Nu är ju jag inte med i ert kvarter men det enda jag tycker är störigt med poängen är om man tar 5 lätta o sen bara "nu är jag klar!" Åh vad jag är duktigt typ efter 2 dygn. Har man fullt tillräckligt med lätta uppdrag typ hela derbyt så är det ju inga problem för min del iaf :)

Det jag saknar mest i vårat är att vi är typ 4 som är lite aktiva i chatten. Man hinner liksom i princip aldrig få hjälp längre eller kan sälja bygg o sånt till kvartersmedlemmar. Tycker det är tråkigt o sälja ut sånt bra utan för kvarteret men min senaste rensning såldes allt direkt till andra.

Jag tycker som alla andra att det viktigaste är ju att man gör sitt bästa i derbyt, @sweep. Det är ju inte alla som kan ta jätteuppdrag hela tiden. Det som spelar roll är ju att man i alla fall är med när man kan. Jag tycker verkligen inte att du skall känna att du skall lämna kvarteret bara för att de största uppdragen är för svåra.

Awesome att vi vann!!! Bra jobbat, alla! :bump:

och av husdjuren får du sen bygggrejer/gruvgrejer/yxor/sågar av :) Vilket innebär att det är rätt bra med husdjur om man vill få mer av sånt. Själv har jag 6 hästar, 3 åsnor, 6 katter, 1 kattunge, 6 hundar, 4 hundvalpar och 4 kaniner :D

:eek: Måste ha i så fall! Jagar ständigt efter byggnadsmaterial..

:eek: Måste ha i så fall! Jagar ständigt efter byggnadsmaterial..
Åsnor är hungriga ofta, men ger inte så mycket xp eller material, hundarna å katterna ger ofta material tycker jag (men dom är jobbiga för förrådet av mjölk/bacon sinar snabbt...) bäst är det när två av samma djur ger material på samma matomgång, känns som jackpot :p

Åsnor är hungriga ofta, men ger inte så mycket xp eller material, hundarna å katterna ger ofta material tycker jag (men dom är jobbiga för förrådet av mjölk/bacon sinar snabbt...) bäst är det när två av samma djur ger material på samma matomgång, känns som jackpot :p

Hmm även om det låter lockande så får jag nog vänta med att skaffa husdjur då jag behöver sälja det mesta för att ha råd med allt som kommer nytt. Dock ska jag börja lasta båtarna ändå för jag antar att man kan spara dessa saker man byter mot husdjur m.m. på hög?
Men jag är dock osäker på om jag verkligen får dessa grejer för som belöning står det bara XP och sen ett roder med siffror. :confused:

Hmm även om det låter lockande så får jag nog vänta med att skaffa husdjur då jag behöver sälja det mesta för att ha råd med allt som kommer nytt. Dock ska jag börja lasta båtarna ändå för jag antar att man kan spara dessa saker man byter mot husdjur m.m. på hög?
Men jag är dock osäker på om jag verkligen får dessa grejer för som belöning står det bara XP och sen ett roder med siffror. :confused:
Lapparna du får av båtarna sparas. Det du ser med siffror är hur många xp du har/hur många som behövs till du går upp en nivå. Allt du gör ger dig xp, oavsett om det är skördar grödor, hjälper folk att lasta på båten/återuppliva träd eller matar dina husdjur osv. Om du trycker på den blå stjärnan med din level på, så kan du se vad du får för belöning när du kommer upp till nästa nivå (det kanske du redan vet, men skriver det ändå :) ) Du kan även få lappar när du säljer smycken till lastbilen (vet inte vilken nivå man kan bygga smyckesverkstaden dock). Vill du tjäna pengar, så sälj i din vägbutik, och när det är "event" där du får dubbelt upp i pengar på lastbilarna. Du tjänar mer pengar att sälja i vägbutiken=vb. än till dina besökare på gården eller till lastbilen/båten. Och, ta så mycket betalt som möjligt såklart.

Vad snälla ni är :) Kommer gärna om det blir plats :)

Passar på o fråga 2 grejer.

Mitt fiske ligger alltid efter. Något bra tips på o komma ikapp? Eller det är bara att utöka drag o nättillverkare för hutlöst många diamanter? Har 4 platser i drag o 6 i nät o såklart alla vattnen upplåsta. Men det är sjukt störigt att man både vill fiska hummer, anka, fisk med nät :(

Nästa fråga är ang sågar o yxor. Har klarat mig länge på bra nivå (odlar lite av allt) men nu har jag 40 yxor o 0 sågar. Vet ni om det är något förhållande dem sinsemellan så att man tjänar på o sälja ut/använda upp yxorna för o få lite sågar o lite yxor? Buggmaterial o liknande tycker jag det känns som att det stämmer bra. Dvs inte samla massor av en sort på hög utan sälja av de man få oftast för o få lite mer av de ovanliga.

Vad snälla ni är :) Kommer gärna om det blir plats :)

Passar på o fråga 2 grejer.

Mitt fiske ligger alltid efter. Något bra tips på o komma ikapp? Eller det är bara att utöka drag o nättillverkare för hutlöst många diamanter? Har 4 platser i drag o 6 i nät o såklart alla vattnen upplåsta. Men det är sjukt störigt att man både vill fiska hummer, anka, fisk med nät :(

Nästa fråga är ang sågar o yxor. Har klarat mig länge på bra nivå (odlar lite av allt) men nu har jag 40 yxor o 0 sågar. Vet ni om det är något förhållande dem sinsemellan så att man tjänar på o sälja ut/använda upp yxorna för o få lite sågar o lite yxor? Buggmaterial o liknande tycker jag det känns som att det stämmer bra. Dvs inte samla massor av en sort på hög utan sälja av de man få oftast för o få lite mer av de ovanliga.
Jag brukar köra varannan vända anka, varannan hummer. Fiskar oftast bara vid derby uppdrag men ibland där imellan om jag behöver en filé eller tre. Har bara 4 platser för drag och 4 för hummer/anka. Hummer tar ju länge tid att bli klart så att lägga ut dom när man vet att man inte kan vara inne på 3 4 timmar är ju smart, då hinner dom bli klara tills man kommer in igen.

Yxor å sågar, ingen aning hur det är men tror det bara är slumpen. Du får odla mer buskar ;) Mina buskar för bina äter upp mina yxor så jag inte hinner med att ta bort andra buskar...

jag har oxå många yxor tror det var över 60st och två sågar. Så enormt tråkigt.

Fisket tycker jag är enormt tråkigt, kör bara där om jag måste. så har inget bra tips att ge.

Lapparna du får av båtarna sparas. Det du ser med siffror är hur många xp du har/hur många som behövs till du går upp en nivå. Allt du gör ger dig xp, oavsett om det är skördar grödor, hjälper folk att lasta på båten/återuppliva träd eller matar dina husdjur osv. Om du trycker på den blå stjärnan med din level på, så kan du se vad du får för belöning när du kommer upp till nästa nivå (det kanske du redan vet, men skriver det ändå :) ) Du kan även få lappar när du säljer smycken till lastbilen (vet inte vilken nivå man kan bygga smyckesverkstaden dock). Vill du tjäna pengar, så sälj i din vägbutik, och när det är "event" där du får dubbelt upp i pengar på lastbilarna. Du tjänar mer pengar att sälja i vägbutiken=vb. än till dina besökare på gården eller till lastbilen/båten. Och, ta så mycket betalt som möjligt såklart.

De där båtlasterna är irriterande, tur man är gravid och springer på toa flera gånger under natten och att man då samtidigt kan kolla hay day haha :laugh: Blir man av med produkterna man redan lastat på om man inte hinner fylla båten innan tiden går ut? Man kanske ska vänta med att fylla den tills man har allt?

Jag säljer faktiskt bara mina grejer till vägbutiken samt att jag nu börjat lasta båtar och gick precis med i mitt första derby! Tycker jag har tjänat rätt bra på det och XPn är tillräcklig för att jag ska levla i lagom takt med min inkomst så jag inte blir stillastående.:)

De där båtlasterna är irriterande, tur man är gravid och springer på toa flera gånger under natten och att man då samtidigt kan kolla hay day haha :laugh: Blir man av med produkterna man redan lastat på om man inte hinner fylla båten innan tiden går ut? Man kanske ska vänta med att fylla den tills man har allt?

Jag säljer faktiskt bara mina grejer till vägbutiken samt att jag nu börjat lasta båtar och gick precis med i mitt första derby! Tycker jag har tjänat rätt bra på det och XPn är tillräcklig för att jag ska levla i lagom takt med min inkomst så jag inte blir stillastående.:)
japp du förlorar grejerna. Men om det är en båt som du tror att du inte kan klara av, så kan du skicka iväg den om du inte fyllt nån låda. Bara att trycka på båtikonen som du trycker på när du vill skicka iväg den fulla båten

japp du förlorar grejerna. Men om det är en båt som du tror att du inte kan klara av, så kan du skicka iväg den om du inte fyllt nån låda. Bara att trycka på båtikonen som du trycker på när du vill skicka iväg den fulla båten

Jaså man kan skicka iväg dom ändå! Men jag antar att man inte uppfyller derbyuppdragen med antal fyllda båtar samt att man inte får någon kupong? Men är väl bättre med lite XP för de grejer man lastat på än att allt går förlorat och du får inget alls för jobbet.

Jaså man kan skicka iväg dom ändå! Men jag antar att man inte uppfyller derbyuppdragen med antal fyllda båtar samt att man inte får någon kupong? Men är väl bättre med lite XP för de grejer man lastat på än att allt går förlorat och du får inget alls för jobbet.
Du behöver nog inte fylla alla båtar i rad för att klara uppdraget, men tror @Jerseyite har bättre koll på det? Jag gör inte båt uppdrag och i vanliga fall skickar jag iväg nästan alla båtar, kommer ju en ny 4 timmar senare som kan vara enklare :p onödigt att lassa på varor som sen går förlorade för man inte fixar alla :)

Jisses, den här tråden hade jag helt glömt av! :o Det är jag som är himla bra bondgård. Känner att jag inte har hunnit med att vara lika aktiv nu i sommar, men nu ska det bli ändring på det . Har försökt göra lite uppdrag här och där iallafall.. :)

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 203
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 001
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
983
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur