Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar som om sambon tänker gå och lägga sig - jag hänger med. Så jag lär väl få läsa om resultatet av lynchen innan kråkorna vaknat hemma i Svenska landet

Kan någon som inte är Lilltess hjälpa mig hitta vem mer än LenaH hon bör ha siat? Med rösten idag tycker jag det är uppenbart att hon måste ha siat LenaH som ond. Men vem mer? Vad har jag missat?

Har bara skummat, men om hon siat någon god är det ju inte säkert hon skrivit ut det. Har bara hittat LenaH som jag tror hon siat.

glömmerallt röstar på Habina pga hennes ovilja att ändra rösten till Art, det tyder på att hon kan vara ond spion och den är prioriterad och få bort framför en ulv nu tycker jag.

Det är lite underhållande att @Niyama som verkligen ondgjorde sig över blodgivaren eftersom alla då följer denne istället har blivit den alla följer utan att tänka efter så mycket själva. ;) Nu tror jag dock att hon har rätt, men någon liten del av mig börjar känna mig helt paranoid och skriker att hon egentligen är ulv och kommer att käka upp oss alla när vi springer som yra höns efter hennes pipa på slutet... ;) Men den teorin håller inte riktigt eftersom hon omöjligt som dödsätare i lyan skulle veta vilka de onda utanför lyan är. Så jag rättar snällt in mig i ledet och röstar som Niyama eftersom jag tror att hon vet vad hon pratar om. ;)
Snurrfian röstar på Habina eftersom hon enligt Niyamas teori ska vara ond spion.

Det är lite underhållande att @Niyama som verkligen ondgjorde sig över blodgivaren eftersom alla då följer denne istället har blivit den alla följer utan att tänka efter så mycket själva. ;) Nu tror jag dock att hon har rätt, men någon liten del av mig börjar känna mig helt paranoid och skriker att hon egentligen är ulv och kommer att käka upp oss alla när vi springer som yra höns efter hennes pipa på slutet... ;) Men den teorin håller inte riktigt eftersom hon omöjligt som dödsätare i lyan skulle veta vilka de onda utanför lyan är. Så jag rättar snällt in mig i ledet och röstar som Niyama eftersom jag tror att hon vet vad hon pratar om. ;)
Snurrfian röstar på Habina eftersom hon enligt Niyamas teori ska vara ond spion.

:laugh: men när det är mig ni lyder så är det helt okej :angel:

Seriöst så tycker jag det blir lite tråkigt när alla bara följer nån, och så blir det ju ibland och blodgivaren gör det ju ännu värre.

Är vi? Jag känner mig iaf inte säker på Lobelia, även om det bör ha varit en tabbe av en ulv.

Helt säker är jag inte, men med tanke på att vi nu vet helt säkert att fio var god skulle det förvåna mig väldigt mycket om hon inte var det, framförallt med tanke på hennes spel, en god borde ha försökt försvara sig. Jag hade röstat på lobelia om jag inte tyckt det varit smartare att försöka få ut spionen ioförsig kan lobelia ju vara den som tar emot spioninfon. Sen spelar det givetvis in att jag tror du är god(pga att du var drivande i att få ut art) . Hade jag misstänkt dig hade min röst hamnat på lobelia inte habina.

:laugh: men när det är mig ni lyder så är det helt okej :angel:

Seriöst så tycker jag det blir lite tråkigt när alla bara följer nån, och så blir det ju ibland och blodgivaren gör det ju ännu värre.
Ja lite halvtråkigt är det... Men jag hoppas att det blir lite spännande mot slutet att lista ut de sista, för visst måste det vara några fler än LenaH och Lobelia i lyan? :D

Jag kommer också att rösta på Habina idag då jag håller med Niyama om att den onda spionen är viktigare att få ut än en ulv i det här läget.
Även om jag inte har kunnat pricka in henne på någon specifik roll tyckte jag redan igår att hon var lite skum, dels på grund av att hon brukar vara mer på och dels på eftersom jag har uppfattat det som att Lobelia som jag tror är ond försöker skydda Habina.
FiaM röstar på Habina

Vi var 20 deltagare, väldigt starka goda specialroller. Därför tror jag på 7 onda. Då sitter 5 i lyan.

Med tanke på både blodgivare och jägare och att de onda utanför lyan inte känner till lyan skulle det faktiskt kunna vara 6 ulvar, lyan lär ju ha kompenserats på nåt sätt.

Efter dagens diskussion verkar det som om Niyama har extra info och det verkar helt osannolikt att hon varit så drivande mot Artline Som en ond utanför lyan om Niyama själv satt i lyan. Därför kommer jag följa henne idag. Då jag håller det som troligt att hon vet vad hon pratar om när hon teoriar om Habina som ond spion.

Att Lobelia står på tur som ulv verkar alla överens om och där står även jag fast sedan igår. LenaH har seglat upp som tredje alternativ, och efter Lilltess röst där idag anser även jag det mycket troligt att hon har siat LenaH som ond.

Baserat på ovanstående Hjartagna röstar på Habina

Med tanke på både blodgivare och jägare och att de onda utanför lyan inte känner till lyan skulle det faktiskt kunna vara 6 ulvar, lyan lär ju ha kompenserats på nåt sätt.
Möjligt men det blir väl krångligt med tanke på att det får plats max 6 i en konversation... Dessutom kan jag tycka att den onda sidan är lite kompenserad med tanke på att de har (haft i vissa fall) en tjuv, en ond spion som skickar en rad och den fallna ängeln som kan stoppa en lynch? Jag vet i och för sig inte vad som krävs för balans men jag tycker att det här känns som att lyan har fått en hel del extra den här leken.

Möjligt men det blir väl krångligt med tanke på att det får plats max 6 i en konversation... Dessutom kan jag tycka att den onda sidan är lite kompenserad med tanke på att de har (haft i vissa fall) en tjuv, en ond spion som skickar en rad och den fallna ängeln som kan stoppa en lynch? Jag vet i och för sig inte vad som krävs för balans men jag tycker att det här känns som att lyan har fått en hel del extra den här leken.

Fast att lyan får en spionrad är ganska vanligt numera och i denna lek får den bara den om onda spionen och en viss ulv är i livet. Tjuven kan ju lika gärna ställa till det genom att tjuva käk och käka en ulv.. .det har vi ju sett förr. Stoppade lynchen glömde jag, det är visserligen en kompensation för ulvarna men BM vet ju om det är hon själv eller ulvarna som stoppar en lynch + att om BM är död så är det uppenbart.

Och förut lekte vi ju utan konversationer och det går ju att ha en med LL där inte alla ulvarna är med, så det tror jag knappast väger in när man bestämmer fördelningen.

Tycker bara man ska tänka på att det kan vara 6 ulvar.

Jag kan meddela att @Gunnar fixat den detaljen... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 360
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 154
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 890
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 626
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4
  • Israel vs. stora delar av världen

Hund, Katt, Andra Djur