HD röntgen - Bilder

Precis och upprördheten när man tagit flera bilder. I mina ögon är det inte ett tecken på inkompetens utan på noggrannhet.
Är ju också så att det är betydligt lättare att få en rak bild på en gång på en hund med bra höfter. Kan vara väldigt bökigt i en del fall, speciellt om hunden har höfter som är olika.
SKK-röntgen var verkligen inte min favoritsysselsättning.
När vi skulle röntga en av mina tidigare hundar så fick de ta massvis av bilder, för pga muskelskada var det omöjligt för henne att ligga rakt ordentligt. Nu var det så länge sedan att jag inte minns exakt hur det blev med bilderna sedan, jag har dem i gamla datorn någonstans, men hon fick åtminstone A-höfter.
 
@Rugge @Milosari @Dentaku

Hunden på vänstra bilden fick B/B och hunden på högra bilden C/C. Jag tycker personligen att vänster höft på den vänstra bilden (d.v.s vänstra bilden men högra sidan på bilden) ser sämre ut än båda höfterna på den högra bilden. Det är alltså två olika hundar där den ena friröntgades och den andra inte.
 
@Rugge @Milosari @Dentaku

Hunden på vänstra bilden fick B/B och hunden på högra bilden C/C. Jag tycker personligen att vänster höft på den vänstra bilden (d.v.s vänstra bilden men högra sidan på bilden) ser sämre ut än båda höfterna på den högra bilden. Det är alltså två olika hundar där den ena friröntgades och den andra inte.

Vad får dig att tycka det? Bakstödet ser i vart fall ut att vara helt ok, det är där jag tror att den andra hunnden brister.
 
@Rugge @Milosari @Dentaku

Hunden på vänstra bilden fick B/B och hunden på högra bilden C/C. Jag tycker personligen att vänster höft på den vänstra bilden (d.v.s vänstra bilden men högra sidan på bilden) ser sämre ut än båda höfterna på den högra bilden. Det är alltså två olika hundar där den ena friröntgades och den andra inte.
Känns ju inte alls som en orimlig bedömning utifrån bilderna. :)
 
A-A, ettårig BC
 

Bifogade filer

  • SonicHD.jpg
    SonicHD.jpg
    154,6 KB · Visningar: 37
C-C, treårig BC.
Inte min bild, men min uppfödning. Jag hade INTE godkänt att de skickade denna bilden för avläsning... Så snett lagd.
 

Bifogade filer

  • KaxaHD.jpg
    KaxaHD.jpg
    24,5 KB · Visningar: 60

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har HD-röntgat min hund. Vad skulle ni gissa på för resultat?
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 205
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 339
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp