HD röntgen - Bilder

O_UP_EXM_DX_20210205_155229_1.png


Corgi, C/C, SKK
 
Ammo0003.jpg

C/C 2016
C pga något grunda skålar. Bakstödet täcker inte riktigt 50%. Rätt vanligt i rasen och aldrig något som ger kliniska problem.
 
Här är på min valp som var ca 4.5 månad när bilderna togs. Hoppas på att dom får en ok avläsning när han är vuxen sen. Vänster höft (höger på bilden) ligger ju helt klart mer tight än den högra höften, men tycker ändå det ser okej ut. :)
9or2VYY.jpg
 
Jag brukar gå in i den när jag vill ha lite underhållning. När kreti och pleti anses veta mer än SKKs avläsare :)

Jag blir också förundrad över att en pytteliten snedhet i en bild - utan att veta om det gick att få hunden rakare eller hur många bilder som skickades in - leder till massiv upprördhet. Men bara om resultatet inte blev det önskade. Så länge hunden är fri på höfterna enligt avläsningen bryr man sig inte...
 
Jag blir också förundrad över att en pytteliten snedhet i en bild - utan att veta om det gick att få hunden rakare eller hur många bilder som skickades in - leder till massiv upprördhet. Men bara om resultatet inte blev det önskade. Så länge hunden är fri på höfterna enligt avläsningen bryr man sig inte...
Precis och upprördheten när man tagit flera bilder. I mina ögon är det inte ett tecken på inkompetens utan på noggrannhet.
Är ju också så att det är betydligt lättare att få en rak bild på en gång på en hund med bra höfter. Kan vara väldigt bökigt i en del fall, speciellt om hunden har höfter som är olika.
SKK-röntgen var verkligen inte min favoritsysselsättning.
 
Här är på min valp som var ca 4.5 månad när bilderna togs. Hoppas på att dom får en ok avläsning när han är vuxen sen. Vänster höft (höger på bilden) ligger ju helt klart mer tight än den högra höften, men tycker ändå det ser okej ut. :)
9or2VYY.jpg
Ligger han verkligen rakt?
Ser ut som att han är lite lutad/sne åt hans vänster
 
Fast avläsningarna är lite hawaii tycker jag.
På den här bilden bedömdes ena som C/C och den andra som B/B. Gissa vilken som är vilken?
IMG_7339.jpeg
 
Vänstra bilden B, högra C?

Hoppas jag har fel, för då är det sorligt om det är bedömt så.
Högra höften på vänstra bilden ser ju ganska taskig ut :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har HD-röntgat min hund. Vad skulle ni gissa på för resultat?
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 204
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 164
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 591
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp