Hårsnoddar

Jag slängde ner de här i korgen en dag och är SVINnöjd! De sitter bra, håller elasticiteten bra och känns skonsamma. Jag har tjockt och mjukt/glatt hår som gärna ”glider ur” annars. Tappar förvisso sjukt mycket hår jämt men nu när jag tänker på det behöver jag aldrig plocka ut strån som fastnat i snodden 😊
Och visst är de rätt fina också 🥰
 

Bifogade filer

  • CAF0533C-2793-47F9-AC0D-558355045D72.png
    CAF0533C-2793-47F9-AC0D-558355045D72.png
    115,2 KB · Visningar: 42
Jag slängde ner de här i korgen en dag och är SVINnöjd! De sitter bra, håller elasticiteten bra och känns skonsamma. Jag har tjockt och mjukt/glatt hår som gärna ”glider ur” annars. Tappar förvisso sjukt mycket hår jämt men nu när jag tänker på det behöver jag aldrig plocka ut strån som fastnat i snodden 😊
Och visst är de rätt fina också 🥰

Jag köpte de där när jag var på väg till särbon och insåg att jag hade inga snoddar med mig. De är riktigt bra och priset är ju suveränt.
 
Jag slängde ner de här i korgen en dag och är SVINnöjd! De sitter bra, håller elasticiteten bra och känns skonsamma. Jag har tjockt och mjukt/glatt hår som gärna ”glider ur” annars. Tappar förvisso sjukt mycket hår jämt men nu när jag tänker på det behöver jag aldrig plocka ut strån som fastnat i snodden 😊
Och visst är de rätt fina också 🥰
Använder oxå enbart denna modell, supernöjd med dom.
 
Jag har massor av hår, och det är långt, tungt, halt och spikrakt. Den enda (!) snodden som fixar mitt hår är tjocka silikonsnoddar (alltså inte såna små som man är likadana som mansnoddar för häst) . Ja, de äter lite på håret men har fortfarande en massa hår efter tio år med dessa så jag tänker fortsätta. Himla svåra att hitta dock. Finns oftast i många färger.

Såna där spiraler är ju ett skämt. Fula, plus att de inte funkar. Scrunchie likaså. Visa bifogad fil 70616
Jag TROR att jag såg några färgglada snoddar av den här stilen på "leksakshyllan" på min lokala ICA-butik. Apropå svåra att hitta alltså, och de var förvisso marknadsförda mer åt barnhållet...:angel:
 
Jag är såå glad att scrunchies är ”inne” igen! Använder inget annat! 😍

Jag har så sjukt känslig hårbotten och sätter alltid upp håret i nån slarvig knut och då är dom perfekta! 👌🏻
 
(Mycket viktig tråd!!!!)

Jag har nu accepterat det faktum att mitt numera långa hår inte bara är en fas jag går igenom, utan det verkar vara här för att stanna ett långt tag.

Så.. Hårsnoddar!

Hur noga är ni med valet av hårsnoddar?
Tänker ni på färg och form eller mest funktion?
Tänker ni på hur hårsnoddarna sliter på håret?

Tidigare har jag mer brytt mig om fina färger på snoddarna och funktionen att de håller ihop håret.
Men har blivit lite orolig över att skördarna ska skava på håret, så har numera bara spiralsnoddar och tygtofsar. Tänker att de skaver mindre och tycker tygtofsar är riktigt snyggt.
Däremot tycker jag spiralsnoddar är himla fult..

Så, vad har ni för tankar kring hårsnoddar?
Jag använder också schrunchies oftast. Jag tycker inte att det är något problem att få dem att sitta ordentligt. Jag köper lite större varianter så man kan "vira" många varv. Jag sällar mig till dem som har ganska tjockt hår. Har jag smalare snoddar brukar jag ha såna här:

1622540197110.png

De håller inte i evighet, men sliter inte heller särskilt på håret :)
 
Har ALLTID uppsatt hår!

Tunna snoddar om det ska sitta hårt (vid träning), sådäna utan metallbit.

Scrunchys var mode när jag var ung och inte så snyggt i mitt suuupertunns hår. Men då de sliter mindre på håret så blev jag glad när jag hittade SMÅ Scrunchys!
Mkt mindre tyg och håller uppe håret, toppen!
 
Det enda användningsbara för mitt hår är spiralsnoddar i plast. Jag har extremt tjockt och långt hår och allt annat lossnar och töjs ut och håller kort tid och när jag vill ha håret i en knut som jag brukar ha så går “vanliga “ snoddar av och orkar inte hålla håret uppe. Behöver riktigt tjocka och rejäla snoddar, dom där vanliga tunna går inte alls.
 
Okej nu när den här tråden faktiskt dykt upp måste jag fråga om nån av er har testat Pony-O's?
Jag får reklam för dem hela tiden och kan inte låta bli att bli lite sugen, men samtidigt har jag inte lust att köpa nåt jag inte vet någon som använt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 501
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
42 503
Senast: EmmaW
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 373
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 550
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp