Det var lite märkligt i derbyt som var att en del tog uppdrag med låga points, även i början. T.o.m. Under 100, men det var kanske ett feltryck. Eller visste alla utom jag att det skulle bli enkelt att vinna ?!?

Jag läste nånstans att ju snabbare man tar uppdrag vid derbystart, ju troligare är det att man tävlar mot de hungrigaste. Man hamnar inte i ett derby förrän ngn tar ett uppdrag, dvs man kan rensa och sen efter en halvtimme gå in i derbyt genom att ngn tar ett uppdrag. Då har man kanske sluppit de hårdaste motståndarna. Vad tror ni, funkar det så?

Ingen aning hur det funkar men tror deg har att göra med förra veckas derby. Ju bättre man är ju bättre motstånd får man.

För tre veckor sedan var vi kass, Förrförra veckan hamnade vi i en grupp vi hade kunnat vinna. Men vi valde att gå ner en liga så gissar att vi får det svårt denna vecka.

Förra veckan hade vi ett snitt på 244 poäng per uppdrag vilket är riktigt dåligt.

Jag själv sumpade ett uppdrag så tar på mig till viss del det låga medeltalet.

Kan tänka mig att vissa tog sämre uppdrag den här veckan eftersom de märkte vi ledde med så mycket?
Själv tog jag bara 300+ uppdrag trots vi låg så bra till, för det ger ju mig själv bättre/mer xp osv att ta bra uppdrag, och det känns ju bättre att göra bra ifrån sig för min del.

Jag tror också vi får möta svårare lag än denna veckan, men jag vill ändå att vi satsar på pallen.

Åh. Nu är alla mina sågar och yxor slut och döda träd o buskar börjar hopa sig. Någon som vet hur man får fler enklast? Jag skördar i princip allt själv, både grödor o djur och tillverkar det mesta själv sånär som på vissa grejer som brukar finnas i tidningen. Jag har alltså haft mest av både sågar o yxor i ladan (mest av allt alltså) och hållt en hyfsat jämn nivå hela tiden. Men ändå så krymper mängden över tid.

Och nästa veckas derby, vad kör vi för taktik då? Endast uppdrag över 300 för alla?

Påminner om att jag tror vi bestämt att inte spara båtar mer än tisdag o onsdag. Många gångere tavlan rensad men en båt kvar även senare under veckan. Påminn mig gärna om jag missat att vi ändrat :)

Åh. Nu är alla mina sågar och yxor slut och döda träd o buskar börjar hopa sig. Någon som vet hur man får fler enklast? Jag skördar i princip allt själv, både grödor o djur och tillverkar det mesta själv sånär som på vissa grejer som brukar finnas i tidningen. Jag har alltså haft mest av både sågar o yxor i ladan (mest av allt alltså) och hållt en hyfsat jämn nivå hela tiden. Men ändå så krymper mängden över tid.

Och nästa veckas derby, vad kör vi för taktik då? Endast uppdrag över 300 för alla?

Påminner om att jag tror vi bestämt att inte spara båtar mer än tisdag o onsdag. Många gångere tavlan rensad men en båt kvar även senare under veckan. Påminn mig gärna om jag missat att vi ändrat :)
Mina bybor och husdjur brukar vara de som ger mest sågar/yxor :)
Kan sälja några åt dig om du vill?

Jag kan nog ta på mig att inte ha rensat bort båtar i slutet av veckan, jag har inte tänkt på/kommit ihåg att dom skulle bort efter onsdag :o
Tycker vi kör samma som denna veckan, över 300 poäng, det har ju gått bra, alla har vart jätteduktiga, tyvärr hamnade vi i mitten nu, men kör gärna på så här nästa vecka med.

@landet räknade ut att om alla hade tagit nio uppdrag på 300p hade vi legat trea nu och förmodligen fått bronsbucklan. Vi har ett snitt på 301.1p för dem vars nio uppdrag är färdiga vilket är kanonbra.

Det skulle vara JÄTTEbra om vi kunde ha lite is i magen nästa derby och verkligen vänta ut uppdragen på 320p (till exempel). Själv fick jag vänta ganska länge (och slänga massor av uppdrag) men jag lyckades få hela fyra stycken 320p. Jag märkte själv att jag blev stressad Dag 1 när inga stora uppdrag dök upp och jag antar att den känslan inte är unik.

Efterlyser @Michaelsdotter - har du försvunnit? Jag erkänner villigt att jag inte har haft hundraprocentig koll på chatten men när en spelare försvinner helt och har en nolla i derbyt blir vi lite nojiga.

Tl, dr; bra kämpat den här gången kvarteret! Nästa gång gör vi ännu bättre ifrån oss. Själv siktar jag på minst 2830p.

Jag hade ett under 300 på 298. O blev måttligt sur när det på slutet fanns massor över 300 i helgen jag ville göra/kunde tagit istället :mad: Nästa derby ska jag vägra ta något under 300 :D Dock måste jag låta bli båtarna då jag ska på tävling precis hela helgen. Ska göra ett väldigt seriöst försök att låta bli den där första 320-båten alltså, får se hur det går :o

Heja heja :D

Jag blev också stressad att jag inte fick tag på 320 poängare och mån-tors hann jag knappt vara inne vilket gjorde att jag bara hade typ 2 uppdrag klara på torsdagen :crazy: men ska också ha is i magen denna vända! Och som du säger @Jerseyite om alla kan ta åtminstone bara 300 poängare och ingen på typ 250 så kommer det gå bättre. Men alla har verkligen vart duktiga! :)

Jag tycker att det är dags att vi börjar sätta upp lite regler? Tråkigt men sant, derbyt är inte lika roligt längre när inte alla är med och kämpar. Jag tycker att vi till exempel kan införa regeln att alla ska ha minst 2700 poäng när derbyt är klart, dvs snitta på 300 poäng per uppdrag (och givetvis göra alla 9 uppdragen). På så sätt går det att ta några enstaka uppdrag med något lägre poäng om det krisar, bara man väger upp för det med 315-320p-uppdrag. De som inte når det målet får en varning och efter tre varningar får man lämna kvarteret.

Rätt hårt att slänga ut folk ur kvarteret visserligen, men tanken är väl ändå att det ska vara ett derbykvarter, eller har jag fel? Det är ju inte svårt att hålla sig till det här, men de som inte gör det får poängen att dala för oss alla istället.

/Stenkulla

Jag tycker att det är dags att vi börjar sätta upp lite regler? Tråkigt men sant, derbyt är inte lika roligt längre när inte alla är med och kämpar. Jag tycker att vi till exempel kan införa regeln att alla ska ha minst 2700 poäng när derbyt är klart, dvs snitta på 300 poäng per uppdrag (och givetvis göra alla 9 uppdragen). På så sätt går det att ta några enstaka uppdrag med något lägre poäng om det krisar, bara man väger upp för det med 315-320p-uppdrag. De som inte når det målet får en varning och efter tre varningar får man lämna kvarteret.

Rätt hårt att slänga ut folk ur kvarteret visserligen, men tanken är väl ändå att det ska vara ett derbykvarter, eller har jag fel? Det är ju inte svårt att hålla sig till det här, men de som inte gör det får poängen att dala för oss alla istället.

/Stenkulla
Jag håller med dig! Vi har hela tiden haft som mål att satsa ordentligt på derbyt. Och det är inte svårt att hoppa till ett annat kvarter, (finns väl 2 bukefaloskvarter till?) om man inte hänger med i tempot på derbyt.

Då får jag tacka för min tid, jag har inte alltid tid att vänta ut de största uppdragen över 300 för då kan det ta ett halvt dygn ibland att gå in igen beroende på hur det ser ut på jobbet och då finns risken istället att jag inte hinner mina 9 uppdrag. :-/

Men jag kliver åt sidan nu och släpper platsen åt någon annan istället. Hoppas ni går upp i ligan :-) //Gravel Pit Creek

Då får jag tacka för min tid, jag har inte alltid tid att vänta ut de största uppdragen över 300 för då kan det ta ett halvt dygn ibland att gå in igen beroende på hur det ser ut på jobbet och då finns risken istället att jag inte hinner mina 9 uppdrag. :-/

Men jag kliver åt sidan nu och släpper platsen åt någon annan istället. Hoppas ni går upp i ligan :-) //Gravel Pit Creek
Eller så klickar du ur dig ur derbyt? :)

Jag anser, som vanligt, att fler ska kunna rensa. Om det inte finns uppdrag med låg poäng kan de inte väljas.
Måste säga att det var ovanligt bra rensat den här omgången, all heder till er! Men ni kan ju inte sitta med timern på 30 minuter hela tiden, är vi fler som hjälps åt får vi ett jämnare underhåll.
@gravel - Du behöver väl inte lämna? Det räcker väl att knappa ur derbyt om du ser en tuff vecka framför dig?
//Rancho grande

För övrigt instämmer jag helt med Stenkullas förslag !
Ett snitt är rimligt att ha och en lägsta gräns för totalpoäng annars kommer man bli tokig på att sitta och vänta på uppdrag. Ett på 294 poäng funkar bra mellan 320'orna.

@Jerseyite ska vi lägga till Rancho som nestor också då? Ta bort Saras som nestor eftersom hon inte är så aktiv i debyt (inte tar så många höga poäng)? Så har vi kvar antal nestorer men får någon som är mer aktiv :)

Eller så klickar du ur dig ur derbyt? :)
Redan gjort men det går nästan aldrig vägen längre, jag hinner inte spela på det sättet. Funkade så länge man kunde ta 270-osv uppåt men inte på enbart 300 och uppåt. Har gått ur. Som sagt lycka till och hoppas ni klättrar upp på pallen :-)

Redan gjort men det går nästan aldrig vägen längre, jag hinner inte spela på det sättet. Funkade så länge man kunde ta 270-osv uppåt men inte på enbart 300 och uppåt. Har gått ur. Som sagt lycka till och hoppas ni klättrar upp på pallen :-)
Men du kan väl vara kvar i kvarteret? Eller är det att du vill vara med i derbyn?

Jag har sagt innan att jag också kan rensa uppdrag om ni tycker det är ok. Jag är inne typ jämt :o

I övrigt så tycker jag förslaget om varningar mm är bra, men kanske inte ens dra det så långt som tre varningar utan färre? Tre varningar är ju tre veckor, vilket är en lång tid tycker jag

Jag har sagt innan att jag också kan rensa uppdrag om ni tycker det är ok. Jag är inne typ jämt :o

I övrigt så tycker jag förslaget om varningar mm är bra, men kanske inte ens dra det så långt som tre varningar utan färre? Tre varningar är ju tre veckor, vilket är en lång tid tycker jag
Jag var också lite inne på det, men tänkte att jag säger inget så jag inte verkar som en gestapo :o:angel: Men jag kan tänka mig två varningar?

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 270
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 028
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
989
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025