Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi i Bukefalos Supreme kvarteret har märkt att många i vårat kvarter inte deltar aktivt i derbyt.
Vilka är här som spelar aktivt och deltar aktivt i derbyt (med undantag då man är bortrest eller inte har tillgång till internet)?Vi skulle gärna att ni som inte deltar aktivt gör det, eller går med i ett kvarter som inte satsar på att hamna på pallen
Vi kan väl köra en lista på vilka som "alltid" är med i derbyt?
Jag själv Trott - Sleepy Hollow
Vilka uppdrag upplever du som för svåra? I poäng alltså, vilken nivå? Uppdragen brukar rensas ut så de under 270 poäng tas bort, och de som är kvar brukar vara relativt enkla, som samla ägg/mjölk/bacon, hjälpa till med andras döda träd/båtar, gruvor, fiske och bybesökare. Lastbilar, båtar och att producera vissa varor brukar ligga å högre poäng och vara svårare. Man behöver ju inte ta uppdrag som är för svåra, och vi är alla i kvarteret ganska bra på att hjälpa tillJag brukar vara med men eftersom ni alltid tar bort enklare uppdrag så blir de svårt att kunna klara av att göra 5 stycken ibland. Jag har fått lägga riktiga pengar på att kunna försöka göra mina uppdrag nu och så kul är de faktiskt inte.
Det är väl bättre om alla har en chans att kunna göra uppdragen?
Att få lite poäng är väl ändå bättre än inga poäng?
Vilka uppdrag upplever du som för svåra? I poäng alltså, vilken nivå? Uppdragen brukar rensas ut så de under 270 poäng tas bort, och de som är kvar brukar vara relativt enkla, som samla ägg/mjölk/bacon, hjälpa till med andras döda träd/båtar, gruvor, fiske och bybesökare. Lastbilar, båtar och att producera vissa varor brukar ligga å högre poäng och vara svårare. Man behöver ju inte ta uppdrag som är för svåra, och vi är alla i kvarteret ganska bra på att hjälpa till![]()
Jag tar heller aldrig båtar/lastbilar för jag har sällan tillräckligt med varor. Och håller med, det har blivit lite jobbigare när de "producera 8 skjortor och samla in 15" uppdragen kommit.Jag har tid att spela 1-2 gånger om dagen så kan inte ta sånna där man har x antal timmar på sig för de blir helt omöjligt att klara av.
Båtar kan jag inte ens ta utan derby för jag hinner sällan få ihop grejer i tid.
Ofta så ligger de bara båtar, lastbilar eller sånna med kort tid uppe. Och då år dom oftast rätt stora så man måste vara aktiv hela dagen.
Det var inte så förr och de tycker jag är trist att de blev så
@sweep Se till att ha stora lagringsutrymmen och producera så att du kan ha minst 5 av varje bra grej så fixar du det nog utan att behöva vara inne hela tiden.
Saija-FantasigårdenVi i Bukefalos Supreme kvarteret har märkt att många i vårat kvarter inte deltar aktivt i derbyt.
Vilka är här som spelar aktivt och deltar aktivt i derbyt (med undantag då man är bortrest eller inte har tillgång till internet)?Vi skulle gärna att ni som inte deltar aktivt gör det, eller går med i ett kvarter som inte satsar på att hamna på pallen
Vi kan väl köra en lista på vilka som "alltid" är med i derbyt?
Jag själv Trott - Sleepy Hollow
Jag vet inte hur man gör när man fyller i listan...Saija-Fantasigården
@sweep inte stor lada där inteVad är det du heter nu igen i spelet? Så kan vi hjälpas åt så du får en större lada (och silo).