Level 50 har vi som krav för att få vara med i Bukefalos supreme :)
Och vi har höga krav i derbyt också. Alla deltagare ska göra alla uppdrag (9 st eftersom vi är i högsta ligan) och få ihop minst 2700 poäng (vilket innebär minst 300 poängs uppdrag). Vi rensar allt under 300, och nästan allt under 310. Vi kan lämna tex hjälp uppdrag på 307 poäng men ta bort ett odlings på 307. Vi som rensar gör lite olika där :) Vi låter en 320 båt ligga åt gången, och efter torsdag (?) brukar vi rensa bort alla båtar. Man får såklart ta ett sånt om det finns :) men vi är inte så många som vill ta båtarna.

Karolajna var är du? Vi är tre poäng från silverplatsen. Vi kan hjälpa dig med ett snabbt biluppdrag om du är med på att slänga din båt.

@Jerseyite
Ber om ursäkt för veckan som varit. Har haft en sjukt crappy vecka, sjuk själv, sjukt barn samt strejkande telefon och uppepå det strömavbrott pga typ storm = inget wifi.

Har bockat ur mig ur derbyt inför kommande vecka men ni får givetvis kasta ut mig om ni vill det!

Förlåt igen!

Sara! Vi tog bort dig från kvarteret eftersom du missade derbyt (och vi därför missade 2800p med chans på förstaplatseb) men du är välkommen tillbaka när du ser der här. Men om du har för mycket att göra just nu, snälla klicka ur dig ur derbyt. Vi är så pass få som deltar i derbyt just nu att nio förlorade uppdrag gör jättestor skillnad procentuellt och för den totala poängen.

Vill passa på att ge en :bow: till alla som klickat ur sig ur derbyt men ändå hjälper dem som är med i derbyt genom att spara buskar etc. Bra jobbat, kvarteret!

En sak till: vi är så många med riktigt stora gårdar nu att vi verkligen borde uppgradera och bygga ut dem mindre. Så var inte blyga: om ni behöver femtio plank, be om femtio plank. Vi hjälper om vi kan, och oftast kan vi ju det.

Sara! Vi tog bort dig från kvarteret eftersom du missade derbyt (och vi därför missade 2800p med chans på förstaplatseb) men du är välkommen tillbaka när du ser der här. Men om du har för mycket att göra just nu, snälla klicka ur dig ur derbyt. Vi är så pass få som deltar i derbyt just nu att nio förlorade uppdrag gör jättestor skillnad procentuellt och för den totala poängen.

Vill passa på att ge en :bow: till alla som klickat ur sig ur derbyt men ändå hjälper dem som är med i derbyt genom att spara buskar etc. Bra jobbat, kvarteret!

En sak till: vi är så många med riktigt stora gårdar nu att vi verkligen borde uppgradera och bygga ut dem mindre. Så var inte blyga: om ni behöver femtio plank, be om femtio plank. Vi hjälper om vi kan, och oftast kan vi ju det.

Hej alla! Jag ber om ursäkt för att jag inte gått ur kvarteret för längesen, slutade spela först för att min telefon dog och jag inte kunde spela alls nästan och sen har jag tänkt att jag ska fortsätta men så blev det inte...

Har insett att hayday mest stressar mig, pressen av att gå in och göra uppdrag osv, så jag tar paus på obestämd tid.

Såg att ni kastat ut mig ur kvarteret, jag ber att få gå med igen om/när jag ändrar mig.

Hoppas inte jag sumpat allt för många derbyn för er, jag vet ju hur jobbigt det är när någon inte deltar... Skäms på mig!

Lycka till i framtida derbyn allihopa!

Vi har haft lite diskussioner i chatten om vi ska rensa hårdare eftersom vi kommer väldigt långt bakom 1an och har lite halvdant snitt gentemot dom.

Funderingarna är ska vi rensa hårdare?
Ta bort ALLT under 310, och även vissa av de högre men mer tidskrävande uppdragen?

De uppdrag vi då kommit på är ull, getmjölk och jordgubbar. Eventuellt juice-uppdrag, jag kommer inte ihåg vilken juice det brukar vara. Körsbär tar ju 2 timmar st, medan morot tar 25 minuter styck, så det är ju stor skillnad.
Vad tycker ni?

Jag gillar även de uppdragen som tar lång tid. Enkelt när man inte hinner vara inne så mkt. Men är absolut för att rensa precis allt under 310! Även 307 o dyl oavsett hur lätta de är. Har tagit flera sådana själv men rensas det kanske det kommer upp sådana över 310 ist.

Är inte inne så ofta men tycker det varit många att välja på varje gång. Dock började jag med 2 st 320 båtar på rad så det var kanske många som började bli klara när jag väl gjorde resten.

Ja de som dyker upp på ex 307 poäng är ju sånt som kan komma högre, fiske, lastbilar och byn. Så jag ser gärna att vi rensar alla under 310. Jag vet själv att jag kan vara slö och ta ett sånt istället för att orka vänta på ett bättre, men det är ju inte så farligt att vänta :p

Vad sägs om att kasta en del av de längre uppdragen de veckor connemara inte är med? Tror inte vi är så många andra som gärna vill ha dom?

Jag hade egentligen inte tänkt att vara med denna gången i derbyt, men hittade inte hur man gick ur. Någon som vet? Kör på denna veckan, men nästa måste jag skippa pga studier :)

Jag tar också en del längre uppdrag, passar mig bra att kunna ladda maskinen och inte behöva bekymra mig ;) tex kolauppdrag osv.

Men ull, getmjölk och jordgubbar är jag helt med på att kasta!

Sedan funderar jag på hur vi ska förhålla oss mot slutet av veckan? Om det är någon som har många uppdrag kvar mot slutet kanske det är viktigare att de faktiskt blir gjorda? Och då kan man acceptera 307-uppdrag tex.

Jag tar också en del längre uppdrag, passar mig bra att kunna ladda maskinen och inte behöva bekymra mig ;) tex kolauppdrag osv.

Men ull, getmjölk och jordgubbar är jag helt med på att kasta!

Sedan funderar jag på hur vi ska förhålla oss mot slutet av veckan? Om det är någon som har många uppdrag kvar mot slutet kanske det är viktigare att de faktiskt blir gjorda? Och då kan man acceptera 307-uppdrag tex.

För min del så gör jag ofta många på slutet men vill ändå gärna ha höga siffror. Vi är väl ganska rutinerade alla som är med nu så det har vi nog koll på? Eller någon som känner sig stressad?

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 263
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 024
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
985
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31