Självklart satsar vi på pallen om vi inte märker att vi sugerMen det hänger ju på om vi satsar på att nå pallen eller om vi vill åka ur igen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Självklart satsar vi på pallen om vi inte märker att vi sugerMen det hänger ju på om vi satsar på att nå pallen eller om vi vill åka ur igen?
Mina bybor och husdjur brukar vara de som ger mest sågar/yxorÅh. Nu är alla mina sågar och yxor slut och döda träd o buskar börjar hopa sig. Någon som vet hur man får fler enklast? Jag skördar i princip allt själv, både grödor o djur och tillverkar det mesta själv sånär som på vissa grejer som brukar finnas i tidningen. Jag har alltså haft mest av både sågar o yxor i ladan (mest av allt alltså) och hållt en hyfsat jämn nivå hela tiden. Men ändå så krymper mängden över tid.
Och nästa veckas derby, vad kör vi för taktik då? Endast uppdrag över 300 för alla?
Påminner om att jag tror vi bestämt att inte spara båtar mer än tisdag o onsdag. Många gångere tavlan rensad men en båt kvar även senare under veckan. Påminn mig gärna om jag missat att vi ändrat![]()
Jag håller med dig! Vi har hela tiden haft som mål att satsa ordentligt på derbyt. Och det är inte svårt att hoppa till ett annat kvarter, (finns väl 2 bukefaloskvarter till?) om man inte hänger med i tempot på derbyt.Jag tycker att det är dags att vi börjar sätta upp lite regler? Tråkigt men sant, derbyt är inte lika roligt längre när inte alla är med och kämpar. Jag tycker att vi till exempel kan införa regeln att alla ska ha minst 2700 poäng när derbyt är klart, dvs snitta på 300 poäng per uppdrag (och givetvis göra alla 9 uppdragen). På så sätt går det att ta några enstaka uppdrag med något lägre poäng om det krisar, bara man väger upp för det med 315-320p-uppdrag. De som inte når det målet får en varning och efter tre varningar får man lämna kvarteret.
Rätt hårt att slänga ut folk ur kvarteret visserligen, men tanken är väl ändå att det ska vara ett derbykvarter, eller har jag fel? Det är ju inte svårt att hålla sig till det här, men de som inte gör det får poängen att dala för oss alla istället.
/Stenkulla
Eller så klickar du ur dig ur derbyt?Då får jag tacka för min tid, jag har inte alltid tid att vänta ut de största uppdragen över 300 för då kan det ta ett halvt dygn ibland att gå in igen beroende på hur det ser ut på jobbet och då finns risken istället att jag inte hinner mina 9 uppdrag. :-/
Men jag kliver åt sidan nu och släpper platsen åt någon annan istället. Hoppas ni går upp i ligan :-) //Gravel Pit Creek
Redan gjort men det går nästan aldrig vägen längre, jag hinner inte spela på det sättet. Funkade så länge man kunde ta 270-osv uppåt men inte på enbart 300 och uppåt. Har gått ur. Som sagt lycka till och hoppas ni klättrar upp på pallen :-)Eller så klickar du ur dig ur derbyt?![]()
Men du kan väl vara kvar i kvarteret? Eller är det att du vill vara med i derbyn?Redan gjort men det går nästan aldrig vägen längre, jag hinner inte spela på det sättet. Funkade så länge man kunde ta 270-osv uppåt men inte på enbart 300 och uppåt. Har gått ur. Som sagt lycka till och hoppas ni klättrar upp på pallen :-)
Jag var också lite inne på det, men tänkte att jag säger inget så jag inte verkar som en gestapoJag har sagt innan att jag också kan rensa uppdrag om ni tycker det är ok. Jag är inne typ jämt
I övrigt så tycker jag förslaget om varningar mm är bra, men kanske inte ens dra det så långt som tre varningar utan färre? Tre varningar är ju tre veckor, vilket är en lång tid tycker jag