Helinackordering

Sv: Helinackordering

275 kr/mån för all tid du lägger på fodringar, in- och utsläpp, täckesbyten, mockning och allt annat som tillkommer hela tiden? :eek: :eek: :eek: :eek: Bara mockningen kostar 800kr/mån hos oss, självklart ska stallägaren ha ordentligt betalt för det!

Hade jag haft en inackordering istället för en egen sällskapshäst så hade jag nog hellre sett att de hjälpte till i stallet mot en billig hyra än att jag fick göra en massa slitsamt gratisjobb (blir ju nästan det).
 
Sv: Helinackordering

Hur har det gått? Man slutar aldrig förvånas över hur fräcka folk kan vara :eek:
Jag tycker som de andra, att du självklart ska ta betalt för de tjänster du utför, varför ska du jobba nästan gratis? Normalt sett ingår inte tillsyn vid hovslagare/veterinär i en helinackordering heller...
 
Sv: Helinackordering

Om nu stallägaren gärna vill att stallet fylls, kan du då inte annonsera ut om att du tar emot exempelvis konvalescenter eller pensionerade hästar? Så slipper du ha andra som springer i ditt stall dagligen. Om du skriver ett rimligt pris direkt i annonsen så får du förhoppningsvis folk som kan betala för sig också!
 
Sv: Helinackordering

275 kr/mån för all tid du lägger på fodringar, in- och utsläpp, täckesbyten, mockning och allt annat som tillkommer hela tiden? :eek: :eek: :eek: :eek: Bara mockningen kostar 800kr/mån hos oss, självklart ska stallägaren ha ordentligt betalt för det!

Hade jag haft en inackordering istället för en egen sällskapshäst så hade jag nog hellre sett att de hjälpte till i stallet mot en billig hyra än att jag fick göra en massa slitsamt gratisjobb (blir ju nästan det).

Tyvärr är det så... nu har jag fått en högre grovfoderkostnad också, blir 1000kr i månaden istället.... jag har försökt hitta avelssto, eller konvalecent eller så som inackordering för att få lite mer betalat för själva jobbet. Men för mig är det viktigare att de andra hästarna betalar sig själva än att sänka hyran och behöva betala för att ha dem här. Tyvärr är intresset svagt i mina trakter, men så blir det när man varken har ridhus eller ridbana...
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 559
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
612
Senast: Anna-Bella
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 983
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp