Nu pyser jag till Saugerties och CDI-dressyren i fyra glada dagar! Nestorerna får vara snälla och hålla reda på kvarterets busar och rensa. ;) Gör vad ni kan i derbyt men hushåll med diamanterna om det visar sig att vi inte är i närheten av en pallplats -- fast just nu ligger vi tvåa.

@the_connemara du kan få skälla på mig för jag var tvungen att ta ett snabbuppdrag med få poäng nu på kvällskvisten för att hinna göra färdigt mina fem uppdrag.

Bonne chance! :bump:

Finns det något sätt man kan sålla bort vad dom ska visas i annonserna i tidningen? Sedan jag låst upp byn så är i princip det enda jag ser i tidningen kartbitar och handborr :meh: Innan dess fanns det alltid behövliga grejer man kunde köpa men nu verkar ju dessa kartbitsannonser ta upp all plats.

Och hur hinner ni med att göra flera derbyuppdrag på så kort tid? Misstänker att jag missar något :o För egen del så är det knappt om tid att ens hinna med att fylla 5-6 båtar innan derbyt är slut, och det är bara ett uppdrag.. Tid att spela har jag men det går ju inte snabbt att producera allt alltid om man inte redan råkar ha på lager, speciellt inte om man får sådant som tar flera timmar att producera bara för en produkt. Sedan tar det ju 4h (eller vad det är) för nästa båt så jag hinner oftast inte mer än en båt per dag.
Vad gör ni som inte jag gör? :confused:

Och hur hinner ni med att göra flera derbyuppdrag på så kort tid? Misstänker att jag missar något :o För egen del så är det knappt om tid att ens hinna med att fylla 5-6 båtar innan derbyt är slut, och det är bara ett uppdrag.. Tid att spela har jag men det går ju inte snabbt att producera allt alltid om man inte redan råkar ha på lager, speciellt inte om man får sådant som tar flera timmar att producera bara för en produkt. Sedan tar det ju 4h (eller vad det är) för nästa båt så jag hinner oftast inte mer än en båt per dag.
Vad gör ni som inte jag gör? :confused:
Ofta har man en del på lager, ber om hjälp i chatten och sen kan man ju betala för att båten kommer snabbare. Jag gör själv aldrig båtuppdrag för jag har för lite av allt känns det som, typ 5 6 av varje bara om ens det :)

Ofta har man en del på lager, ber om hjälp i chatten och sen kan man ju betala för att båten kommer snabbare. Jag gör själv aldrig båtuppdrag för jag har för lite av allt känns det som, typ 5 6 av varje bara om ens det :)

Ah, chatten i mitt kvarter är rätt dött så ja. Och diamanterna går åt att utöka platser i produktion så jag antar att jag inte riktigt är där ännu. Och jag har väl samma mängder som dig i lager då jag inte har plats för mer, söker ju ständigt efter byggnadsmaterial i tidningen men allt jag ser är kartbitar :wtf: Går ju in och kikar på dessa ändå för ibland har man tur, men det går så segt.

brukar ta båten i början när alla vill ha höga poäng. 2-3 båtar om dagen. sedan tar jag andra kortare uppdrag efter det men brukar ta alla över 300.

Ja det är störigt med kartbitarna! Tycker tidningen blir mindre och mindre användbar ju högre upp man kommer i level :/

Mitt tips på material är att kolla mest på förmiddagen/morgonen. Det brukar inte va lika stort tryck på grejerna då! Hittar man nåt vettigt på kvällarna är det nästan alltid taget innan man hinner köpa

Eller sent på kvällen, efter 22 brukar det komma ut en del vettigt, men man ser oftast inte det för det är annons på nått annat, men går man in å tittar kan man ha tur :)

Jag tycker vi ska ha som krav att de som inte kan/har möjlighet att delta i derbyt en vecka ska gå in på de avancerade inställningarna och avaktivera derbyt. Vi kommer inte vara framgångsrika när ca 8 spelare inte deltar alls.

Alternativt att kasta ut de från kvarteret så får de komma in igen om de börjar spela. Alla måste dra sitt strå till stacken som inte avaktiverat derbyt.

Vad tycker ni andra?

Håller med Lundsbo! Dom kan in och avaktivera derbyt i inställningarna. Förstår att alla inte kan spela jämt, men det är enkelt nu ju att bara stänga av derbyt.

Jag tycker vi ska ha som krav att de som inte kan/har möjlighet att delta i derbyt en vecka ska gå in på de avancerade inställningarna och avaktivera derbyt. Vi kommer inte vara framgångsrika när ca 8 spelare inte deltar alls.

Alternativt att kasta ut de från kvarteret så får de komma in igen om de börjar spela. Alla måste dra sitt strå till stacken som inte avaktiverat derbyt.

Vad tycker ni andra?
Håller med. För visst får det ta del av vinster även om de inte deltar, om de inte har avaktiverat?

Hahah, ta det lugnt hörrni, det är bara ett spel :D

Men jag håller med om att vi borde sköta det ordentligt med o antingen vara med eller inte vara med eftersom huvudsyftet med vårt kvarter är att vi vill satsa lite i derbyt! :)

Hahah, ta det lugnt hörrni, det är bara ett spel :D

Men jag håller med om att vi borde sköta det ordentligt med o antingen vara med eller inte vara med eftersom huvudsyftet med vårt kvarter är att vi vill satsa lite i derbyt! :)
Visst är det ett spel, men bara de som är sugna på spela behöver ju vara med i vårt kvarter. De andra kan gott slappa på någon parkbänk i en gränd...

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 223
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 004
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
983
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna