en god hoppas jag såklart på att Lilltess styr oss på rätt spår, men innan dess tycker jag inte att hon ska godförklara hur som helst. Visst kan man för egen del fundera på vem som Lilltess kan ha siat, men jag tycker inte att vi bör gräva i det för mycket i tråden.

Ang de som det verkar stå emellan idag så är jag ganska säker på att fio har rätt angående Lobelia, känns inte som en bluff som är särskilt fördelaktig.

Niyama tyckte jag först var jätteskum med sin röst på Artline, jag tycker inte att Arts teori var mer skum än någon annan förstadagsteori. Men sedan så tror jag inte heller att Niyama skulle sticka ut så som ulv, jag tror Lobelia är bortom räddning oavsett vad någon gör. Så jag lutar ändå mot att Niyama är god och åtminstone tror sig vara väldigt säker på sin teori mot Artline. Jag håller också med om att det är bäst att ta tjuven först.

Sedan är frågan hur pass säker Niyama verkligen kan vara... Ställt i relation till hur mycket skada tjuven kan göra över en natt till... Beslutsångest :banghead:

Några funderingar om vissa så här långt, jag har gått efter inläggsstatistiken och börjat med de med minst antal inlägg och jobbar mig sakta uppåt... ;) Det tar längre och längre tid att gå igenom... :angel:

Gabby_Ossi har än så länge inte haft mycket att säga i leken. Av det hon har skrivit i dagsläget finns det inget som talar om vilken sida hon spelar för utan det är mest konstateranden av vad som har hänt.

Idahoe har inte heller gjort så många inlägg än. Var en av de som röstade på Lilltess igår men jag vet inte hur mycket det betyder egentligen, motiveringen var kanske inte den bästa men det var å andra sidan inte min heller… Uttalar misstankar mot Blacksmithfarm får titta närmare på det.

fio tror jag fick alla att vakna till lite med sitt inlägg om Lobelia i morse. Jag håller med om det som andra har skrivit, jag tror inte att fio som ond skulle skriva ett sådant inlägg där någon i lyan pekas ut på det sättet. När det gäller inlägget i fråga så tror jag att jag kan ha sett det med när jag läste igenom tråden igår men när jag skulle gå tillbaka och läsa om det så var det borta och då började jag fundera på om jag läst fel eller drömt. Just nu gör det här att jag, försiktigt, vill sätta fio åt det godare hållet då jag inte tror att en ond vågar sticka ut på det sättet.

Hjartagna har inte heller lämnat något större avtryck i leken än så länge och är därför svår att placera, avvaktar och ser vad som kommer härifrån.

bollen_ är ännu en som inte har kommit med så mycket än så jag avvaktar även här.

Lobelia, lade första rösten på Lilltess igår med en i mina ögon konstig motivering då hon tyckte att det var skumt att Lilltess missat väggen inte en utan två gånger. I själva verket var det Habina som skrev att hon behövde tre försök för att komma igenom väggen vilket Lobelia även nämnde i sitt teoriinlägg. Detta i kombination med det inlägg som tydligen både fio och jag tror oss ha sett gör henne väldigt misstänkt i mina ögon.

Artline har fångat Niyamas och glömmerallts uppmärksamhet. Jag kan hålla med om att hon har spelat lite konstigt än så länge. Eftersom både Niyama och glömmerallt är skickliga spelare gör det här att jag kommer att hålla ögonen öppna.

Mina tankar om några andra...

glömmerallt tror jag kan vara god, jag kan bli helt lurad men hennes teorier har varit vettiga hela tiden och hon var först med att haka på mig och rösta på Art. Jag tror ulvarna offrar Lobelia som ändå tydligen tycks ha tabbat sig och vill ha kvar onda utanför lyan.

Cirkus verkar inte vilja se problemet med att en tjuv är kvar i leken idag, vilket gör mig skeptisk till henne.

Habina är jag också skeptisk till, känns som hon fattar poängen med att försöka få ut en som kan vara tjuv men ändå inte riktigt vill det.

DL 2

11.38 Artline röstar på Lobelia
16.20 Niyama röstar på Artline
17.23 FiaM röstar på Lobelia
17.42 glömmerallt röstar på Artline
18.30 Habina röstar på Lobelia
20.16 bollen__ röstar på Artline
20.17 Blacksmithfarm ändrar röst till Artline
20.19 Lilltess röstar på Artline
20.24 Idahoe röstar på Lobelia

Lobelia: 10

Nu krånglar mitt internet @Niyama så jag kan inte citera. Men jag förstår inte varför det skulle vara fel att rösta på någon jag är mer säker på som ond än en annan? Säg att jag tror till 99 % att fio har rätt, men bara 70 % att du har rätt. Min ambition är att få ut onda. Självklart är det bättre med tjuven än en ulv, men jag VET ju inte rollerna i det här läget och då litar jag mer på procenten.

Jag har läst och bläddrat fram och tillbaka i tråden en stund nu. Har knappt hunnit kika i leken tidigare idag. Och har inte mycket tid nu heller. Från imorgon har jag bättre med tid om jag är kvar så länge.

Dagens Lynch verkar stå mellan Lobelia som Fio hävdar gjorde en blooper i natt och Artline som Niyama först teoriade om som tjuv.

Jag får uppfattningen att Niyama är ärlig och faktiskt tror att Artline är ond utanför lyan, men jag kommer ändå lägga min röst på Lobelia då jag inte förstår vad Fio skulle vinna på att visa på bloopern eller ljuga om den. Är Lobelia ond så ryker ju Fio rätt fort ur leken.

Baserat på ovanstående
Hjartagna röstar på Lobelia.

Kanske kan lyckas komma in och se hur lunchen gick och bidra med lite mer tankar senare ikväll. Men nu hinner jag inte mer. Dags att äta kvällsmacka hos svärföräldrarna.

Jag får uppfattningen att Niyama är ärlig och faktiskt tror att Artline är ond utanför lyan, men jag kommer ändå lägga min röst på Lobelia då jag inte förstår vad Fio skulle vinna på att visa på bloopern eller ljuga om den. Är Lobelia ond så ryker ju Fio rätt fort ur leken.

Om Art är god så skulle ju jag ryka rätt fort - så frågan är varför du hellre röstar på Lobelia.

Nu krånglar mitt internet @Niyama så jag kan inte citera. Men jag förstår inte varför det skulle vara fel att rösta på någon jag är mer säker på som ond än en annan? Säg att jag tror till 99 % att fio har rätt, men bara 70 % att du har rätt. Min ambition är att få ut onda. Självklart är det bättre med tjuven än en ulv, men jag VET ju inte rollerna i det här läget och då litar jag mer på procenten.

Nä, klart du inte vet men du brukar vara skärpt som god. Så jag tycker det skaver.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 662
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 053
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 886
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 617
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka