Jag håller med Miranda om att gruva på 312 (311?) också kan sparas, det är väldigt få gruvuppdrag på högre poäng, men gruvuppdragen är verkligen bra för hjärtat när det börjar knipa. Har man bara material, är det få uppdrag som kan hjälpa en enklare/snabbare över tröskeln. Men - jag håller helt med om att en uppstramning behövs. (Säger en som just fått ett 250p Bacon, utan att be om det = 10 diamanter minus)
Bra ide med gruvan! Det tycker jag vi kör på.

Jag tycker vi ska tänka till ang. att slänga uppdrag om det har röda siffror. I går kväll tog jag 320p för 295 tomater. Tiden var röd men det fanns 2 dagar och 20 timmar kvar. Jag tog uppdraget (gillar faktiskt långa odlingsuppdrag, 3x6 timmar som jag inte behöver sitta med näsan i skärmen) och kommer att vara klar på mindre än 24 timmar totalt inklusive lite väntetider mellan skördemöjlighet och sådd. Självklart ska omöjliga uppdrag slängas, men vad jag vill säga är att man ska beräkna möjligheten, är det rimligt att hinna? Kan man gissa på att de flesta har minst 90 odlingsplatser, själv har jag 108, och ni storfräsare har säkert många fler.

Hej!
Det är lite oklart för mig vad som gäller nu för tiden. Vi rensar (nästan) allt under 315p. Förr var nedre gräns 2700p totalt, dvs 300 x 9. Är den nedre gränsen nu 315 x 9, alltså 2835p? Tar jag ett hjälpuppdrag på 312 så måste jag kompensera för att ta mig upp till 2835 totalt? Eller kan jag ta 9 st 312 uppdrag (om det var möjligt) och fortfarande anses dra mitt strå till stacken med 2808? Självklart ska vi inte ha kadaverdisciplin, men det är bra att veta vad som gäller.

Hej!
Det är lite oklart för mig vad som gäller nu för tiden. Vi rensar (nästan) allt under 315p. Förr var nedre gräns 2700p totalt, dvs 300 x 9. Är den nedre gränsen nu 315 x 9, alltså 2835p? Tar jag ett hjälpuppdrag på 312 så måste jag kompensera för att ta mig upp till 2835 totalt? Eller kan jag ta 9 st 312 uppdrag (om det var möjligt) och fortfarande anses dra mitt strå till stacken med 2808? Självklart ska vi inte ha kadaverdisciplin, men det är bra att veta vad som gäller.
Vi har räknat 9 x 312 poäng, 2808 poäng minst ska man få ihop :)

Vi har räknat 9 x 312 poäng, 2808 poäng minst ska man få ihop :)
Aha, det har jag helt missat.
Men det förklarar varför det verkar vara ok att ta under 315 (inte bara 312 Hjälp och 314 Gruva). Jag trodde att man ändå skulle sträva mot 315x9 totalt, (då kan man ju agera fritt bara man levererar - men nu kan man göra detsamma men behöver bara 2808, mindre än alla andra?).
Vad har ni sagt om det tionde uppdraget, vid befarat behov?

Senast ändrad:
Aha, det har jag helt missat.
Men det förklarar varför det verkar vara ok att ta under 315 (inte bara 312 Hjälp och 314 Gruva). Jag trodde att man ändå skulle sträva mot 315x9 totalt, (då kan man ju agera fritt bara man levererar - men nu kan man göra detsamma men behöver bara 2808, mindre än alla andra?).
Vad har ni sagt om det tionde uppdraget, vid befarat behov?
Vi har inte sagt något definitivt om extrauppdraget, men jag tycker det är en bra fråga; hur många är beredda att spara tio diamanter i veckan för att kunna ta ett extra på söndagen?

De enda uppdragen som bör sparas under 315 är de snabba; by, lastbil, gruva, hjälp. Har sett en del 311 djurmat på tavlan på sistone; jag tycker att vi skall slänga dem mer aktivt.

Uppdragen under 315p är ju "nöduppdrag"; saker vi kan fixa snabbt. Därav 2808p minimum, fast vi satsar ju på 9xminst315.

Måste göra vågen för dem som har fixat 10x320p på sistone. Så snyggt!! :bow:

Jag har också uppfattat uppdragen under 315 som nöduppdrag, det var därför jag trodde att man skulle kompensera så att man ändå nådde 9x315p. Annars är det ju inte nöd, utan ok.

Jag har också sett 312 uppdragen som nöd, främst då hjälpuppdragen. Tror inte jag själv har sparat andra uppdrag under? Kanske nån gruva på 314 p. Och det har hänt att jag själv tagit ett 312 p med hjälp, men det har blivit typ ett under hela veckan vilket jag tycker är okej. Jag tycker nog inte det är okej om man bara tar 9x312, utan jag räknar med att folk ser det just som nöduppdrag när vi haft så urkassa veckor som senaste två, när det "aldrig" dyker upp nått vettigt, och då tar ett eller möjligen två, för att helt enkelt hinna med pga den dåliga utdelningen av bättre uppdrag.

Håller fullständigt med dig @Trott - det är totalt förståligt en vecka som denna (helt totalt genomusel!) men inte som regel.

Tar man nio 312p tycker jag att man kan räkna med att behöva ta ett extrauppdrag. Det är ändå 9x8 = 72p skillnad. Vi har missat pallen med färre poäng än så.

Nu har vi trillat ner till andraplatsen. :banghead: Kan någon ta ett extrauppdrag? Har redan gjort mitt tionde annars hade jag tagit lastbilen eller byn som ligger på tavlan just nu.

Kvarteret, vad säger ni om ett experiment den här veckan? Slänga allt under 320p tisdag-onsdag så folk inte känner sig sugna när det där 312p hjälpuppdraget dyker upp. Vi hade kunnat slå dem som vann utan tvekan om vi inte hade tagit så många "små" uppdrag tidigt för även om deras standard är 320x10 så avslöjade deras totala poäng att de inte följer sina egna regler. Vad tycker ni?

Kvarteret, vad säger ni om ett experiment den här veckan? Slänga allt under 320p tisdag-onsdag så folk inte känner sig sugna när det där 312p hjälpuppdraget dyker upp. Vi hade kunnat slå dem som vann utan tvekan om vi inte hade tagit så många "små" uppdrag tidigt för även om deras standard är 320x10 så avslöjade deras totala poäng att de inte följer sina egna regler. Vad tycker ni?
inte mig emot!

Jag har klickat ur mig ur derbyt, jag kommer att vara borta en del nästa vecka men ska hjälpa till i kulisserna så mycket jag hinner.

Som jag ser det finns det tre (minst) vägar att gå i derbyt;
A. ta rygg (och gå i kapp) på de lag som satsar på full pott, 10 x 320p. Jag har sett flera inbjudningar till lag som har absolut krav på endast 320p och krav på att alla tar extrauppdrag varje gång.
B. jobba som vi gör nu men tuffa till det genom att sätta en minimipoäng som ligger högre än idag. Vi kan ha kvar tex hjälp o gruva strax under 315 men ha en lägsta poäng som kräver minst 50% 320p. Det kräver dock en förändring i hur vi slänger annars får vi inte fram tillräckligt med 320p. Någon form av turordning, rullande lista som gör att det blir lite rättvisa i vem som tar extrauppdrag, alla drar sitt strå till stacken.
C. köra på som idag och tycka att det är kul när vi vinner och vi gräver inte ner oss om vi bara kommer trea. Vill vi inte slösa diamanter på extrauppdrag så slipper vi.

Tja, kanske några tankar att fundera omkring?

Nu är jag ju urklickad från derbyt, men jag ser helst alternativ C av de Rancho föreslog. Mycket beror ju på att min by inte är nog utbyggd för byuppdragen, samma gäller för ladan vid lastbil- och båtuppdrag. Skulle bara den där sabla ladan vara stor nog skulle jag verkligen gilla lastbilen! I alla fall, de punkterna tycker jag begränsar urvalet av mjöliga 320 poängs uppdrag rätt rejält.
Jag sätter gärna diamanter på ett tionde uppdrag när det behövs, men ogillar att snabba på båten med diamanter.

Att någon vecka prova köra hårdare och prova de andra alternativen är helt okej, men jag ställer mig tveksam till att alltid ha det så. Speltiden är inte obegränsad, och ibland mindre än planerat, så lite flexibilitet tycker jag är bra.

Jag tror "problemet" är att vi har väldigt många gårdar som inte är fullt utbyggda/små silo och lada/inte alla maskiner osv som gör att vi nog inte kommer få igenom att bara ta 320 p även om jag tror vi kan lyckas med det. Jag kör gärna med bara 320 p tis ons till exempel, men de små gårdarna håller förmodligen inte med. Det är ju svårt att få ut infon till alla också, upplever att nästan "inga" läser här i tråden?

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 268
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 028
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
988
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka