Hej vännen

Sv: Hej vännen

Jag hade tagit det som att han såg ner på mig. "God natt vännen". Det känns aningen mesigt och fjantigt. Varför kalla mig för vännen om jag inte behöver tröst eller omtanke?

Vännen är för mig ett ord man använder när någon är ledsen och man tröstar. "Men, vännen" *kramar om*
Enligt mig då.

Hade en man skrivit så hade jag trott att han kände sig överlägsen mig.

Och om man vill dra det till ytterligheter:Hur kan han vara så säker på att du är hans vän? ;))

"Tjena kompis" låter bättre i arbetssammanhand eller likn. tycker jag.Vad då "LILLA"?Jag är inte alls förtjust i ordet "LILLA"...men är det en äldre människa(75-80 år)då gäller så klart andra spelregler:)En sexig dejt ska väl inte starta med att ragga med "Lilla Vännen"Hot?Doublenot!!
 
Sv: Hej vännen

En sexig dejt ska väl inte starta med att ragga med "Lilla Vännen"Hot?Doublenot!!


Nej, inte lilla vännen! För att inte hamna för långt från ursprungsinlägget så påminner jag er om att han har skrivit "vännen". Igår - dagen före datedagen skrev han "Tack hjärtat" då jag hjälpte honom med en sak.

Idag träffade jag honom och det var riktigt trevligt. Jag upplevde honom inte alls sliskig, men öppen på nåt sätt. Vi trivdes - det var uppenbart - vi skrattade, vi pratade....och vi ses gärna igen. Det kräver lite ansträngning för oss att ses eftersom vi bor en bit ifrån varandra. Nu möttes vi halvvägs, men vi snackade lite om att han kommer till mig nästa gång.

...så kontentan av det hela...tja, han är förmodligen en som lätt säger saker som "vännen" "hjärtat" osv, men han verkar riktigt ok!:D
 
Sv: Hej vännen

...fast efter att vi sågs har jag varken skrivit "vännen" eller "hjärtat" - bara "tack snälla"
 
Sv: Hej vännen

Hmmm
jag har en på mitt jobb jag skickar gomorron sms till halv 7 med orden
"gomorron stumpan" eller " morrn gullet"..... hon blir inte arg över det .. bara skrattar.. (sambo) sen har jag en i vänkretsen jag kan säga "gu va du ser underbar ut idag"... å hon blir tvärilsk..(singel). jag får inte säga så till henne
allt beror nog hur det sägs ja.............:crazy:
/s
 
Sv: Hej vännen

Hmmm
jag har en på mitt jobb jag skickar gomorron sms till halv 7 med orden
"gomorron stumpan" eller " morrn gullet"..... hon blir inte arg över det .. bara skrattar.. (sambo) sen har jag en i vänkretsen jag kan säga "gu va du ser underbar ut idag"... å hon blir tvärilsk..(singel). jag får inte säga så till henne
allt beror nog hur det sägs ja.............:crazy:
/s


Haha, jag hade en karls som alltid gav mig massa komplimanger om hur fin jag är, hur bra jag år o hur vacker jag är....honom blev jag ilsk på för han stötte på mig HELA tiden och jag hade varit väldigt tydlig med att jag inte var intresserad....hade han inte varit det hade jag slappnat av...

min boyfriend nu ger mig ofta komplimanger både IRL o vis sms ....det mår jag bra av ...så det eror nog på vem som säger det och hur det sägs och vad andemeningen med det är
 
Sv: Hej vännen

Hmmm
jag har en på mitt jobb jag skickar gomorron sms till halv 7 med orden
"gomorron stumpan" eller " morrn gullet"..... hon blir inte arg över det .. bara skrattar.. (sambo) sen har jag en i vänkretsen jag kan säga "gu va du ser underbar ut idag"... å hon blir tvärilsk..(singel). jag får inte säga så till henne
allt beror nog hur det sägs ja.............:crazy:
/s

Det där däremot skulle jag inte gilla. Stumpan och gullet är inte ok att kalla mig tycker jag, speciellt inte någon jag inte har ett förhållande med.
 
Sv: Hej vännen

haha... ja morrontösen finns här på forumet så:D..... än har jag inte heller fått en käftsmäll... jag vet ju lite var gränsen går när man känt folk en tid.... tror jag ska kanske tilläggas:crazy:

den som lever får se............ /s
 
Sv: Hej vännen

Jag skulle inte tro att nån som är sexuellt intresserad använder ett uttryck som vännen... Det är i mina ögon alldeles för mesigt..jag slår vad om att din blivande dejt är en jubeltönt

..eller sa gor man det for att indikera att det finns mer men utan att klacka ur sig saker med sexuella anspelningar i en form av respekt for den andra manniskan.


Vannen kan ju mkt val vara en komplimang till personligheten, att den ar vardefull och just en uppskattad -van- forst och framst.

Tjabba snygging... ptja.. ratt ytligt ;)

/Bew - tydligen en mesig jubeltont... *fniss*
 
Sv: Hej vännen

Det där däremot skulle jag inte gilla. Stumpan och gullet är inte ok att kalla mig tycker jag, speciellt inte någon jag inte har ett förhållande med.

Hihi, vad olika vi är.. Det har jag inget emot alls. Lite gulligt och intimt tycker jag med dem orden :-)


( och som genast ger mig kalla kårar för att karlar/män/killar blir kallade det ena och det andre för att VI TJEJER/KVINNOR är olika om hur vi uppfattar saker.. Stackras män:crazy:
 
Sv: Hej vännen

Haha, jag håller med! Jag har en kompis som kallar mig darling, honey, baby, sweetie etc. Jag kör bara med samma jargong tillbaka. :D

Jo, men det skulle jag nog stå ut med beroende på vem det är liksom, men just stumpan och gullet är det kräkvarning på tycker jag. Men martha kallade mig baby i en annan tråd och det fick mig att fnissa lite, helt ok liksom. Men stumpan... då hade jag nog bitit henne lite grann :p
 
Sv: Hej vännen

haha... ja morrontösen finns här på forumet så:D..... än har jag inte heller fått en käftsmäll... jag vet ju lite var gränsen går när man känt folk en tid.... tror jag ska kanske tilläggas:crazy:

den som lever får se............ /s

Ja man känner ju ibland av lite hur man kan säga till andra! :) Och tur är väl det!
 
Sv: Hej vännen

Jag skulle inte tro att nån som är sexuellt intresserad använder ett uttryck som vännen... Det är i mina ögon alldeles för mesigt..jag slår vad om att din blivande dejt är en jubeltönt

"Min blivande dejt"? Har jag missat att jag har en dejt! :D
 
Sv: Hej vännen

och som genast ger mig kalla kårar för att karlar/män/killar blir kallade det ena och det andre för att VI TJEJER/KVINNOR är olika om hur vi uppfattar saker.. Stackras män
Fast grejen är ju att alla inte är likadana. Kvinnor tänker inte på samma sätt och uppskattar samma saker bara för att de är kvinnor. Därför måste man ju ha lite fingertoppskänsla och vara lite försiktig kan jag tycka. Och säger man nåt som nån uppenbart inte uppskattar så ber man om ursäkt, och gör inte om det, istället för att muttra för sig själv om att kvinnor är så svåra att förstå sig på.

Jag känner SÅ många män som klarat sig utmärkt i livet utan att trampa i klaveret och kalla tjejer saker som de inte uppskattar. De beter sig schysst, artigt och civiliserat och känner liksom efter innan de bara 'tar för sig'. Det är inte SÅ komplicerat.
 
Sv: Hej vännen

Fast grejen är ju att alla inte är likadana. Kvinnor tänker inte på samma sätt och uppskattar samma saker bara för att de är kvinnor. Därför måste man ju ha lite fingertoppskänsla och vara lite försiktig kan jag tycka. Och säger man nåt som nån uppenbart inte uppskattar så ber man om ursäkt, och gör inte om det, istället för att muttra för sig själv om att kvinnor är så svåra att förstå sig på.

Jag känner SÅ många män som klarat sig utmärkt i livet utan att trampa i klaveret och kalla tjejer saker som de inte uppskattar. De beter sig schysst, artigt och civiliserat och känner liksom efter innan de bara 'tar för sig'. Det är inte SÅ komplicerat.

Fast detsamma gäller ju män? För att dra det till ytterligheter, är det ok att kalla en man för : Hjärtat, älskling, going, snygging mm ?

SÅ många kvinnor som trampat i klaveret och "förlöjligat män med "gosiplutt"-ord istället...?!
 
Sv: Hej vännen

Givetvis gäller samma sak för män :confused:

Det är inte jag som gör gällande att män och kvinnor är väsensskilda och därför omöjliga att förstå. Tvärtom.

Och (kan inte fatta att jag måste förklara detta) samma gäller för kvinnor som för män: man får ha hyfs, etikett och lite fingertoppskänsla för vad man kan kalla folk för. Och om de inte uppskattar ett visst smeknamn så ber om man ursäkt och backar.

Gäller liksom män som kvinnor.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hej vännen

Fast detsamma gäller ju män? För att dra det till ytterligheter, är det ok att kalla en man för : Hjärtat, älskling, going, snygging mm ?

SÅ många kvinnor som trampat i klaveret och "förlöjligat män med "gosiplutt"-ord istället...?!

Självklart är det ok! Som jag skrev tidigare så säger jag gulliga smeknamn till min kompis hela tiden. Han uppskattar det betydligt mer än vad jag uppskattar det.
 
Sv: Hej vännen

I mina öron är det jättegulligt och betyder att han tycker om dig. :) Han har inte alls taskig kvinnosyn och väljer du honom kommer han att överösa dig med gulliga ord. Det är väl fint i vårt hårda samhälle!
 
Sv: Hej vännen

I mina öron är det jättegulligt och betyder att han tycker om dig. :) Han har inte alls taskig kvinnosyn och väljer du honom kommer han att överösa dig med gulliga ord. Det är väl fint i vårt hårda samhälle!

Jag vet inte om jag väljer honom, och det verkar inte som att han väljer mig. Känner mig nere just nu :cry:
 

Liknande trådar

Relationer Jag har efter några terminer i skolan äntligen hittat en person som är otroligt lik mig och jag tyckte vi fick en bra connection. Hur...
Svar
11
· Visningar
773
Senast: Lingon
·
Relationer Jag har haft några vänner genom åren som ägnar sig åt att ställa in, avboka eller omboka träffar, ibland med kort varsel. Jag funderar...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
10 835
Senast: Saeta
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
657
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 722
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp