Jag landet sattsar på derbyt och försöker hjälpa andra i kvarteret.. säger till om jag lägger ut byggmatrial och hjälper de i kvarteret som behöver hjälp.

Jag upplever att vi är ca 10st som hjälps åt.

Vi i Bukefalos Supreme kvarteret har märkt att många i vårat kvarter inte deltar aktivt i derbyt.
Vilka är här som spelar aktivt och deltar aktivt i derbyt (med undantag då man är bortrest eller inte har tillgång till internet)?Vi skulle gärna att ni som inte deltar aktivt gör det, eller går med i ett kvarter som inte satsar på att hamna på pallen :)
Vi kan väl köra en lista på vilka som "alltid" är med i derbyt?
Jag själv Trott - Sleepy Hollow

Jag brukar vara med men eftersom ni alltid tar bort enklare uppdrag så blir de svårt att kunna klara av att göra 5 stycken ibland. Jag har fått lägga riktiga pengar på att kunna försöka göra mina uppdrag nu och så kul är de faktiskt inte.
Det är väl bättre om alla har en chans att kunna göra uppdragen?
Att få lite poäng är väl ändå bättre än inga poäng?

Jag brukar vara med men eftersom ni alltid tar bort enklare uppdrag så blir de svårt att kunna klara av att göra 5 stycken ibland. Jag har fått lägga riktiga pengar på att kunna försöka göra mina uppdrag nu och så kul är de faktiskt inte.
Det är väl bättre om alla har en chans att kunna göra uppdragen?
Att få lite poäng är väl ändå bättre än inga poäng?
Vilka uppdrag upplever du som för svåra? I poäng alltså, vilken nivå? Uppdragen brukar rensas ut så de under 270 poäng tas bort, och de som är kvar brukar vara relativt enkla, som samla ägg/mjölk/bacon, hjälpa till med andras döda träd/båtar, gruvor, fiske och bybesökare. Lastbilar, båtar och att producera vissa varor brukar ligga å högre poäng och vara svårare. Man behöver ju inte ta uppdrag som är för svåra, och vi är alla i kvarteret ganska bra på att hjälpa till :)

Vilka uppdrag upplever du som för svåra? I poäng alltså, vilken nivå? Uppdragen brukar rensas ut så de under 270 poäng tas bort, och de som är kvar brukar vara relativt enkla, som samla ägg/mjölk/bacon, hjälpa till med andras döda träd/båtar, gruvor, fiske och bybesökare. Lastbilar, båtar och att producera vissa varor brukar ligga å högre poäng och vara svårare. Man behöver ju inte ta uppdrag som är för svåra, och vi är alla i kvarteret ganska bra på att hjälpa till :)

Jag har tid att spela 1-2 gånger om dagen så kan inte ta sånna där man har x antal timmar på sig för de blir helt omöjligt att klara av.
Båtar kan jag inte ens ta utan derby för jag hinner sällan få ihop grejer i tid.
Ofta så ligger de bara båtar, lastbilar eller sånna med kort tid uppe. Och då år dom oftast rätt stora så man måste vara aktiv hela dagen.
Det var inte så förr och de tycker jag är trist att de blev så

Jag har tid att spela 1-2 gånger om dagen så kan inte ta sånna där man har x antal timmar på sig för de blir helt omöjligt att klara av.
Båtar kan jag inte ens ta utan derby för jag hinner sällan få ihop grejer i tid.
Ofta så ligger de bara båtar, lastbilar eller sånna med kort tid uppe. Och då år dom oftast rätt stora så man måste vara aktiv hela dagen.
Det var inte så förr och de tycker jag är trist att de blev så
Jag tar heller aldrig båtar/lastbilar för jag har sällan tillräckligt med varor. Och håller med, det har blivit lite jobbigare när de "producera 8 skjortor och samla in 15" uppdragen kommit.

Nu på semestern blir man lätt Hayday-addict :o :banghead: :wtf:, men i normala fall brukar jag fixa lite innan jag åker till jobbet och sedan när jag kommer hem och det sista jag gör innan jag lägger mig (gillar man spel eller ?).

För lastbilarna kan man ju planera. Gör bara sådana produkter som man behövs där, se till att ha en full anslagstavla, och sedan ta ett uppdrag. Man kan också slänga de anslag där man ser att man inte kan få ihop/tillverka tillräckligt, och får då upp ett nytt förslag inom 20 min.
För gruvorna och fiskeriet så får man samla hackor osv resp drag under uppdraget innan. De färgade biljetterna ger en kortare tillverkningstid på dragen och fiskarna väger mer.

@sweep Se till att ha stora lagringsutrymmen och producera så att du kan ha minst 5 av varje bra grej så fixar du det nog utan att behöva vara inne hela tiden.

Jag tar sällan uppdrag som är tidsbestämda. Om jag inte jobbar. @sweep vilka uppdrag vill du att vi ska spara?

Jag brukar ta båt, fiske och gruva.

Jag brukar lyckas göra 5 uppdrag på runt 300 poäng varje derby :) Missade nåt derby häromveckan pga studier men annars så! Jag gillar mest stora lastbilsuppdrag och gruvuppdrag. Även "hjälp"-uppdragen är roliga tycker jag!

Jag är Idas farm förresten!

Pony Farm här. Vi skulle ju kunna vara strategiska med derbyt - om folk är bortresta en vecka eller inte kan spela som vanligt i ett par dagar kan vi ju planera det via den här tråden så folk kan välja att ta lättare uppdrag/spara sina diamanter till en vecka när alla kan spela ordentligt och ta större uppdrag i derbyt. Eller vore det för krångligt?

Saknar för övrigt Big Pharma! :(

Happy Farm här, det har varit lite dåligt med Hay Day-tid i sommar (om detta nu kan kallas sommar..) Men jag brukar alltid försöka hinna hjälpa till med båtar och göra något uppdrag, brukar vilja ha det stora lastbilsuppdraget men nu har jag missat dem hela tiden, ladan är sprängfylld så jag säljer av silodelar för att göra plats.

Jag vill bara ha stora uppdrag, helst över 300 men båtar fixar jag inte att göra.

@sweep det är ju en väldigt liten lada. Kanske kan vi hjälpas åt att fixa större lador till folk? Min är på 1900 och det känns fortfarande som ett alltför litet utrymme så jag förstår att din lada alltid är sprängfull.

Senast ändrad:
Vi i Bukefalos Supreme kvarteret har märkt att många i vårat kvarter inte deltar aktivt i derbyt.
Vilka är här som spelar aktivt och deltar aktivt i derbyt (med undantag då man är bortrest eller inte har tillgång till internet)?Vi skulle gärna att ni som inte deltar aktivt gör det, eller går med i ett kvarter som inte satsar på att hamna på pallen :)
Vi kan väl köra en lista på vilka som "alltid" är med i derbyt?
Jag själv Trott - Sleepy Hollow
Saija-Fantasigården

Hej på er!
Brukar vara väldigt aktiv under dagarna, men idag har jag varit på trav hela dagen. Blev väldigt förvånad när jag gick in och såg att jag missat 99 meddelande i chatten.
Jag har inga problem att klara av mina fem uppdrag över 300 poäng och hjälper gärna till att tillverka produkter till de som vill ha hjälp med sina uppdrag.
Tycker det låter som en bra ide att hjälpas åt att bygga ut lador och silos. På så sätt behöver inte byggmaterialet ta så mycket plats eftersom det hela tiden förbrukas.

/Liljebeach

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 169
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 000
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
983
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka