Helt otroligt.

Vi har "mid term" val November 6 2018 da vi valjer 33 av Senatorerna och alla 435 "representatives" i "The House of Representatives". Om Demokraterna da kan rucka balansen lite sa de atminstone inte ar i minoritet sa skulle det stoppa mycket av Vita Huset's dumheter och sadana som Kavanaugh skulle ha sa mycket svarare att bli valda. Manga ger honom sitt stod endast och alenast for att han ar en stark abort motstandare.:rage::yuck:
Såg idag senast på ett klipp där en amerikan sa rätt ut att även om han hade gjort det så hoppades han att han skulle bli vald pga abort frågan.
Alltså ....
De är villiga att få en person som försökt våldta en kvinna in i deras högsta domstol!?

All etik och moral verkar ha totalt försvunnit :crazy:
 
Såg idag senast på ett klipp där en amerikan sa rätt ut att även om han hade gjort det så hoppades han att han skulle bli vald pga abort frågan.
Alltså ....
De är villiga att få en person som försökt våldta en kvinna in i deras högsta domstol!?

All etik och moral verkar ha totalt försvunnit :crazy:
Klippet med amerikanen jag nämnde visas i slutet. En vanlig ung kille.
Det verkar tyvärr inte vara något som kanske försvinner när den yngre generationen växer upp heller :(
 
Såg idag senast på ett klipp där en amerikan sa rätt ut att även om han hade gjort det så hoppades han att han skulle bli vald pga abort frågan.
Alltså ....
De är villiga att få en person som försökt våldta en kvinna in i deras högsta domstol!?

All etik och moral verkar ha totalt försvunnit :crazy:
Det är nog många som verkligen vill ha en domare som kan hota Roe v. Wade. Sedan har det väl sedan innan varit ganska tydligt att personer med konservativa värderingar ser mellan fingrarna med personer som Trump som driver deras politik.
 
Det sorgliga i denna kråksång är väl ändå att människorna i bakgrunden skrattar, applåderar och hejar på galenskapen.
Det skrämmer mig.

Och, just detta var det som Ford beskrev som det värsta av allt: Hur killarna under och efter övergreppet skrattat, skrattat åt henne och åt situationen. Skrattat. Och nu upprepas allt - presidenten (!) får hela åhörarskaran att gapskratta. Åt henne. Det är så fruktansvärt.
 
Att den karln blev president är ett under. Vi har sagt många gånger han är inte frisk på jobbet . Samt att han har säkert slagit vad med någon om tex 100 dollar att han kan bli president
Hur många är då "sjuka" med tanke på hur många som röstade på honom? :crazy: Det är läskigt att tänka på!
Enstaka dårar är lättare att överse men när de tydligen övergår hälften av en befolkning i ett så stort land som usa ...
 
Jag har tänkt på en grej ibland...
Ibland har jag nästan svårt att tänka mig hur mänskligheten/samhället (dvs världssamhället) ska kunna börja tänka medmänskligt igen nu när det svänger så tokigt åt extremhöger.
Men så tänkte de nog också när Hitler hade tagit över nästan hela Europa, de hade nog svårt att se det då också. Och samhället kunde ju göra en tvär vändning efter det.
Fast frågan är vad det kommer att kosta ... Det var ju förintelsen som fick samhället att helt ändra åsikt. Vad kommer att krävas den här gången? :crazy:
 
Hur många är då "sjuka" med tanke på hur många som röstade på honom? :crazy: Det är läskigt att tänka på!
Enstaka dårar är lättare att överse men när de tydligen övergår hälften av en befolkning i ett så stort land som usa ...

Nu fick ju Hillary Clinton signifikant fler röster än Trump i valet, hon vann sk popular vote, så du får korrigera till nästan hälften av befolkningen.
 
Det faktum att Trump blev president i USA, och fortfarande har ett stort stöd och många som ser mellan fingrarna på (stöttar?) våldtäkter, rasism osv, skrämmer mig nåt så fruktansvärt. Det och att stora delar a europa svänger starkt åt extremhögern. FATTAR inte folk var vi är på väg? Vad som kan hända? Vad som HAR hänt?
Varför VILL man ge makten åt folk som så uppenbart saknar empati och förmågan att tänka på andra än sig själv?
 

Liknande trådar

Tjatter Ska ju en tur till USA och sällskapet jag åker med har en massa mediciner och verkar inte ta på allvar riktigt de här med att fixa rätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 310
Senast: sthu
·
  • Artikel
Hästnyheter Femte hästen att bjudas in till Elitloppet 2024: Amatörhästen och uppstickaren A Fair Day. – Välkommen A Fair Day till Elitloppet, sa...
Svar
0
· Visningar
71
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
677
Senast: Flixon
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp