helt fantastiskt!

_Runaway_

Trådstartare
Hunden vågade bada idag! :o Hon simmade till och med. hade spårlinan på sig, och hon for hit och dit, hämtade pinnar, blad och vass och kastade sig hit och dit!

vissa hundar vägrar bada (vi var med träningsgruppen och badade och med var två hanhundar som enligt ägaren enbart ville doppa tassarna. dock blev båda helt förälskade i min labbeHANE och simmade glatt efter :D), och det är roligt med badande hundar! klart man blir glad om de plötsligt börjar simma!

Dom ser så gulliga ut! Hon dök till och med. det var en vasspinne som "stod" en bit under ytan, och den fick ju inte ligga där och skräpa! Så hon dök ner och hämtade den. Hon har varit reserverad för vatten förut, men med dummiens hjälp gick det bra. Men en gång fick jag gå i och hämta den, för den kom för långt ut... Och jag var INTE klädd för bad! :angel:

Härligt! Vår hund var kaxig förra sommaren och gav sig ut i en sjö, bara några meter men ändå! Men helt plötsligt märkte han nog att tassarna inte nådde botten och blev rädd så matte sprang ut och bogserade honom till grundare vatten. Jag var verkligen inte klädd för bad i mina nyinköpta kläder....men vad gör man inte för sin plutt?! Dessutom satt det tyskar på andra sidan sjön och skrattade åt oss. Vår hund har både badat och simmat efter denna händelse så det var kanske inte så farligt. Men obehagligt var det när han man såg hans skräckslagna ögon som tittade på mig!

Skoj! :)
Jag skulle bli jätteglad om någon av mina hundar skulle våga sig på att simma. :p

Liknande trådar

Övr. Hund Har någon erfarenhet av att själv slipa eller lämna in klotång för slipning? Jag sitter med 5-6 helt nyköpta klotänger och ingen är lika...
Svar
1
· Visningar
223
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 714
Senast: ufot
·
Övr. Hund Funderade lite på hur man ser på sina hundar. Vad ser ni när ni tittar på eran hund? Tror ni att andra ser på er hund på samma sätt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 561
Senast: Iamia
·
Övr. Hund Idag har jag vart sämsta matten ever känns det som. Jag har vart så sjuk att det vart helt omöjligt för mig att röra mig. Har haft 40... 2
Svar
30
· Visningar
1 854
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka