Bukefalos 28 år!

Hårschampo

Sv: Hårschampo

Googla "korres"!
Superbra schampo utan all kemisk skit. Och håret slipper se ut som ett hårt tovat fågelbo vilket åtminstone mitt gör av Lushs produkter
 
Sv: Hårschampo

Tack ska kolla upp det också. Tror att om jag kan hittat annat schampo än Lush då, i fast form kan det funka. För där behövs ju inte konserveringsmedlet på samma sätt som i flytande.
 
Sv: Hårschampo

Vill du absolut tvätta håret med just schampo? Annars finns det andra tvättmetoder som kanske funkar. Olivtvål skrev någon, honung eller bikarbonat funkar också. Bra dock att efterskölja med utspädd äppelcidervinäger eller annat surt eftersom ph-balansen i hårbotten rubbas när en tvättar håret.
 
Sv: Hårschampo

KL

Åååh det var denna tråd som startade mitt "Lush beroende" Testade soak and float för min torra hårbotten, helt suverän :). Testade tvål, som inte torkar ut min hud som vanliga dushcremer. Nu börjar badrumsskåpet se ut som en Lushfilian :p
 
Sv: Hårschampo

Mm och jag använder äppelcidervinäger någon gång varannan månad eller så även vid mitt vanliga schampo (Lush) eftersom vattnet är så kalkrikt hos oss.

(ts, du tvättar inte håret för ofta när du använder schampokakan? en gång i veckan, högst, kör jag på. Resten med bara vatten eller lite balsam. Håller med om att det kändes annorlunda första gången jag använde den, som schampo när man var liten.)

Plankton, jag har också torr hårbotten, det kanske fungerar bättre för det :)
 
Sv: Hårschampo

Jag tvättar inte ofta, mycket beroende på att jag ju blir dålig när jag gör det. Så om inget oförutsett händer ( tex att man står på öronen och får skit i håret) så tvättar jag max en gång i veckan. Andra produkter från Lush som saltskrubben fungerar bra på resten av kroppen men håret blev inte rent av det.
Bikarbonat har jag provat men håret varken ser eller känns rent av det. Provade No poo första tvätten perfekt, nästa helkört. Håret såg ut som om det inte blivit tvättat på flera år.....har ju inte precis "frissigt" hår i mig själv utan mer som hästtagel d v s tjockt, ganska grovt och tungt med dragning ett fett.
Men olivtvålen kan vara värt ett försök, den går ju i alla fall att använda som tvål om den inte funkar i håret.
 
Sv: Hårschampo

Kl

Testa sidentvål ( =för tvätt av siden), tex ka almgrens som finns på twilfit. Tror den i princip bara innehåller oljor. Ingen parfym, ingen irriterad hårbotten. Plus magisk effekt på siden, ull, cashmere..!
 
Sv: Hårschampo

Googla på 'tvättnötter'.
Det är en "nöt" som används till att tvätta allehanda saker med. Framförallt som tvättmedel men funkar även som schampo (ska inte behövas balsam), diskmedel, biltvätt o.s.v. Helt biologiskt och inga kemikalier. Resterna komposteras sedan.

Jag ska beställa hem såna så har inte några rekommendationer, men väl ett tips! :)
 
Sv: Hårschampo

Delvis KL
Sidentvål låter intressant.
Tvättnötterna gjorde mig lite skeptisk när det stod att dom skulle hålla borta insekter från djur. Plus då att olika som gjort undersökningar t ex Råd & Rön har funnit att dom var helt verkningslösa. Då känns det så där lagom roligt att behöva köpa så många bara för att prova. Så BuenoBull återkom när du har fått dina och provat, för jag är nyfiken.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp