Tack, då tror jag att jag fegar ur även i framtiden ))
Ca 30 kg per omgång med bara röda drag (om man har alls utrymmen upplåsta), tar ca 1.5-3 timmar för varje område att bli redo att fiskas i igen. Så om man kan gå kan gå in 4 gånger på en dag så kan man klara ett stort fiskeuppdrag på en dag :) annars på två :) jag gillar fiskeuppdragen och tar gärna två tre stycken på en vecka :)

Alltså jag måste bara säga! När vi hjälps åt som vi gjorde nu med mitt ena uppdrag så går det verkligen fort!
Jag tänkte ta en långt och skönt bad - gick sådär :p den där stakars bilen hann inte ens in på uppfarten innan det var dags för nästa tur!

Tack för hjälpen alla inblandade!! :heart

Jag började spela för några dagar sedan och är helt fast!
Är på level 18 nu, finns det något grannskap för bukefalister som är nybörjare och där kraven inte är så höga? :p

Hej Malinois,
Om du klickar på ditt kvartershus så kan du söka på tex Bukefalos. Då får du upp tre alternativ. Om du klickar på ett av dom så ser du villkoren som man satt upp för resp kvarter!
Lycka till!

Jag undrar hur det kommer sig att mina följare oftast är snabbare än mina kvarterskamrater att plocka upp döda träd, efterfrågade produkter i vb osv.
Å då är det inte efter tretti sekunder utan kanske efter tre timmar. Trots att det finns kvarterskamrater med uppdrag? Använder man inte knappen till höger för att se vilka som vill ha hjälp/ annonserar?!?

Jag undrar hur det kommer sig att mina följare oftast är snabbare än mina kvarterskamrater att plocka upp döda träd, efterfrågade produkter i vb osv.
Å då är det inte efter tretti sekunder utan kanske efter tre timmar. Trots att det finns kvarterskamrater med uppdrag? Använder man inte knappen till höger för att se vilka som vill ha hjälp/ annonserar?!?
Råkar också ut för det ofta. Speciellt en av mina följare, Hen är skitjobbig, tar allt!

jag framförallt sparar era träd till andra, har jag inte hjälpuppdrag så tar jag dem inte. Men behöver ni hjälp med båten gör jag det, om jag kan.

räknade lite innan, de som ledde mitt på dagen hade 2900 poäng i snitt.

Jag har inte haft lust alls att spela. Nu har jag funderat på att logga in några gånger men struntat i det, kan inte riktigt svara på om och när jag återvänder faktiskt, men jag tror jag är bortklickad från derbyt iaf

jag framförallt sparar era träd till andra, har jag inte hjälpuppdrag så tar jag dem inte. Men behöver ni hjälp med båten gör jag det, om jag kan.

räknade lite innan, de som ledde mitt på dagen hade 2900 poäng i snitt.
Inte undra på att det är kämpigt för oss där den med mest poäng inte ens har 2900

De tar alltså ENBART uppdrag på 320p plus ett extra. De måste med andra ord använda diamanter i drivor för att få fram dem stora uppdragen i så stora mängder.

:wtf:

Vi får verkligen hoppas vi kommer i en sämre liga nästa vända så vi kan vinna eller åtminstone ha chans på pallen :wtf:

2900 / 9 = > 322
Finns det uppdrag på mer än 320, jag har iaf inte hittat dom.
2900 / 10 = 290
Man har troligen offrat 10 diamanter / pp
Allt hänger ju på Total poäng / antal medverkande spelare, så antingen får vi "stiffa" till det eller sänka ambitionen

Stiffa till det, kan tolkas som;
  • Regel på vilka uppdrag man får ta (poäng)
  • Slänga alla uppdrag man inte vill att ngn ska ta
  • Undanbe deltagande om man inte tror att man kan ta minst 10 uppdrag
  • Osv
Lite väl tufft? Eller?

Ja blir lite väl tufft att tvinga alla ta 10 uppdrag. Däremot kan man säkert bli bättre på att kasta låga uppdrag och ta högre. Jag har själv vart lite irriterad på bristen av 320 poängare den här veckan, jag har fått "nöja" mig med 300 + :cautious:

Ja blir lite väl tufft att tvinga alla ta 10 uppdrag. Däremot kan man säkert bli bättre på att kasta låga uppdrag och ta högre. Jag har själv vart lite irriterad på bristen av 320 poängare den här veckan, jag har fått "nöja" mig med 300 + :cautious:
Jag var klar med alla uppdrag utom ett när det var +4 dagar kvar, väntade på 320 i Byn. Men det fanns inte. Hittade ett bra och snabbt skördeupdrag till slut , så byn är fortfarande laddad(!) men sååå irriterande att inte få bättre (poäng) uppdrag kanske fler ska få direktiv på hur det ska slängas och få möjligheten att slänga?! Det är hårt tryck på dom som kan slänga uppdrag, måste vara på tårna hela tiden...

har funderat lite i veckan, tycker att tis, ons, tor är lättast att hitta stora uppdrag, detta pga att vi slänger allt under 300. För min del skulle jag vilja att vi fortsatte med detta, även till lördag kväll. Men förstår om ni andra inte vill.

I skrivande stund har vi 15 st som klarat 9 uppdrag. 3 på åtta uppdrag och 1 på fem.
Detta blir ett snitt på 2594 per deltagare som ger ett snitt på 288 per uppdrag. Detta kan vi absolut få till bättre. Speciellt om vi slänger mer lägre uppdrag.

Skulle vi ta bort den som har lägst skulle det bli snitt på 2683 per deltagare och 298 per uppdrag. Jag har här rensat bort dennes 5 uppdrag.

kanske ska tillägga att i skrivande stund har de som ligger trea ett snitt på 320 per uppdrag på alla sina 9 uppdrag. Inget jag tror vi någonsin kommer klara av. Ialla fall inte jag.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 270
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 028
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
989
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka