Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gör det enkelt för mig idag, egentligen bord jag rösta på fio med tanke ,på hennes konstiga teori om mig, men jag vet ju min roll men inte Arts så:

Lobelia röstar på Artline

Jag har ingen koll på arts roll men jag vet min Niyamas terorier om ond utanför lyan låter dessutom rimliga.

Om Art är god så skulle ju jag ryka rätt fort - så frågan är varför du hellre röstar på Lobelia.
Exakt! Och varför hellre rösta på någon man tror är ulv än tjuv? :confused: Förstår inte riktigt den biten.
Det kan ju vara så att både Lobelia och Art är goda. Men som du skriver så lär ju du och/eller fio hamna i blickfånget då så...

DL 2
08:40 fio röstar på Lobelia
08:52 cirkus röstar på Lobelia
08:58 quarter4ever röstar på Lobelia

09:01 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
09:03 Koppen röstar på Lobelia
10:24 LenaH röstar på Lobelia
10:28 Snurrfian röstar på Lobelia

11.38 Artline röstar på Lobelia
16.20 Niyama röstar på Artline
17.23 FiaM röstar på Lobelia
17.42 glömmerallt röstar på Artline
18.30 Habina röstar på Lobelia
20.16 bollen__ röstar på Artline
20.17 Blacksmithfarm ändrar röst till Artline
20.19 Lilltess röstar på Artline
20.24 Idahoe röstar på Lobelia
20.42 Hjartagna röstar på Lobelia
20.49 Lobelia röstar på Artline

Lobelia: 11
Artline: 6

Exakt! Och varför hellre rösta på någon man tror är ulv än tjuv? :confused: Förstår inte riktigt den biten.
Det kan ju vara så att både Lobelia och Art är goda. Men som du skriver så lär ju du och/eller fio hamna i blickfånget då så...

Har ingen aning om Lobelia, men det verkar ju rimligt att det Fio säger stämmer. Hon kan ju inte gärna hitta på det bara i det här läget. Men då fattar jag inte varför inte rösta ut Art idag och Lobelia imorgon. Eller jo, om jag har rätt så förstår jag varför ulvarna inte vill det :angel:

DL 2
11:38 Artline röstar på Lobelia
16:20 Niyama röstar på Artline
17:23 FiaM röstar på Lobelia
17:42 glömmerallt röstar på Artline
18:30 Habina röstar på Lobelia
20:15 bollen_ röstar på Artline
20:17 Blacksmithfarm ändrar röst till Artline
20:19 Lilltess röstar på Artline
20:24 Idahoe röstar på Lobelia
20:42 Hjartagna röstar på Lobelia
20:49 Lobelia röstar på Artline

Artline: 6

(bollen var snabbare igen :p)

DL 2

Artline: 5
6 på Artline :)

Har ingen aning om Lobelia, men det verkar ju rimligt att det Fio säger stämmer. Hon kan ju inte gärna hitta på det bara i det här läget. Men då fattar jag inte varför inte rösta ut Art idag och Lobelia imorgon. Eller jo, om jag har rätt så förstår jag varför ulvarna inte vill det :angel:
Synd bara att det är så många som röstat på Lobelia att det är svårt att lista ut vilka som är ulvar utifrån det.. :crazy:

Nej, jag litar nog ändå på Niyama här. Jag har lika svårt att se henne i lyan som fio, och jag tror inte hon skulle gå så hårt åt andra om hon inte var riktigt säker.
Så enligt Niyamas teori att hon visat sig som ond utanför lyan genom att spela skumt:

Gabby_Ossi röstar på Artline

DL 2

21:04 Gabby_Ossi röstar på Artline

Artline: 7

DL 2

21:04 Gabby_Ossi röstar på Artline

Artline: 7

(gabby var snabbare :p)

Nä, klart du inte vet men du brukar vara skärpt som god. Så jag tycker det skaver.

Fast varför det? Ond vs ond enligt dig, men jag ser inte det, eftersom jag inte är lika säker på det som du. När jag läser argumenten känns det säkrare med lobelia än artline. Jag tror att du är god, men tänk om du är ulv och luras? Därför känns det bättre med lobelia som verkar ha gjort en blunder.

Fast varför det? Ond vs ond enligt dig, men jag ser inte det, eftersom jag inte är lika säker på det som du. När jag läser argumenten känns det säkrare med lobelia än artline. Jag tror att du är god, men tänk om du är ulv och luras? Därför känns det bättre med lobelia som verkar ha gjort en blunder.

Om jag är ond och luras så gör jag ju bort mig totalt. Jag har redan förklarat varför jag tror Art är ond utanför lyan och att det då är 50% chans att bli av med tjuven om vi lynchar henne, och varför det är viktigt att bli av med tjuven just nu.

Det där "men tänk om du är ulv och luras?" känner jag inte igen från en god Habina, helt enkelt.

Om jag är ond och luras så gör jag ju bort mig totalt. Jag har redan förklarat varför jag tror Art är ond utanför lyan och att det då är 50% chans att bli av med tjuven om vi lynchar henne, och varför det är viktigt att bli av med tjuven just nu.

Det där "men tänk om du är ulv och luras?" känner jag inte igen från en god Habina, helt enkelt.

Fast va? Jag kan ju inte vara säker på dig, bara för att du tror att artline är tjuv? Det är ju en teori bland flera. Förstår inte varför min osäkerhet plötslig gjort att du tycker att jag är skum? Jag har inte siat dig, alltså kan jag inte vara säker.

Jag tror inte att Niyama luras - det vore ett för högt spel. Vi kan ta Lobelia imorgon.
Jag fattar också tanken med att ta ut tjuven - hoppas nu att det är tjuv hon är

cirkus ändrar sin röst till Artline

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 663
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 104
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 886
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 617
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka