Hej, en fråga från en nybörjare! Jag såg att ni pratade om byteshandel långt tillbaka i denna tråd och undrar när man kan göra det? Är på nivå 22 och kan inte se att det går? :o

Hej, en fråga från en nybörjare! Jag såg att ni pratade om byteshandel långt tillbaka i denna tråd och undrar när man kan göra det? Är på nivå 22 och kan inte se att det går? :o

Byteshandel går bara om du är med i ett kvarter och byta med de där. Tex Du och jag är i samma kvarter, jag skriver i chatten att jag behöver vete, du har vete och skriver tillbaka att du kan sälja vete om jag har morötter. jag lägger ut morötter till dig och du vete till mig.

Tack för svar! Jag misstänkte att det var så men jag hoppades på att det var att man la grejer i gårdsbutiken men istället för att bestämma ett pris så kunde man valt en vara som betalning!. Men men!

Vi fick just en förfrågan om att få vara med i kvarteret på engelska. Har läst i tidigare inlägg på tråden att man bara vill ha svenskspråkiga med för att underlätta chat osv.
Men, i infon om kvarteret, dvs när man söker på det så står det att språket är: English.
Jag funderade lite före jag sökte in, skulle man svara på engelska?!? Tur att jag inte gjorde det för då hade man nog blivit avvisad utan pardon.

Vi fick just en förfrågan om att få vara med i kvarteret på engelska. Har läst i tidigare inlägg på tråden att man bara vill ha svenskspråkiga med för att underlätta chat osv.
Men, i infon om kvarteret, dvs när man söker på det så står det att språket är: English.
Jag funderade lite före jag sökte in, skulle man svara på engelska?!? Tur att jag inte gjorde det för då hade man nog blivit avvisad utan pardon.
Kan det ha att göra med att det är Ponys kvarter? Hon har väl allt sitt på engelska.

Tack för svar! Jag misstänkte att det var så men jag hoppades på att det var att man la grejer i gårdsbutiken men istället för att bestämma ett pris så kunde man valt en vara som betalning!. Men men!
Är man med i ett kvarter där det finns en del med level över (var det vid 60, hm kommer inte ihåg), nåväl hög level så kan man ofta handla av dem VÄLDIGT billigt, har ingen aning vad jag ska göra med mina 6 miljoner pengar mer än att gynna andra, eller köpa guldstatyer förståss :idea:

Kan det ha att göra med att det är Ponys kvarter? Hon har väl allt sitt på engelska.

Jag tror det är för att jag bor i USA och mitt Hay Day-konto alltså uppfattas som amerikanskt, därav "English". Har inte riktigt luskat ut om det går att ändra det permanent, men skall kika!

Hej kvarteret! Vi var för bra för att vara dåliga! :rofl: Skall vi ta ett ordentligt försök nästa gång, med INGA hästskor första dagen för att verkligen ha koll på att de andra kvarteren är mindre sämst (:D) än vi?

En tanke är att vi har en "helig" gräns som ingen får gå över utan ok från ledare/medledare. Sämsta laget i veckans omgång hade 14182, ett förslag är att vi inte får avsluta ett uppdrag som gör att vi hamnar över 14000. Sen samma sak vid 15000 eller utifrån de direktiv som ges. Det här kräver ju att ledare/medledare kan vara ganska närvarande men det vore så trist om det bara trillar in poäng en gång till. Hade vi slutat när Fantasigården sa till, så hade vi klarat veckans mål.

En tanke är att vi har en "helig" gräns som ingen får gå över utan ok från ledare/medledare. Sämsta laget i veckans omgång hade 14182, ett förslag är att vi inte får avsluta ett uppdrag som gör att vi hamnar över 14000. Sen samma sak vid 15000 eller utifrån de direktiv som ges. Det här kräver ju att ledare/medledare kan vara ganska närvarande men det vore så trist om det bara trillar in poäng en gång till. Hade vi slutat när Fantasigården sa till, så hade vi klarat veckans mål.
Låter som en bra idé. Vi var ju flera som påminde om att inte ta fler uppdrag, ändå trillade det in poäng vilket var synd.

Håller med er.
Skulle vi inte kunna ha några till som är med och rensar oxå? Ni har ju ett regelverk som ska följas om vad som rensas vilka dagar.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 293
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 041
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
181
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
997
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V